Emoji* kaip verslas. Kas bendra tarp Romos popiežiaus ir Kim Kardashian?  (0)

Romos katalikų vadovas, popiežius Franciskas, Pepsi gėrimo gamintojas ir realybės šou žvaigždė Kim Kardashian, kad ir kaip būtų keista, turi kai ką bendra: visi jie egzistuoja ir kaip emoji. Šie bendravimo programų paveikslėliai, išaugę iš šypsniukų, nustojo būti vien užkrečiamu socialinių tinklų įpročiu – dabar galime apie juos kalbėti kaip apie naują reiškinį rinkodaroje, rašo Financial Times.¯\_(ツ)_/¯


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmadienį fotomodelis ir aktorė Kim Kardashian anonsavo savo vardo emoji rinkinio, Kimoji, pasirodymą AppStore, kur jį galima įsigyti už 2$. Anksčiau šiais metais pasirodė Popemoji – paveikslėliai su popiežiaus ir religinių siužetų atvaizdais; juos sukūrė kompanija Swyft Media rugsėjį vykusio popiežiaus vizito JAV proga. Pepsi pradėjo kampaniją su emoji ant gėrimo pakuočių. Prekė ženklui Dove buvo sukurtas 27 emoji rinkinys, naudotas kaip kampanijos „Pamilk savo garbanėles“ (Love Your Curls) dalis – Unilever išsiaiškino, kad tik keturioms iš dešimties mergaičių patinka jų banguoti plaukai. FT duomenimis, nuo lapkričio pradžios rinkinys su garbanėlėmis parsisiųstas 850 tūkstančiu kartų.

Emoji naudojančių kompanijų sąrašas ilgas – emoji rinkinius nesunkiai išleidžia tiek IKEA, tiek ir Pasaulinis laukinės gamtos fondas. Pasaulyje, kuriame vartotojai daug laiko praleidžia ne ten, kur to norėtų reklamos užsakovai (prie televizoriaus), o socialinėse medijose, emoji tapo ne tik žmonių bendravimo priemone, tačiau ir rinkodaros instrumentu.

Startuoliai samdo dailininkus ir dizainerius paveikslėlių kūrimui, o marketologai juos naudoja, siekdami atgalinio ryšio su klientais. Emoji jau vadinami didžiausiu vartotojų elgesio pasikeitimu nuo socialinių tinklų atsiradimo momento, ir verslas sugalvoja vis naujus jų panaudojimo savo tikslams būdus. Walt Disney leidžia į Twitter pranešimus automatiškai įterpti droido atvaizdą su žyme #StarWars. Pasaulinis picerijų tinklas Domino’s suteikia galimybę užsisakyti picą, išsiuntus tekstinę žinutę su atitinkamu emoji.

Prekių ženklai metėsi kurti „vizualinį leksikoną“, kurį žmonės galėtų naudoti bendraudami asmeniškai, konstatuoja Christian Brucculeri, vaizdinio turinio kūrimo kompanijos Snaps vadovas. Verslas staiga susizgribo, kad dalyvauti jau susiklosčiusiame elgesio elgesio modelyje paprasčiau, nei stengtis įdiegti naujus įpročius.

„Prieš tris keturis metus žmonės kiekviename pasitarime aptarinėjo „sprogstamuosius“ prasiveržimo per informacinį triukšmą būdus, – sako Lesley Robin, televizijos kanalo Comedy Central kūrybinių strategijų direktorė. – Dabar siekiama išsiaiškinti, kaip žmonės sąveikauja technologijomis ir naujomis platformomis, bei tuo pasinaudoti. Ne „sprogdinant”, o stebint, ką jie daro, ir pateikiant jiems tam skirtus instrumentus“.

Paklausa augina šią verslo šaką. Nedidelis startuolis Snaps su aštuoniais darbuotojais kuria emoji, lipukus ir virtualias dovanas 75 prekių ženklams, tarp kurių Burger King, Unilever, Warner Bros Pictures ir McDonalds, ir dabar kuria naujus produktus mažmeninei prekybai – emoji virtualiems kuponams, kuriuos pirkėjai naudos parduotuvėse. Interneto rinkodaros agentūra The Amplify, tirianti vartotojų elgesį socialiniuose tinkluose ir kurios klientai yra tokios kompanijos, kaip 20th Century Fox, prieš du metus prasidėjo tiesiogine to žodžio prasme, ant jos įkūrėjo sofos, be realių investicijų. „Po dvidešimties mėnesių turime korporaciją, kurios pardavimai siekia daug milijonų“, – sako firmos vadovas Justin Rezvani.

Ira Solomonova
World Press rubrikos redaktorė

Dabar emoji rinka atrodo kaip vieta su nesuskaitoma daugybe galimybių. Paveikslėlių panaudojimo sfera vis plečiasi, ir emoji dizaino kūrimas – tik viena šio verslo pusė: yra specialūs socialinių tinklų naudotojų elgesio konsultantai, yra atgaliniam ryšiui su vartotoju skirtų emoji modelių kūrėjai (kad būtų uždarytas ekrane iššokęs reklaminis pranešimas, vartotojo prašoma paspausti mygtuką ir pasidalinti reklamos įspūdžiu), yra analizės kompanijos, pagal šiuos atsiliepimus, padedančios reklamos užsakovui tiksliau nukreipti reklamą. Ši sritis tikisi, kad kitais metais atsivers dar viena emoji panaudojimo sritis. JAV, kur juos kasdien naudoja trys ketvirtadaliai išmaniųjų telefonų savininkų, emoji patrauks į politiką – būtent iš jų 2016 metais spręsime apie rinkėjų nuotaikas.

Ира Соломонова
slon.ru World Press

 

*emoji – jp. tarimas [emodʑi] – ideogramos ir šypsniukai, naudojami elektroninėse žinutėse ir interneto svetainėse.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(3)
(-2)

Komentarai (0)