Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arns 2016-10-10 13:11
Kaip visą laiką "elektrikai" sugeba suvęsti skaičius į paprastą klausimą: ar vienu prisėdimu nuvažiuoji tiek? Nesinori paklausti paprasčiau: "ar kasdien suki į benzino kolonėlę?" Juk toli gražu ne kas antras turi galimybę automobilį laikyti garaže, toli gražu net didmiesčiuose prie darbų esančiose vietose būtu įmanoma pakrauti automobilį. Todėl dar labai ilgai elektromobiliai bus tik turčių pramoga. Na, o jie gali dėl šito ir patys susimokėti. Gi kaip patys sakote, nepirksite kuro, nemokėsite mokesčių į biudžetą (per pvm), tik dar prašote iš jo atriekti pinigų galimybei dar labiau taupyti Jūsų pinigus.
immortallt 2016-10-10 13:47
Nenugalimas argumentas, jei netinka visiems - netiks niekam.
Elektromobilių nuvažiuojamas atstumas ~30% didesnis nei vidutiniškai VDV. Nissan'o duomenys.
Arthuras 2016-10-10 16:23
Nemanau, kad verta kvestionuoti, ar elektromobiliai paplis. Tikrai paplis, tik laiko klausimas. Bet mano nuomone, Lietuvai nėra naudinga mėginti tapti pioniere (o jau ir pavėlavom). Nes kol kas niekas man čia nesugebėjo paaiškinti, kuo tai mums būtų naudinga, apart to, kad būtų sprendžiamos realiai neegzistuojančios arba visiškai neesminės problemos.
Kuomet naujas elektromobilis kainuos tiek, kiek įprastas naujas VDV - atsiras ir reali paklausa. Atsiradus realiai paklausai, infrastruktūrą (šiuo atveju pakrovimo stoteles) ims siūlyti verslas - darbovietės, kavinės, užeigos, galbūt prekybcentriai, naujos statybos daugiabučiai ir t.t.
immortallt 2016-10-10 16:40
Geriau darom kaip lenkai, kišam galvą į smėlį ir rėkiam, kad anglių neatsisakysim!
raimism 2016-10-10 16:50
Kodėl manai, kad elektromobilių savininkai nepirks kuro? Pirks ir mokės tą patį PVM'ą. Tik pirks ne benziną / dyzelį, o elektrą. Elektrai taikomas tas pats PVM. Į elektros kainą įtraukimas VIAP, kuris iš esmės yra toks pats netiesioginis mokestis kaip akcizas skystiems degalams.
Ir šiaip iš VIAP ir kitų viešųjų į elektros kainą įtrauktų paslaugų per 2015 metus Lietuvoje surinkta ~350 mln. eurų, o už pvz benziną per tuos pačius 2015 metus surinkta 80 mln. eurų + už dyzelį dar ~420 milijonų, t.y. bendrai apie 500 mln. eurų. Santykis - 2 prie 3. Todėl kalbėti apie tai, kad dyzelistai moka mokesčius, o elektristai - ne, yra mažų mažiausiai nekorektiška.
Kitas dalykas, kurį visi šiose diskusijose pamiršta yra tai, kad benzininio ir dyzelinio VDV efektyvumas siekia ~30% ir tai jau arti maksimalių pasiekiamų ribų su šios dienos technologijomis. Tik trečdalis tos energijos, kuri atsiranda sudegus skystam kurui stumia automobilį į priekį. Visa kita iššvaistoma - didžiąją dalį įkaitęs (plius dar papildomai aušinamas) variklis išskiria kaip šilumą. Elektros energija varomi automobiliai yra žymiai (x3) efektyvesnės transporto priemonės. Elektros variklio efektyvumas yra artimas 97%, nuostoliai nuo baterijos iki variklio (net jei yra inverteris) irgi siekia tik kelis procentus.
Elektra (kaip ir skystas kuras) gaminama didelėse įmonėse, todėl elektros / skysto kuro gamybos srityje galbūt ir nėra tos masto ekonomijos, bet yra didžiulis skirtumas kalbant apie taršos kontrolę. Skysto kuro atveju praktiškai viskas palikta mikro (automobilio) lygyje ir jokios masto ekonomijos nėra. Plius yra didžiulis skirtumas bandant patikrinti ar yra / tinkamai veikia taršos mažinimo įranga keliose stambiose elektrinėse ar milijone automobilių (jau nekalbant apie išpjautus katalizatorius).
Taip, aš pats neturiu elektrinio automobilio (turiu hibridą), bet elektrinius automobilius palaikau dėl vienos (mano nuomone labai svarbios priežasties) - elektrinis automobilis suteikia galimybę naudoti saulės, vėjo pagamintą energiją. Ir nesvarbu - krauti akumuliatorius ar (ateityje) vykdyti hidrolizę. Atsiranda bent jau teorinė alternatyva gamintis kurą pačiam, būti nepriklausomu ir ekologišku. VDV tokios alternatyvos - nuo nieko nepriklausyti net nėra. Apie ekologiją - klausimai be atsakymų. Dyzelis yra tiek ekologiškas, kiek ekologijos paiso jo naftos išgavėjas + gamintojas + transportuotojas + benzino kolonėlės operatorius. Tu pats nieko nekontroliuoji.
Vidutinis šeimos automobilis per savaitę nuvažiuoja 250 km. Elektriniam automobiliui tai yra ~30 kWh. Ant namo / garažo stogo iškelta 1,5 kW saulės jėgainė (6 skydeliai po 250 W) per savaitę pagamina irgi ~30 kWh. Tai reiškia, kad padaręs investiciją, kuri sudaro 1500 eurų (t.y. apie 5% automobilio kainos), žmogus didžiąja dalimi apsirūpins kuru pats, nebus nuo nieko priklausomas.
Tikiu, kad tiek elektromobilių, tiek saulės / vėjo jėgainių kainos mažės. Todėl ši galimybė kurą gamintis pačiam man atrodo reikšminga.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuva pradeda rimtai skatinti elektromobilių naudojimą: automagistralėse atsiras įkrovimo stotelės