Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2016-10-09 10:59
Arthuras - man rozetes irenge butent valdzia. As jas paskui nusipirkau investiciniais cekiais, kuriuos irgi dave valdzia O dabar jau tektu rupintis paciam.
Del ivado irgi klysti, reikia sodyboj pasikeist is vienfazio i trifazi - ir pz - net grustis i kazkoki sudmiesti dabar del to reikia, nes valdiskas kontoras uzdare... O tu aiskini - kad verslas irengs...
Tokie kaip tu aiskintojai tuoj prades aiskint, kad ir menuli reikia pirma nusipirkt, kad i ji nuskrist...
Arthuras 2016-10-09 11:03
Ir visa laimė, kad pačiam. Kuo mažiau valstybė kišasi į tokius reikalus, tuo visiems geriau.
lucy 2016-10-09 12:09
Nu čia prikolistai jūs. Mastot kaip SSRS kokioje jog valdžia turi kontroliuoti, planuoti
Taigi leiskit veikti ekonomikos dėsniams ir jei apsimokės tai ir pirksim, dabar garaže mes akumuliatorių nepakeisim ir jie sudaro didžiulę elektromobilio kainą ir net neaišku kiek metų jie išlaikys + kaip žiemą darysit? Akumuliatoriais šildysit mašiną? Kaip tie truputį senstelėję akumuliatoriai per žiemą veiks išvis? Vnz leiskit pirmiau kokiai turtingai šiauriniai šaliai paeksperimentuoti ir prisigaminti jų, negu vaidint jog mes turim pinigų tiems elektromobiliams ir kišt pinigus neaišku į ką.
Arns 2016-10-09 12:24
O nenorit paprašyti iš valdžios nuolaidos Iphonui? Žinot, sako modernu ir madinga, holivudo žvaigždės su jais rodosi. Kuo lietuvis prastesnis?
Lietuvai elektromobilių plėtra nėra niekuo naudinga, kad ją vertėtu dirbtinai skatinti. Automobiliai brangūs, jų taupumą gali pajusti tik turintys nuosavus namus su garažais. Eilinis lietuvis ne toks. Savos pramonės neparemsime nei pirkdami nei įrengdami tas stoteles. Pasauliniu mastu taip pat nesužibėsime, nes bene dešimtmečiu pavėluota į reklamos traukinį. Aš matau tik turtingų žmonių bandymą išsimušti savo žaisliukams geresnes sąlygas visų sąskaita. Negi tikrai nebėra kur leisti pinigų?
ES parama? Sakykim tiesiai šviesiai, tai tas pats kas eiti į parduotuvę ir susigundyti tau nereikalingo daikto reklama, kad perkant jį, dar kažką gausi. 100% Europa nemoka, bent pusę lėšų turi išleisi narė. Reiškiasi Lietuva turės nuo kažko nuimti pinigus, sumokėti už darbus, ir tik vėliau dalį finansavimo gaus iš Europos. Verslui lėšų įsisavinimas nemaišo, o visuomenei? Manau ji nesusimąsto ką išties reiškia Europiniai pinigai ir kodėl svarbu juos ne įsisavinti, o tinkamai panaudoti.
technologas 2016-10-09 12:43
Aš pvz. nematau absoliučiai jokių elektrinių automobilių masinio paplitimo galimybių. Jie yra, bet neplis masiškai. Jei tai būtų įmanoma - iš pradžių būtų elektrifikuotos kalnakasybos, kelių tiesimo mašinos, sunkvežimiai. Dabar gi tik lengvas transportas nuvežti nusipelniusią sėdimąją iš taško A į B. Kitaip tariant šie lengvi automobiliai pardavimams gerai, bet realios ekonomikos, daiktų gamybos ir infrastruktūros tiesime jie kažkodėl netiko. Matyt yra priežastis.
AAA000 2016-10-09 13:32
Tu matau tuos pinigus, skiriamus Lietuvos infrastrukturai, iskart isleistum uz dujas ir nafta rusams, kad putinas nesubankrutuotu
-----
Technologas - del elektromobiliu paplitimo priezasciu, tai manau klysti. Siuo metu labai plinta akumuliatoriniai dviraciai, akumuliatoriniai irankiai, akumuliatoriniai dronai. Ta prasme licio akumai nuo telefonu, fotiku ir nesiojamu PC smarkiai skverbiasi i sritis kur reikia pajegesniu akumu. Paskui galbut isplis motocikluose ir tik tada jau masiskai plis automobiliuose. O pramonej pilna elektrokaru svino akumu pagrindu. As manau viska stabdo ne pati elektromobilio ideja, o dideliu licio akumu gamybos pajegumu nebuvimas. Svino elektromobiliai neisplito del akumu sunkumo. Litis manau turi daug geresnes galimybes. Manau cia kokiu 10-15 metu klausimas, rekia dometis, kaip pasaulyje statomi akumuliatoriu fabrikai ir kokios akumuliatoriu kainu tendencijos. Zalia dar technologija, nors licio ikrovimo valdikliai tai manau siuo metu populiariausia tema elektronikos konstravimo forumuose
HDi 2016-10-09 13:49
Nafta kažkada ir buvo pigi, tai negalima prognozuot kiek kainuos elektra ateity.
Bet vis gi ar tikrai visiems svarbu mažesnės išlaidos? Kai buvau studentas tai žinai ir man rūpėjo ant dujų nuvažiuot kuo pigiau, ir jei kas būtų davęs elektromobilį tai būčiau smaukęsis su tais krovimais, bet dabar kuro išlaidos sudaro mažą dalį mano išlaidų, tai į dujas net nesinori žiūrėt. Ir šiai dienai tikrai manau daug yra namų ūkių kurie galėtų įsigyti elektromobilį bet kartais yra geriau mokėti daugiau ir negaišti laiko. Nėra šiai dienai tokio elektromobilio kuris būtų visavertis(kaip sakant ir į darbą ir į sodą ir prie jūros, pasirinkti du) pakaitalas VDV, net ir Lietuvos mastais. Ta pati Tesla, žinoma tokią jei galėčiau tikrai įsigyčiau ir smaukyčiausi su tais krovimais, bet labiau dėl techninių parametrų, nei dėl to kad elektromobilis. Nemanau, kad važiuot autostrada 100-110 ir dar kartais išjungt kondiškę, kad užtektų įkrovimo, kad galėčiau grįžti nestojant pusvalandžiui įsikrauti, yra patogus gyvenimas kurį man gali duoti elektromobilis.
Arns 2016-10-09 13:57
Va apie tokius ir kalbu, kurie nesupranta jog už "nuolaidą" susimoki iš savo pinigų. O jei dar ir nusiperki daiktą, kurį nežinai kur dėti... Rezultate iš rusų ir toliau pirksi naftą ir dujas, tik dar už milžiniškus pinigus įsigysi(ir turėsi prižiūrėti) elektromobilių infrastruktūrą. Tik žiūrėk, kad taip besisavinant pinigus ES nerastu pažeidimų ir nelieptu grąžinti pinigų atgal
Xdmin 2016-10-09 14:57
Pasiulysiu savo nepopuliara ideja:
Nieko nedaryti, tik tai kas privaloma ir palaukti. Kodel? Nes:
1. Mes neturime dideles tarsos nuo kamsciu (tik Vilnius turi issispresti sia problema, 1 miestas is visos Lietuvos. Kaune gali giliai kvepuoti per pika saligatviu vaiksciodamas, neuzdusi.)
2. Jei visi pereis prie elektros, tai naftos poreikis kris, tai kris ir jos kaina. Galesim sutaupyti daugiau nei is elektros, jei kels akcizus kad nebutu pigiau, tai valstybe surinks daugiau lesu.
3. Palaukti kol nusistoves visi standartai, kol kiti isbandys elektromobilius ir gales mums patarti ka daryti ir ko ne. Kaip pavyzdys, kodel pas mus internetas vienas is greiciausiu pasaulyje? Nes mes praleidome DSL kol kiti ja vede ir is karto pradejom nuo sviesolaidzio. Taip ir cia, tegul turtingi daro, bando, klysta, o mes geriau mokykimes is ju, nes pripazinkit, ne musu kisenei su visais pagal mada vaiksciot.
Edmundas 2016-10-09 17:00
Man labai įdomu, kas bus kai akcizinės naftos vartojimas kris. Elektrai akcizo juk nedės. Reikės rasti lėšų transporto infrastruktūrai kažkur kitur?
- 2016-10-09 17:22
Tiesioginis kelių mokestis.
kestutisz 2016-10-09 19:56
Tai, kad pramušė pinigų kuriuos dabar reikės "įsisavinti" lyg ir neblogai. Blogai tai, kad juos (ir jei gerai pamenu tam tikrą dalį mūsų pinigų nes parama nėra teikiama šimtų procentu) išmėtys pakelėse.
Logiška būtų paremti esamas/naujas degalines/kavines už įrengtas vietas "prikurkėm" - ar tai mažesniu NT mokesčiu, ar tai rimtesnės elektros linijos atvedimu. Kol klientas krausis belenkaip eko transportą tol jis galės šlamšti visai ne eko hotdogus ir atkurt pusiausvyrą. Ten bent jau vandalam ne taip paprasta bus, o kaip pakelėse? Be infrastruktūros nuo nulio dar ir sargo reikės? Atskiros priežiūros? Ir po dvejų metų atrodys kaip tos už ES įsisavintas lėšas miškuose įrengtos prabangios pavėsinės?
AAA000 2016-10-09 22:52
Deda ir dabar ant elektros - tik kitaip vadinasi. Kitaip perskirstys biudzeta - ir tiek. Ives tuos mokescius - del to tikrai gali nepergyvent. As siaip galvoju, kad visu protingu individu tikslas yra priesintis bet kokiems mokesciams - o ne verkt, kad neiveda
immortallt 2016-10-09 23:30
Nusivylęs būtent whataboutism'u.
Nusivylęs kleidesiais, kaip tai nepaplis ar kaip tai nepatogu.
Kiek kartų per metus iš jūsų kas nors nuvažiuoja toliau nei 500km ir nesustoja 40min pailsėsti? Dauguma nė karto.
Niekas neva nežino, kaip akumuliatoriai laikys žiemą... Jūs nežinot=niekas nežino. Kaip dyzeliai vedas žiemą? Irgi niekas nežino?
Elektromobilių paplitimą riboja du faktoriai: kaina ir akumuliatorių gamyba. Kaina per 4 metus elektromobilių susilygins su VDV. Pesimistiškiausi vertinimai per 6 metus, optimistiškiausiu per 2. Kas tada bus geriau? Elektromobilis iki 100km/h per 4s įsibėgėjantis su 500km nuvažiuojamu atstumu ar VDV už tą pačią kainą? (dabar važinėjuosi su benzinine mašina, kuri nuvažiuoja max 450km)
Elektros kaina, pasiūla ir balansavimas: Kaina kris. Kodėl? Atsinaujinanti sparčiai plinta ir tempai auga. Augnat tempam, generacijos kaina krenta. Naujai įdiegta elektros kaina - atsinuajinančios beveik visur yra pigiausia. Pigiau nei anglys. Kodėl dar tai neužplūdę masiškai visur? Paprasta, sukišti didžiuliai pinigai į jau pastatytas elektrines ir nori atidirbti pinigus. Kiti, pvz lenkai, neva darbo vietas gina. Galų gale baigsis, kad žlugs, o darbuotojai masiškai ir vienu metu turės ieškotis kito darbo. Ką tai reikš? Masinę bedarbystę. Augant atsinaujinančios pasiūlai kaina kris ir mažės subsidijavimas energetikos. Kas dėl svyravimų - būtent, kad kaip tik paklausa naktį labiausiai augs, o elektromobiliai veiks kaip tinklo dalis, kuri mainysis su elektros tinklais energija bei taip papildomai uždarbiaus.
Ir niekur nesakiau, kad reikia naikinti PVM'ą dabar. Kad reikia žūtbūt leisti neskaičiuoti pelno mokesčio, tai įvardinau, kaip "rimtą skatinimą". Bet kas mane užpisa, tai visokie nabagai, kurie tik ir žiūri, kaip atimti iš daugiau turinčių, nes patys užsidirbti nesugeba. Daugiau uždirbantis per mėnesį sumoka 2,000€ ir neduok die, atsiims kokius 200€ per mėnesį iš mokesčių! Gi jis žūlikas, vagis, blogiau nei žmogžudys! Jis drįsta investuoti į save ir užsidirbti! Daug geriau doras lietuvis, sėdintis beveik ant MMA sumokantis viso ~200€ mokesčių ir dar pasiimnatis šildymo kompensaciją, dar biški pasėdi į tarpus ant išmokų, nes nu kam dirbti ir realiai netto mokesčių vidurkis tik 100€. Va čia sektinas pavyzdys! Jiems reikia kurti gerą gyvenimą! Va, po mašiną nupirkti, namą! Dar po dėžę dėgtinės į mėnesį su maisto daviniu duot!
jull 2016-10-10 00:00
Tai buvo laikas, kai net kai kurie mokslininkai sake, kad vidaus degimo variklis niekada neatstos arklio. Beje, dauguma pramones, iskaitant ir kalnakasyba, irengimu zinoma jau seniai elektrifikuoti. Ir to priezastis yra labai paprasta - gaminant elektros energija GW eilej tai daroma kur kas efektyviau nei VDV, net ir naudojant iskastini kura. Plius, VDV ir elektros variklio resursas, gamybos ir aptarnavimo kastai skiriasi jei ne simtais, tai bent desimtim kartu. Elektromobiliyje be to dar galima atsisakyt bent puses transmisijos komponentu. Laiko klausimas kada atpigs/istobules elektros energijos kaupimo priemones (greiciausiai neuzilgo, nes i sita sriti jau ateina ir dideli pinigai ir paklausa) ir vdv transporto priemonese nueis i uzmarsti kaip kad nuejo arkliai. Tesla s jau dabar kainuoja tiek kiek porshe panamera (nors praktiskai visom "vidutinio amziaus krizes gonscikui reikalingom charakteristikom yra" yra geresne, skirtumas tik tas, kad su tesla, kol nera akcizo, vaziosi praktiskai uz dyka, ir du kart dazniau stosi degalinej, daugumoj salysiu jos jau yra arba tuoj atsiras. Tesla 3 jau bus kone 2x pigesne nei bmw m3, tures geresnes charakteristikas su tuo paciu minusu - du kart daznesniu ir kelis kart pigesniu sustojimu degalinej. Visa tai atsitiko tik per kokius 5 metus, tik vienos kompanijos deka. Isivaizduoji, kas bus kai koks GM, vagas ir toyota prades ten merkti rimtus pinigus?
Tiesa, dar del sunkvezimiu. Krovinio pervezime kuro kaina tikriausiai nesudaro ir 20% galutines kainos, todel ten elektrifikacija ateis, kai bus galima vaziuoti bent du kart pigiau, ivertinus ir vilkiko pirkima.
sigitas.bilotas 2016-10-10 00:54
tikrai sveikintinas pavizdys ! gal po truputi elektromobiliu LT dauges . renualt zoe antros kartos elektromobilis ant popieriaus nuvaziuoja 400 km , opel ampera-e kuri greitu metu isriedes i gatves atstumas 500 km , o kur dar tesla su busimu model 3 . gerai tik ant popieriaus , bet vaziuojant komfortabiliai su kondicionierium ir visais kitais privalumais manau kokiu 70% nuvaziuotu nuo daklaruojamo atstumo , plius skaiciau , kad yra pagaminta krovinine masina kuri naudoja vien elektros energija is akumuliatoriu , tiesa kilometrazo nezinau . ir jei reiketu pirkti nauja lizingine masina ir butu pasirinkimas ar vdv ar elekta , rinkciaus elektrine , tebunie is pradziu sumokesiu siektiek daugiau , bet ziurin i ilgalaike peerspektyva matau tik teigamus aspektus .
kestutisz 2016-10-10 07:06
"šiek tiek daugiau" tai čia labai optimistiškai. Realiai tai 2X arba jei iš tiesų galėsi išmest mašinai 30k+ tai greičiausiai ir poreikiai bus ne baziniai (ekonominis klasės kibiras už 15k)
immortallt 2016-10-10 09:48
kestutiz, elektromobiliai kiek rimčiau atsirado tik prieš +-5 metus.
P.S. elektromobilių gamyba riboja, kiek pagaminama akumuliatorių. Nors gamyba dabar per 4 metus išaugs beveik 4x, to užteks pagaminti max 3 milijonus elektromobilių per metus. Pasaulyje pagaminama viso ~65 milijonus transporto priemonių. Net išlaikant tiesinį augimo tempą (kas būtų nerealu), prireiks beveik 12 metų, kol būtų pradėta gaminti tik elektromobilių. Pradėjus 100% gaminti tik elektromobilius, prireiks dar ~6 metų Europoje, kol >60% automobilių bus elektriniai ir apie 12 metų, kol >90% bus elektromobiliai. Pasaulyje prireiks turbūt ir 20 metų. Ir tai mažai susiję su tuo, kad "brangu". Tai susiję su infrastruktūros trūkumu, kuris sukelia nepatogumus ir kelia tiek gamybos, tiek eksploatavimo kainą. Kai akumų gamyba išaugs iki 10mln vnt per metus, kaina dar stipriai pasikoreguos į apačią. Tada galėsit rinktis pigesni elektromobiliai, ar brangesni VDV.
sub 2016-10-10 12:44
Nesu nei už nei prieš, jei EU skiria, reikai imti, tik ar ne per daug užsigriebė pristatyti tų pakrovimo taškų, jaučiu net tiek nėra elektromobilių Lietuvoje, bet ankščiau ar vėliau jų daugės. Vienintelis niuansas kuris mane labiau neramina, kad Lietuvos valdžia su tom ES paramom neprisižaistų, nes reikalai su RailBaltic gali atsitikti, kai tiek rankučių lenda link pinigų maišo.
immortallt 2016-10-10 13:09
Prieš ~1.5 metų buvo 20, prieš 2,5 metų 8. Dabar yra jau virš 230.
Kiek krovimo stotelėm skiriama - mizeris. Tiek dėl prekybos balanso pagerėjimo ilgu laikotarpiu sutaupys.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuva pradeda rimtai skatinti elektromobilių naudojimą: automagistralėse atsiras įkrovimo stotelės