Kaip už vieną pranešimą „Facebook“ žmonės gauna keturženklę sumą? (7)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Peilis tradicinei reklamai
Reklama socialiniuose tinkluose verslą vilioja dėl kelių priežasčių. „Visų pirma, dėl to, kad ji tapo pigesnė – tereikia sumokėti garsiam žmogui, o pats žinios skleidimas – nieko nekainuoja, nes naudojami minėto žmogaus socialiniai tinklai“, – sakė J.Valatkevičius.
Įžymybių reklama paklausi ir dėl to, kad ji labiau paveiki. Įprastai reklamos stengiamės nepastebėti, o kartais ji net nervina. Bet žymų žmogų paprastai seka tie, kam jis imponuoja, todėl ir šio žmogaus nuomonę jo sekėjai vertina.
„Tuo nuomonės formuotojo „kanalas“ fundamentaliai skiriasi nuo įprastinių žiniasklaidos kanalų, kurie praktiškai niekada neturi „fanatiškų“ gerbėjų“, – pasakojo reklamos ekspertas.
Tad kiekvienas nuomonės formuotojo pranešimas, net ir reklaminis, visada randa atgarsį jo sekėjų širdyse.
„Nesvarbu, kokio „stiliaus“ yra nuomonės formuotojas. Nesvarbu, ar tai yra M.Šalčiūtė, A.Užkalnis, o gal – G.Nausėda. Svarbu, kad komunikacinis pranešimas būtų aktualus to žmogaus sekėjui. Juk visi puikiai suprantame, jog M.Šalčiūtę seka kitokio tipo vartotojai nei Nausėdą“, – pasakojo J.Valatkevičius.
Reklamdaviams tereikia pasirinkti, kokia žvaigždė ar žvaigždutė labiausiai patinka tiems pirkėjams, į kuriuos taikomasi.
Vilties yra ir jums!
Ar ilgai galima pelnytis iš tokios reklamos? Užsukus į kai kurių Lietuvos įžymybių „Facebook“ paskyras, akyse net mirga nuo įvairiausių žinučių, kuriose net nebėra bandoma reklamos užmaskuoti patarimais ar asmenine nuomone.
Garsi stilistė vėl nusifotografuoja su dailia suknele ir džiaugiasi, kad už ją sumokėjo vos keliasdešimt eurų. Ar tai nuoširdus susižavėjimas, ar reklama? D.Bumblytės teigimu, kol tai atrodys kaip susižavėjimas ir rinks „like'us“, tol toks reklamavimo būdas Lietuvoje bus populiarus.
J.Valatkevičius taip pat teigia, kad tokios reklamos reikšmė ateityje tik augs, nors jau atsiranda ir „godžių“ Lietuvos įžymybių, kurios reklamuoja viską iš eilės, o reklamos jų socialiniuose tinkluose ima užgožti žmogaus asmeninius pranešimus.
A.Katauskas pasakojo, kad ir pačios įžymybės, kad ir kaip jas viliotų įvairiais reklaminiais pasiūlymais, žino, jog žmonės jas stebi ne dėl reklamos.
„Jos puikiai suvokia, kad per didelis reklamos srautas numuša žmonių norą skaityti, o mažesnis skaitomumas reiškia mažesnį pasiekiamumą, kuris būtinas norint sulaukti tikrai vertingų pasiūlymų“, – sakė jis.
Čia galioja tradicinės reklamos taisyklės – galbūt televizijos kanalai uždirbtų daugiau, jei reklamos truktų ne 15 minučių, o pusvalandį, bet tuomet jų niekas nežiūrėtų ir reklamuoti nebebūtų jokios prasmės. Jei viską reklamuojančios žvaigždės ims nusibosti, tikėtina, kad iš savo „Facebook“ postų galėsite užsidirbti ir jūs.
„Juk to paties sklaidos efekto gali pasiekti vietoje vieno nuomonės formuotojo pasirinkdamas 100 eilinių vartotojų“, – pasakojo J.Valatkevičius.
Tad galbūt verta vietoje įprastų asmenukių ar gyvūnėlių nuotraukų pamąstyti apie dalinimąsi įdomesniais savo pamąstymais „Facebook“?