Lietuvoje pradedamas prekių pristatymas bepiločiais orlaiviais (1)
Penktadienį „Topo Centro“ dronas iš Vilniaus Konstitucijos prospekte VCUP esančios automobilių parkavimo aikštelės pirmą kartą Lietuvoje pristatė telefoną į šalia esantį dangoraižį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Skrydžiu bendrovė oficialiai pradėjo siuntų pristatymą dronais į gretimais esančius dangoraižius, tačiau tolesnė projekto ateitis neaiški – prekių pristatymas bepiločiais orlaiviais turi daugybę suvaržymų, o ir patys „Topo centro“ atstovai nėra tikri, ar investicijos į įrangą atsipirks.
Drono kaina (kartu su modifikavimo išlaidomis) siekė beveik 5 tūkst. eurų, o viso projekto – virš 20 tūkst. eurų. Bendrovė naudoja standartinius dronus „DJI Phantom 4“, kurie turi sustiprintas ryšio priemones.
„Skrydžiai vykdomi tik sezono metu, lietus ir vėjas daugiau nei 10m/s yra blogai. Kol kas mes tik norime pasibandyti, kaip vyksta prekių pristatymas į verslo centrus. Jeigu jis bus sėkmingas ir žmonės bus patenkinti, bandysime prekes pristatyti privačių namų ir kotedžų savininkams, kurie turi pievelę. Trečias etapas bus tuomet, kai dronai pagerės ir galės gabenti didesnius krovinius“, – sakė už projektą atsakingas „Topo Centro“ atstovas.
Siuntų pristatymą dronais varžo ne tik oro sąlygos, bet ir pristatomo krovinio dydis, kuris maksimaliai siekia kilogramą. Be to, pagal Civilinės aviacijos administracijos reikalavimus, bepiločiu orlaiviu galima skristi tik tol, kol jis nedingsta iš regos lauko – kilometro spinduliu.
Didžiosios pasaulio siuntų pristatymo bendrovės kaip „Amazon“ ar DHL jau kelerius metus kalba apie prekių pristatymą bepiločiais orlaiviais, tačiau naujoves visose šalyse naujoves stabdo teisinis reguliavimas.