DARPA gamins štai tokį eksperimentinį vertikalaus pakilimo lėktuvą (Video) ()
Niekas tokių lėktuvų nėra matęs, gal tik kompiuterinę animaciją. Dabar vieni iš geriausių aeronautikos inžinierių rengiasi tokį pagaminti iš tiesų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Planuojama sukurti šešių tonų bepilotį, nuotoliniu būdu valdomą, verslo klasės reaktyvinio lėktuvo dydžio aparatą, turintį 24 besisukančius propelerius įtaisytus didžiuliuose judančiuose sparnuose – taip jis galės kaboti ore.
Tai eksperimentinis orlaivis LightningStrike.
Aurora Flight Sciences Corporation sukurtas dizainas gali atrodyti keistas, bet ketvirtadienį jis įveikė tokias garsias kompanijas, kaip Sikorsky ir Boeing, bei laimėjo Pentagono tyrimų skyriaus, DARPA, kontraktą.
DARPA siekia sukurti vertikaliai pakylančius ir nusileidžiančius lėktuvus (Vertical TakeOff and Landing – VTOL), kurie skraidytų greičiau ir naudotų mažiau kuro už dabartinius VTOL, tokius, kaip V-22 ir MV-22 Osprey. Osprey tikriausiai esate matę, – jis išsiskiria dviem dideliais keičiamos krypties rotoriais abiejuose šonuose. Šie orlaiviai lydi JAV prezidento sraigtasparnius.
Kodėl VTOL svarbūs
Planuojant karo veiksmus, vikrūs orlaiviai, galintys pakilti ir nusileisti praktiškai bet kur be pakilimo tako, labai vertinami.
Bet paprastai sraigtasparniai negali skristi labai greitai, nenaudodami labai daug kuro.
LightningStrike naudoja efektyvesnę hibridinę elektrinę traukos sistemą. Inžinieriai teigia, kad ji sukurta, kad būtų greitesnė už Osprey.
„Užuot naudoję du galingus variklius, panaudojome 24,“ sakė Aurora vadovas ir vykdantysis direktorius Dr. John Langford. „Paskirstome tą pačia energiją 24 propeleriams ... taip sukeliamas mažesnis vėjas, mažiau šilumos, jis tylesnis, tad gali nusigauti ten, kur V-22 negali. Iš dalies ši idėja ir kilo, siekiant padaryti jį praktiškesnį.“
V-22 negresia pakeitimas LightningStrike aparatais, kurie bus statomi kaip etchnologijos demonstravimo eksperimentiniai orlaiviai. Bet DARPA tikisi iš jų pasimokyti ir ekstrapoliuoti duomenis būsimiems kariniams orlaiviams, sakė Dr. Ashish Bagai, DARPA Taktinių technologijų biuro programų vadovas.
Gali būti, kada nors tokie hibridiniai elektriniai VTOL galėtų būti panaudoti kareivių transportavimui ar netgi kovinėse situacijose, svarstė jis.
Laukiantys sunkumai
Aurora tiksi pradėti naujojo lėktuvo bandomuosius skrydžius maždaug 2018 metais. Bet sėkmingo LightningStrike prototipo sukūrimas nebus lengva užduotis.
VTOL, sklandžiai pereinančio iš vertikalaus skrydžio režimo į horizontalų kūrimas visada susijęs su daug problemų, sakė Bagai.
Kuriant LightningStrike, kils dar ir unikalių problemų, kaip tiekti elektrą VTOL ir kaip išspausti iš jo siekiamą 300 mazgų greitį (556 km/h), sakė jis.
Aurora planuoja orlaiviui elektrą gaminti Rolls-Royce AE 1107C dujų turbina, tuo pačiu modeliu, kuris naudojamas ir Osprey. Turbina suks tris Honeywell elektros generatorius.
Šie generatoriai maitins 18 variklių, įtaisytų sparnų kanaluose.
Lėktuvo priekyje, dviejuose sparnus primenančiuose išsikišimuose bus dar šeši sraigtai. Jie pakels lėktuvą į orą. Lėktuvui pereinant į horizontalų skrydį, jo sparnai pasisuks pirmyn.
„Tai, ką matote, yra anksčiau nenaudotų technologijų kūrimas, derinimas ir pritaikymas,“ pažymėjo Bagai. „Manau, tai darbas kaip tik mums.“
Thom Patterson
CNN