Pasiruoškite „dyzeliams“: vokiečių sprendimas paveiks ir Lietuvos automobilių parką (3)
Lietuvoje, kaip ir daugumoje Europos šalių, dyzeliniai automobiliai turi nemažą nišą. Pavyzdžiui, šių mašinų skaičiumi mes lenkiame savo abi baltiškąsias seses – Latviją ir Estiją. Ir gali būti, kad jau artimiausiu metu mūsų šalies parką „dyzeliai“ papildys dar labiau.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tokią prielaidą verčia daryti naujienos iš Vokietijos. Didžiausia automobilių rinka galinčios pasigirti Europos šalies valdžia svarsto galimybę apriboti senesnių transporto priemonių su dyzeliniais varikliais naudojimą.
Pagrindinė idėja tokia – dyzeliniai modeliai turi atitikti „Euro 6“ standartą, numatantį ne didesnę nei 80 g/km azoto oksido (NOx) normą. Žinia, šis standartas privalomas visiems naujiems automobiliams, pagamintiems po 2015 metų, ir tų, kurie jo neatitinka (nepriklausomai nuo pagaminimo metų), naudojimas Vokietijoje būtų ribojamas. Viena iš priemonių – uždrausti tokiam transportui važinėti miestuose.
Atitinkamas sprendimas gali būti priimtas dar šiais metais. Iniciatyvos autorių teigimu, apribojimai stimuliuotų elektromobilių populiarėjimą.
„Toks žingsnis yra reikalingas kaip pertrauka tarp momento, kuomet elektromobilių miestuose padaugės ir dyzelinių modelių išmetimo normos iš tiesų taps tokios, kokios, pasak gamintojų, jau yra dabar – švarios“, – pareiškė Vokietijos aplinkos ministras Jochenas Flasbarthas.
Suprantama, šis gudrus lingvistinis pasažas – užuomina į pernai „Volkswagen“ koncerną sukrėtusį skandalą, kuomet paaiškėjo, jog kai kuriuose „dyzeliuose“ buvo sumontuota išmetamo NOx duomenis klastojanti įranga. Vėliau paviešintos žinios, kad neteisingus duomenis apie į aplinką išmetamas kenksmingas medžiagas pateikia ir kai kurie kiti automobilių gamintojai.
Šiuo metu beveik pusė iš maždaug 3 milijonų naujų automobilių, parduodamų Vokietijos rinkoje, yra varomi dyzeliniu kuru. Pavyzdžiui, tarp parduodamų BMW modelių „dyzeliai“ sudaro net 74 proc., „Audi“ – 67 proc. Nepaisant visko, pernai vos 33 proc. dyzelinių automobilių šioje šalyje atitiko „Euro 6“ reikalavimus. Tad nesunku nuspėti, kur tokios mašinos, kurių vokiečiai, sulaukę apribojimų, pasistengtų atsikratyti, atsidurtų.
Verta priminti, kad Vokietijos valdžia ne taip seniai pranešė planuojanti iki 2050 metų apskritai uždrausti vidaus degimo – tiek dyzelinius, tiek ir benzininius – variklius. Tokį tikslą turi ir kitos vadinamosios ZEV – Transporto priemonių su nuline taršos emisija sąjungos – narės, pavyzdžiui Norvegija bei Didžioji Britanija. Tačiau šioje srityje vokiečius gali aplenkti kaimyniniai Nyderlandai – olandai svarsto gerokai artimesnę analogiško draudimo datą – 2025-uosius.
Parlamente pradėjus svarstyti šį klausimą iškelta idėja, kad per ateinančius devynerius metus visas šalies automobilių parkas būtų varomas vien elektra. Planuojama, jog nuo 2025 m. šalyje bus uždrausta pardavinėti naujas benzinu ar dyzeliniu kuru varomas mašinas, senesnės gatvėse liktų.