Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
T 2016-08-15 17:59
Manau su elektromobiliais paskubeta.
Zmones pradejo deginti angli, ne kai suzinojo, kad jos dega, o kai tapo turtingesni ir galejo brangiau sumoketi uz mediena. Mediena tol brango, kol galiausiai ja, kur galima pakeite anglis.
Ateityje, jei taip bus, tai po kokiu 30 metu kai prades baigtis iskastinis kuras (is tikro tokiais tempais ji naudojant jis turetu baigtis po 50 metu), zmonems bus 2 alternatyvos. Ar pereiti prie visokiu zaliu technologiju, ar is vandenyno isgauti urana ir statyti AE. Bet kokiu atveju ateis elektromobiliu ar vandeniliniu automobiliu era.
Deja, jie dar pabrangs, nes licio atsargos ne berybes. Jeis gales vazinetis ne bet kas.
immortallt 2016-08-15 18:54
T, kas tave verčia pirkti elektromobilį? Niekas.
Kodėl perka elektromobilį?
a) yra už ekologiją
b) visgi jiems apsimoka
c) perka galią
d) perka prestižą
Ateityje, po maždaug 3-4 metų, net pagal pesimistiškiausius vertintojus, VDV ir elektromobilio kaina susilygins. Kai VDV išlaikymas brangesnis nei elektromobilio, kaip manai, kas laimės?
Atsinaujinanti jau dabar pigesnė nei dujos, anglys, nauja branduolinė energetika ar kita iškastinė energetika.
Litis - berods aštuntas elementas pagal kiekį žemėje. Problema, tik nėra didelių jo telkinių. Ir dar prieš 20 metų šio metalo beveik visai nereikėjo. Taip pat litis nėra pagrindinis elementas akumuliatoriuose. Pagrinde yra grafitas. Technologijos irgi nestovi vietoje, tiek iš mažesnio kiekio ličio išgaunama didesnė talpa, tiek eksperimentuojama su kitokiomis medžiagomis. Pvz viena iš aliuminio gigantų Alcoa berods pernai išbandė aliuminio baterijas. Aliuminio gabalą įmeti į baką ir iš jo gauni aliuminio hidroksidą. Jį priduodi ir pasiimi aliuminį. Realiai perki elektrą. Tiesa, tokia baterija geriausia veiktų kartu su ličio baterija, kai reikia ilgų distancijų. Tai tik vienas iš pvz.
punktyras 2016-08-15 18:56
Elektromobiliai nėra kaip elektros jungikliai (sic) – klikt ir visi automobiliai elektriniai. Kuo anksčiau pradėsi, tuo geriau, to daugiau laiko visokioms kliaudoms išgaudyti.
Antras sakinys įrėžė nesupratimo raukšlę mano kaktoje – žmonės pradėjo deginti anglis <…> kai galėjo brangiau sumokėti už medieną. ???
Manau, anglių naudojimas labiau paplito, prasidėjus pramonės revoliucijai, kai tos anglys pradėtos kasti pramoniniu būdu.
Gerai, kad dabar elektromobiliai pigiau grybo, – kas tik nori ima tuzinais…
kurmis 2016-08-15 19:12
Dėl elektromobilių ekologijos, tai labai didelis klaustukas išlieka. Jie yra netaršūs tik tiesiogiai, kai važinėja gatvėse, o netiesioginė jų tarša sunkiai nustatoma, kadangi priklauso nuo energijos tvarumo, pvz., jeigu ten elektra iš anglies ar skalūnų elektrinių, tai vienas elektromobilis gali viršyti net anglies dvideginio taršą labiau negu vienas šiuolaikinis VDV V8. Be to, dar sunku išreikšti akumuliatorių šalinimo grėsmes, kol elektromobiliai nėra paplitę. Pačių elektromobilių gamyba yra taršesnė nei VDV, bet svarbiausia, kurio tarša nuo gamybos, naudojimosi ir iki laužo sutvarkymo yra didesnė.
T 2016-08-15 20:44
Aisku, kad as jokio elektromobilio pirkti nesiruosiu.
Paziurejau i ju kainas, jie nuverteja greiciau nei VDV automobiliai. Beje kur ten ju akspluatavimo mazesnes islaidos, kai Nissan Leaft pareiske, kad naujos jos baterijos kaina 6000 JAV dol, sena nupirks uz 1000 dol. Batareika apskaiciuota 100 000 km. Dar kiek laiko reikes ta baterija kas kart pildyti.
Dar paskaiciavau ju energetini naudingumo kooficijenta. Sakukim VDV naudingumo kooficijentas kokie 20 proc, o elektros variklio 80 proc. Deginant dujas senoje elektrineje tik 30 proc silumos virsta elektra, tada 30 x 80 lygu 24, ne tokia jau ekonomija. Elektrenu 4 bloke 50 proc. 50 x 80 lygu 40 proc. O jei kogeracineje (silumos nuostoliais sildomas miestas) naudingumo kooficijentas 75 x 80 lygu 60, visai kas kita.
M.Mantas 2016-08-15 21:01
Nuotrauka tai tikrai ne Model S
vazzy 2016-08-15 21:36
Ten model 3 nuotrauka jei gerai atpažįstu.
immortallt 2016-08-15 23:33
kurmi, elektrinės tą patį iškastinį kurą deginant gauna ~3x daugiau energijos. Elektromobilis elektrą naudoja dar ~3 kartus efektyviau. Taip pat tarša iš vieno kamino daug geriau kontroliuojama, daug mažiau kietųjų dalelių. Aišku yra elektros tinklo nuostoliai, bet jie palyginus maži. Kas dėl sunaudojamų medžiagų, taip jų reikia, bet elektromobiliui taip pat reikia mažiau sudėtignai gaminamų detalių, nereikia krūvos skysčių, kurie ir nėra gėlytės. Tad apie "taršesnė" gamyba nepulčiau taip teigti. Čia tas pats kas aiškinti, kad vėjo jėgainė taršesnė nei dujų elektrinė, nes dujų katilui pagaminti mažiau metalų reikia.
Nissan nesidomėjau - nežavi. Tesla akumuliatorius per 100,000km nusidėvi ~5%. Čia statistika iš tų, kurie dažnai kraunasi supercharger stotelėse. Taigi po 500,000km (kas reikštų, jog po 15 metų važiuojant šiek tiek daugiau nei 30,000km per metus), nuvažiuojamas atstumas sumažės nuo 500km iki ~250km. Tarpe to galėsi akumą panaudoti pvz elektros pirkimui nepiko metu ir pardavimui piko metu. O kitas dalykas, jei laikysis dabartinių pigimo tempų, tai po 10 metų akumuliatorius tokios pat talpos kainuos 60% pigiau. Tai jei Teslos akumas dabar kainuoja 10,000€ naujas, tai po 10 metų pirksi už 4,000€. Nisan atveju 2,400€. Už 4,000€ dabartinėmis kainomis vargu ar nuvažiuosi 60,000km tik už kurą.
Kainos kritimas elektromobilių, pagal ką čia jau skaičiuoji? Kriterijų kainai kristi yra daug ir įvairių. Kodėl pvz Toyota yaris kaina 2 metų senumo krenta gal tik ~15%, o tuo tarpu opel, citroen ar nissan (bent ekonominės klasės automobilio) krenta 40%? Tesla šiaip būna poros mėnesių parduoda brangiau, nei kainuoja naujas.
AAA000 2016-08-16 05:40
Anglies dvideginio "tarsa" yra visiskas briedas pasauliniu mastu. Augalija perdirba ir palaiko pastovu deguonies kieki. Jei si "tarsa" didetu - sparciai mazetu gryno deguonies kiekis ir taptume Venera, kur anglis planetos atmosferoje, o ne augalijoje ar nusodinta zemes pavirsiuje. O dabar vyksta priesingai, pasaulis atsyla ir augalija dar labiau suklestes. Lietuvoj jau po dvejus derlius ukininkai kai kuriu kulturu nuima. Aisku pusiaujo krastams tai nepasiseke - ten uzkils temperatura ir gyvent bus sudina zmonems - uzpuls persikeleliu bandos i siaure - bet augalijai ir globaliai "tarsai" tas nesvarbu. Cia yra issikalinejimai taip skaiciuojant, kad ten elektrines kazka "labiau" tersia. Vidaus degimo varikliai labiau koncentruotai tersia ir butent zmoniu gyvenamose vietose.
Vienintele elektromobiliu tarsa - tai nebent akumuliatoriu gamyba. Bet ta manau imanoma issprest technologiskai; arba per surinkimo ir perdirbimo tinklus.
-----------------
O vienintele reali problema, del ko masiskai nepplinta - akumai per brangus siuo metu ir nepatogu ikraut. Tarsa - blefas. Daugiau - vien pliusai.
Del akumu brangumo sumazejimo tai as skeptikas, netikiu kad atpigins 60% per 10 metu. Geriausiu atveju kokiu 20-30% nebent. Taigi nebus perversmo dar kokiu 20 metu... O mes geriausiu atveju drosim senus elektrolauzus is Europos ir pirksim visokius lievus akumus is Kinijos.
Del ilgo ikrovimo, manau zmones prisitaikys tiesiog siektiek kitoki gyvenimo buda eksplotuojant elektromobili. Reikia suvokt, kad elektra galima pasigamint namu salygom pvz is saules bateriju ir kaupt akumuose. Galima is vejo energijos. Net galima tiesiog deginant malkas. Elektros rozeciu principe yra kiekvienam kampe, truksta tik galingo ivado tasku ir modernesniu elektros tinklu (supirkimo - rezervavimo) - kas sprendziama problema. Taip pat privalumai elektros valdyme. Analogiskos valdymo sistemos vidaus degimo varikliams daug brangesnes.
Padarykit ta su benzu - tokius privalumus, kur turi elektra. Biodyzeli tai dar imanoma pasigamint bunant stambiu ukininku ar valdant koki kebabiniu tinkla.
As manau ateitis elektromobiiliuose. Tik ne tokia greita, kaip noretusi.
HDi 2016-08-16 07:22
Sakai dvigubai atpigs elektromobiliai per tuos 4 metus, kai plikiausias Nissan leaf 35k € o plikiausias Nissan pulsar (tas pats segmentas) 15k €.
Analogiškai UK'uose, nes lietuvoj neteisinga būtų lygint kai nėr dealerio Model S 53k karalienės pinigų, O penktukas bembelis 31k karalienės pinigų.
Kažkaip sunkiai tikiu tokiu greitu susilyginimu, jei imt tuos pačius segmentus, nekalbant apie tai, kad nuvažiuojamas atstumas (minėtuose palyginimuose net tesla stipriai pasikrauna, nes ten tik P60 versija už tokius pinigus), infrastruktūra kuro papildymui ir pats kuro papildymas dar tikrai ilgai bus VDV pusėj, kas mane labiausiai ir atbaido nuo tų elektromobilių, žmonai trynt kaip antrą mašiną tai ok, kaip pagrindinė šeimos mašina MAN labiau tiktų plug in hibridas.
A kitas momentas apie kurį kažkaip niekas visiškai nekalba kolkas, tarkim prasidės visuotinė transporto elektrifikacija.
Ar tikrai elektros tinklų ir gamybos infrastruktūra tai atlaikys?
Vieną teslą įkraut reik daugiau elektros energijos nei bobutė sunaudoja per mėnesį, o jei šeimoj kelios teslos?
Kas bus kai koks daugiabutis ar fabų salomėjos neries g skruzdėlynas + perkūnkiemio skruzdėlynas po darbų susijungs krauti elektromobilius?
Pietų valstybės ne kartą ir ne du per karščius balansavo ties elektros trūkumo riba, kai visi kondiškes susijungdavo, tai dar jei pridėt elektromobilius?
Kiek visą elektros poreikį pavyks padengt pigia atsinaujinančia elektros energija, nes jis išaugs tikrai ne vaikiškai?
Lietuvos pavyzdį imant ar tikrai ta pati Švedija galės mums eksportuoti pigesnės elektros kai pačiai jos reikės?
Savaime suprantama, kad padengt visą šitą tinklų ir gamybos trūkumą reiks investuoti ir nemažai, kiek tai keis elektros kainą?
kestutisz 2016-08-16 08:37
Ta problema "sprendžiama" paprastai - to tiesiog nebus. Kodėl šiandien tuose pačiuose perkūnkiemiuose visi nevažinėja keliskart pigiau LPG - LPG kažkuriuo metu buvo dirbtinai akcizais, papildomom patikrom etc užkelta kaina, kad važinėti nebūtų nepadoriai pigiau nei tradiciniu kuru. O dar kvartalai sugrūsti taip, kad kiekvienas negalėtų išlaikyti parkingo vietos nors tame pačiame Vilniuje vietos apsčiai. Ribojimai gaunasi "natūraliai".
Ir net gyvenant nuosavam name kilowato kaina virš tam tikros (būtinos namų ūkiui) ribos bus tokia, kad tikrai pagalvotum prieš pajungdamas savo elektrokarutį. Nebent tikrai iki to laiko taip išsivystys namų elektros gamybos būdai, kad teks apmokestinti pagal kilometrus :)
immortallt 2016-08-16 09:10
AAA000, tikėk kuo nori, bet skaičiai negailestingi, CO2 koncentracija atmosferoje išaugo labai stipriai nuo industrializacijos laikų ir taip, absorbuojama kažkiek daugiau, bet žmogus dar daugiau išmeta. Kodėl tai baisu ilgu laikotarpiu? Skaitei apie situaciją Sibire, kur atsiranda didžiulės smegduobės? Ten išeina metanas - 21x stipresnės šiltnamio dujos nei CO2. Prie kažkue 2-3 laipsnių ribos, tiek sušils vandenynai, kad dugne įšaldytas metanas taip pat gali pakilti. O tada jau ate ate.
Tu tikėk kuo nori, aš tau paskaičiavau su vidutiniu 8% metiniu pigimu. Tesla kainą meta dar sparčiau ir panašu gali numesti į apačią 40% iki 2020 metų. Ilgas krovimas? Kiek laiko automobiliu per dieną važinėji? 20h? Ir naktį? O jei reikia greito - supercharger'is, įkraus 400km per 20min.
HDi, 2020 Tesla 3 turėtų kainuotų ~35k eurų + PVM. Tikiuosi, dar kaina šiek tiek nukris. Tesla S lygini su 5? Dar aišku 520. Pliku. O gal lygink su 740 pilna komplektacija? Pagal dydį ir komplektacija artimesnis.
Ir sakau, kad akumai tiek atpigs, ne elektromobiliai. Akumai ir yra brangiausia dalis. Beje, VDV automobiliai brangs, nes vis sunkiau bus išspausti taršos mažėjimą, o jis mažinamas iki 90g CO2/km 2020 nuo 130g CO2/km dabar.
Infrastruktūra kuro pusėje? Manai ilgai? Japonijoje ir berods jau Norvegijoje krovimo stotelių daugiau nei kuro kolonėlių. Pas mus realiai tik šįmet pradėjo statyti, tai jau 40 atrodo. Kitais metais bus turbūt 100. Jei lietuviai daugiau elektromobilių pirks, ypač komerciniai, tai iki 2020 krovimo stotelių skaičius tikrai pranoks kuro kolonėlių. Gražumas visas tas, kad beveik nereikia aptarnavimo, nereikia išsipirkti daug žemės, kurą atvežti ir pan. - visa tai dideli pinigai.
Plug-in hibridas kaina dar didesnė nei elektromobilio, nes dubliuoji sistemas.
Elektros daugiausia naudojame dieną, naktį krenta suvartojimas apie 3-4 kartus. Žinoma, atnaujinimų reikės sistemai.
Šeimoj kelios Teslos, kokios bėdos? Pinigų žmonės per daug turi pagal tave? Ar tinklai tipo neatlaikys? Atsivedi storesnius kabelius, išsiperki didesnę galią ir krauk, kokios bėdos?
Į Švediją po ~5 metų galim pradėti rimtai patys eksportuoti. Elektros pagaminti Lietuvoje galim daug iš vėjo, o elektromobilių tinklas padėtų ją balansuoti. Namuose elektromobilius daugiausia krautų naktį, kai stipriai krenta poreikis. Tai realiai net padėtų sumažinti kainą, nes tinklo išlaikymo kaštus padalintų tolygiau. Taigi, tiesiog užsiimi whataboutism, ir lakstai ratais bandydamas prigasdinti.
nu nu kestutiz, pasidalink tomis "ribomis". Jau man įdomu.
Žinai kodėl įvesti akcizai?
vazzy 2016-08-16 09:57
kas dėl tinklo apkrovimo tai galim džiaugtis, kad po SSRS griūties mums liko labai stiprūs ir tankūs tinklai, aišku dėl IAE ir KHAE taip yra, bet vistiek. Primetam, kad Tesla turi 60 kWh bateriją, kurią kraunam kas antrą dieną. Jeigu Lietuvoje būtų 100 k tokių akumų tai gaunam 6 TWh, nu gerai, kas antrą dieną tai yra 3 TWh. Neturiu žalio supratimo iš kur Lietuva gautų tiek energijos, lygtais mūsų tinklai atlaikytų iki 4-5 TWh, kai dabar maksimalus apkrovimas lygtais apie 2.1 TWh jeigu mano informacija nepasenus, taigi pridedam dar 3 TWh ir turim tinklo griūtį. Nei per jungtis tiek neperduosi, nei pats pagaminsi, vienintelis variantas atominė energetika. Šiuo metu variantas būtų neleist krautis greitai ir šitą apkrovimą paskirstyt būtinai per kokias 6-8h tai tada gautus 500 MW kas valandą. nu dar dar realu, o jeigu visi prisijungs prie superchargerių tai batai visiški.
Va ir turiu potencialią savo magistrinio darbo temą, visai įdomu būtų pamodeliuot kiek prie skirstomojo tinklo elektromobilių galėtume prijungt
Laurynas19 2016-08-16 10:09
Prieš elektomobilius yra tik tie kurie apie tai visai nesidomėjo ir net nepabandė ilgiau apie tai pamastyti.
1. Eksploatacija/ remontas. Elektromobilį sudaro aliuminis korpusas, pusės metro dydžio variklis, baterijos bei vaziuoklė, vienintelis skystis: langų ploviklis. (jei nori pilk vandenį) Palygink tai su VDV.. Paskaityk internete tūkstančiuose puslapių apie: sugedusias sankabas, pavarū dėžes,
purkštukus, generatorius, starterius, trukusias galvas, tepalais apsitaškiusius variklius, karbiuratorius, karteris ir tt ir pan.
Viso to neliks.
2. Tarša. Šiluminėje Elektrinėje efektyvumas didesnis nei VDV, naudojant iškastinė kurą. + Koncentruota gavyba, lengviau kontroliuoti bei filtruoti. Bei tarša vykdoma už miesto ribų.
3. Triukšmas. Dauguma net nebesuvokiat, koks ištiesų didelis jis yra miestuose dėl automobilių.
4. Įkrovimas. Jis vyks naktį, lygiai taip pat kaip jis vyksta su jūsų išmaniaisiais telefonais. + Tesla planuoja JAV ir UK
pristatyti nemokamų įkrovimo stotelių visur, kurios gamins elektrą vietoje. pvz. vėjo ar saulės.
5. ............
kestutisz 2016-08-16 10:28
Akcizai tam, kad kažkuom nesinaudotų visi - tik turtingiausi/pasirengę daugiau paaukoti. Jei elektromobiliai ženkliai atpigs bus ieškoma kaip ir kiek apmokestinti. Įprasto kuro pardavimus tai gali sukontroliuoti, o elektrą kaip dozuoti ir svarbiausia apmokestinti? Matau tik vieną pigų variantą - paskaičiuoti kiek tipiniam vartotojui reikia elektros šiaip namų ūkiui ir kiekį virš to jau sukti bent dvigubu dtarifu (LPG akcizas yra berods net dar didesnis), bet dar reikia sugalvot kaip apmokestinti paties vartotojo pasigamintą :)
immortallt 2016-08-16 10:47
vazzy, darai kelias klaidingas prielaidas:
a) lietuviai nuvažiuoja po bent 200km per dieną
b) VDV į elektromobilius pasikeis per porą metų (dabar nuperka ~2,500 naujų automobilių)
c) visi kraunasi vienu metu
d) greito krovimo stotelės, kad krauna tiesiai iš tinklo
kestutiz, apmokestins elektromobilius - įves pagaliau visuotinį automobilio mokestį. Bet elektromobilių naudojimas leis ilgainiui sutaupyti pinigų ir daugiau vartoti - plius sumažins elektros infrastruktūros išlaikymo kaštus, taršą. Tai mažins ir išlaidas sveikatos apsaugai. Bet taip, būtent akcizas įvestas tam, kad mažintų vartojimą sveikatai ir visuomenei žalingų prekių. O su akcizais elektrai - nu kam prisigalvoti sudėtingų schemų, kurios neveiks kaip norima, kai yra paprastesnės ir daugiau vaisių duodančios?
kernel_panik 2016-08-16 11:02
Jus galit cia filosofuot savo bohemiskom technokratinem tiesom prie absento stiklelio, bet realybe yra tokia, kad siai dienai mazo litrazo mazas dyzelinis automobilis, ivertinus viska, yra pigesne transporto priemone Ir tokia dar liks kuri laika. Niekam neidomus elektromobiliai, kuriu kaina prasideda nuo 30-50k eur. Turi atsirasti pigus, cost-effective variantai, nuo ~12-15k, tam, kad jie butu pradeti spam'inti ir taptu mainstream'ine preke, alternatyva populiariausiam, labiausiai parduodamam segmentui, o ne zaislu ar brand-promotion'o priemone, kaip kad dabar.
Ir tik tada, kai susidarys nemaza useriu baze, kai atsiras naudotu elektromobiliu rinka, galiam bus sneketi apie kazkokai realia ju nauda lokalia ir globalias prasme be teoriniu pasvaiciojamu. Tol, kol studentui, baigusiam universiteta, dieduliai, isejusiam i pensija ir namu seimininkei, nusprendusiai issilaikyti teises, keliu tukstanciu euru vertes 1.4TDI VW polo skoda fabia ir pan. bus pigiau, patogiau naudojama transporto priemone, tol elektromobiliai ir liks tik tema prie jusu bohemisko staliuko
immortallt 2016-08-16 11:24
kernel_panik, taip, lygink toliau premium klasės SPORTINĮ automobilį, kuris lenkia ferrarius ir pan. su ekonominės klasės automobiliuku (tik velniop tas dyzelis, tokie neskirti nuvažiuoti didelius atstumus, o didesnio kainos skirtumo bei poreikis varikliui įšilti neatperka investicijų).
Tai ir atsiras tie pigūs elektromobiliai. Ar mašinos irgi atsirado pernakt, ar realiai vystėsi 40 metų, kol buvo pereita pilnai nuo arklių prie mašinų? Kai kur kaimuose dar ir dabar arklys transporto priemonė.
Mainstream elektromobiliai dar mažiausiai dešimtmetį netaps, nes nespės niekas infrastruktūros tiek gamybai, tiek eksploatavimui sukurti. Čia ne perėjimas gerti nuo colos prie vandens iš krano.
Matai, ambicingi ir protingi žmonės ruošiasi įvairiems ateities scenarijams. Žmonės, kurie laukia, kol duos didesnę algą - vat ir perka čia ir dabar, ir negalvoja apie ateitį.
vazzy 2016-08-16 11:45
Tai čia nebūtinai yra klaidingos prielaidos, užtektų, kad kelis kart per metus sutaptų apkrova ir jau turim black out. O krausis žmonės tai netgi manau labai panašiu metu, arba vėlai vakare arba anksti ryte.
Be to, kaip tik daugiau juos krausi jeigu ne iš tinklo ? Vienintelis variantas yra saulės elementai kurie per inverteri atiduos tau 0.4 kV, nes vėjo elektrinės jungiasi prie skirstomojo arba perdavimo tinklo ir tik tada pasiekia vartotojus. O saulės lokaliai niekaip neužteks, net realiai vietos nėra, nes apkrova didelė būtų mieste, o ten saulės elementų nepastatysi.
Paimiau 100k elektromobilių nes tai jau būtų ženklus skaičius, kuris turėtų kiek nors tai įtakos bendram vaizdui ir ekologijai, jeigu kalbėsim apie mažesnius skaičius tai ekologiją ir visą kitą naudą galima pamiršt.
Gerai galim paimt realiau, lietuviai per dieną maždaug nuvažiuoja apie 60-80 km. Taigi 288Wh/mile arba 178 Wh/km. Taigi jei nuvažiuoja 80 km tai gaunam 14.2 kWh. Taigi kas dien po 14 kWh irgi gaunam 1.4 TWh. bet nepamiršk, kad tas apkrovimas būtų, kaip jau minėjau anksčiau, ne paskirstytas, o pikinis, vakarais po darbo ir rytais, kada ir taip yra el. apkrovos pikai.
T
kernel_panik 2016-08-16 11:54
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Tesla Model S“ autopilotas sulaukė ilgai lauktų aplodismentų: išgelbėjo vairuotojo gyvybę