Kritikams ir pesimistams reikės slėptis krūmuose: Tesla autopilotas visiškai savarankiškai įveikė visą maršrutą ir pats savarankiškai surado parkavimo vietą (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Nerkus 2016-10-21 08:26
Šiaip tai nerealu! Bet kiek info reikia į navigaciją sukišti, visi ženklai, stop ženklai, kelio linijos, gulintys policininkai. Lietuvoj dar reiktu ir duobes keliuose į navigaciją suvesti. Man tik klausimas iškilo, kaip tokia mašina mato šviesoforą. Prie šviesoforo gali ir raudonos ar žalios reklamos šviesti, žali medžiai ar raudoni stabdžių žibintai.
Creatium 2016-10-21 09:18
Kaip aš suprantu, tai žemėlapiu naudojamasi tik maršruto sudarymui. Visa kita yra stebima kamerų ir daviklių, taip pat ir ženklai.
Audrius 2016-10-21 10:20
@Nerkus Ten tikrai ne is atminties ar is detalaus marsruto vaziuoja. Yra standartinis GPS zemelapis, o visi kiti sprendimai priimami protingu algoritmu, kurie remiasi daugybe davikliu-kameromis, sonarais, lazeriais ir pan. Cia ir yra visas grozis, nes priprogramuoti robotai/masinos jau senai nenaujiena. Bus idomu, kai tesla pristatys savo uber stiliaus paslauga, kur autonomines teslos dirbs taksi. Kas idomu, kad visi teslu savininkai gales paleist savo masinas, kad jiems pinigus uzdirbinetu. Speju naktiniai tarifai, kaip tik bus pigiausi . Baigsis uber, ir aisku visokie Laurso masinu mainai.
immortallt 2016-10-21 10:52
Uber'is šiaip dabar savo paslaugą vysto, kad užimtų rinkos dalį. Tik turės kuo, paleidinės savo mašinas ir išstums savo "pasamdytus" vairuotojus. Taip kad uber'iui tikrai nebus amen, tik konkurencija galbūt padidės.
Audrius 2016-10-21 11:10
Idemiai neseku uber, todel nzn ju paskutiniu naujoviu. Is to ka ziniau ir kiek naudojuosiu, tai vienintelis dalykas, del ko uber kol kas yra nepakeiciamas (ir del to egzistuoja) yra mokejimai. Atmetus mokejimu administravima, visam kitam Uberis yra nebutinas. Google maps gali naudotis visi, telefus su gps irgi visi turi, jie nei vairuotoju nei masinu, nei jokios kitos harware negamina ir neturi. Kitaip tariant, jei tesla nusprestu nesidalinti savo autonomin masinom uber neturetu kaip konkuruoti (nebent jie savo kazka kuria, ko negirdejau). O kas del mokejimu, tai velgi, del musu naudojamu 50s technologiju (kreditines korteles, banku pavedimai) P2P online mikro mokejimai yra neimanomi, del to ir reik giganto tarp pirkejo ir pardavejo (vairuotojo ir keleivio). Situacija pasikeis, kai ateis kripto mokejimai-viskas labai decantralizuosis.
Creatium 2016-10-21 12:19
Na, Uber'is remiasi savo sukurtu autopilotu. Kaip toks dalykas pasiektų visus Uberio vairuotojus? Dabar reikia atitikti reikalavimus ir gali būt Uber vairuotoju. O kaip bus su autopilotu, jeigu norėsiu savo automobilį išnuomot? Dalins ant stogo montuojamus radarus? Turbūt be šansų. Tesla, tuo tarpu, tokią funkciją suteiks visiems naujų jų automobilių savininkams. Visai kitas prieinamumas ir pasiekiamumas.
immortallt 2016-10-21 13:24
Būtent, Uber'is vysto savo autopilotą, bet neatmestinas variantas, kad Uber'is ir Tesla sujungtų pajėgas, kai Tesla nebepajėgs visų pagamintų elektromobilių patys parduoti arba Uber'is pasiūlys gerą variantą. Uber'is man rodos jau buvo paleidęs kažkokius autopilotu valdomus automobilius? http://www.bloomberg.com/news/features/ ... h-is06r7on Creatium, tame ir esmė, nebus jokių Uber vairuotojų. Uber'is pats ant savęs susipirks mašinas, įrengs jų parkus, kur jie bus prižiūrimi ir kraunami. Jie jau bus išsikovoję rinką ir nereikės jaudintis dėl realizacijos, tik dėl plėtros. Kitaip sakant, prisipirks autopiloto valdomų automobilių, o vairuotojai bus atleisti.
kestutisz 2016-10-21 13:26
Tas tipo "tik mokėjimai" na ir plius aišku "centriuko" paslaugos yra daugybė duomenų, berods 2000 inžinierių (net Lietuvoje turi team'ą). Ir Tesla' sukurti analogą taip pat ne ką lengviau nei Uber'iui autonominį automobilį. Labiausiai visgi tikėtinas kooperavimasis - iš vienų "centriukas", sekimas ir billing'as, iš kitų minus vairuotojas. Na o ekperimentą dotuos* automobilių savininkai įsivaizduodami jog užsidirba :) *arba jei iš tiesų apsimokės nuomoti mašiną atsiras kas ir teikiantys viso auto parko paslaugą - pvz 100 automobilių ir vieną sargą konktaktams pravalyti ar smėliuko žiemą pabarstyti.
immortallt 2016-10-21 14:23
Automobilius reikės valyti viduje, nuplauti, įjungti krautis, jei bekontaktis krovimas pasirodys per brangus malonumas.
Audrius 2016-10-21 14:41
Jei uberis istikruju dirba ant savo autopiloto (kas butu logiska), tada nenurasau ju. Jei tuo rimtai neuzsiima, tada ju dienos suskaiciuotos. @kestutisz Tie 2000 programeriu ir tarptautines komanduos apie kompanija nieko nepasako. Pasako tik tiek, kad jie sugebejo pritraukti daug pinigu. Klausimas, koks yra ju, taip vadinamas, unfair competitive advantage. Jei ateity netures savo autopilotu, tada nebus jokio pranasumo.
immortallt 2016-10-21 14:59
Uberis ir buvo sukurtas su ta intencija, kad vairuotojus ilgainiui išmes. Dar iki pirmųjų naujienų ir Uber'io vadovų pranešimų tai buvo labai aišku.
bahuriux 2016-10-21 16:07
Jei būčiau UBER vienas iš įkurėjų /akcininkų, niekada neapsiimčiau tiekti tiesiogiai taksi paslaugas ir turėti savo betkokį autoparką. Jų žasis kuri deda aukso kiaušinius ir yra tie vairuotojai kurie nusamdyti, jie patys ateina su savo auto, tai nereikia niekur investuoti, patys rūpinasi mašinos techniniu stoviu, draudimu, mašinos švara ir nepriekaištingu klientų aptarnavimu. Uber beveik už nieką neatsako, tik pasiima dalį nuo apyvartos ir gana nemažą, vien tik už automatizuotą pavežimo paslaugos suorganizavimą. Tai kam jiem tas galvos skausmas savo autoparkas? Jei bus daug dirbančių su autonominėm mašinom, tai patys susikonkuruos ir nusimuš kainas, o Uberiui, tai nė motais, tik padidės apyvarta dėl kritusių važiavimo kainų.
immortallt 2016-10-21 16:14
bahuriux, Uber dabar gautų finansavimą už <1% palūkanas. Susipirktų autoparką pigiau, nei bet kokia taksi įmonė pasaulyje ir pasiimtų milžinišką pelną. Uber laimės prieš bet kokį konkurentą, jei tai nebus kitas gigantas kaip Tesla ar pan. Jei jie patys to nepadarys, juos nukonkuruos kitas gigantas. Darai klaidingą prielaidą, kad kitas nepasinaudos niša.
Creatium 2016-10-21 17:14
Jeigu Uber pirks automobillius, jie automatiškai turės apsiriboti geografine prasme. Sunkiai įsivaizduoju visame pasaulyje veikiantį Uber autoparką. Per didelės investicijos. O jeigu jie ribosis geografiškai, atsiras daug vietinių konkurentų. Kad ir tradicinės taksi įmonės. Tada Uberis netenka savo pranašumo, nebeteikia jokios ypatingos paslaugos.
immortallt 2016-10-22 01:50
Creatium, nu ok, galbūt bus laidiniai autonominiai pakrovėjai kaip šie - puiku. Valyti vis dar kažkam reikės, bent jau vidų. O kodėl Uber turi imtis taktikos viskas arba nieko? Automatizuos pirma didžiausius centrus. Kitur liks paprasti vairuotojai. Kuo toliau, tuo labiau plėsis. Ir kodėl sunkiai gali įsivaizduoti visame pasaulyje Uberį? Colą visame pasaulyje matai? Investicijos nebūtų problema, jei tik įrodo viename mieste, kad tai pelninga. tada investuotai sumes dešimtimis milijardų, bankai paskolins dar tiek pat. Atsiras ir autopramonės kompanijos, kurios sutiks kartu investuoti ir dar panašiai gali įmesti. Aišku, yra daug faktorių ir gali atsitikti taip, kad Uber'is visgi priims privačių asmenų autopiloto valdomus automobilius. Čia daug ką lems psichologiniai ir kultūriniai dalykai.
Creatium 2016-10-22 15:18
Mano mintis buvo ta, jog jeigu Uberis kokioje Lietuvoje teiks dabartinę paslaugą, o tuo tarpu atpigę Tesla bus paplitę, tai Uberį nukonkuruos savaeigiai privatūs automobiliai.
Domas1 2016-10-22 18:55
Super sistema. O del atpazinimo kelio zenklu jau seniai ir Opel Insignia turi ir daug kitu naujesniu auto, zinoma sviesoforu ir tt atpazinimas nera sudetingas, va del kitu dalyku kad automobilis pats priima sprendima susirasti kur prisiparkuoti kai nera vietos cia tai bent, tokio feacerso ir as noreciau savo automobylije palikciau auto teku sukiojasi kad ir Vln centre kol susiranda vieta ir informuoja kur sustojo zinute, nerealu ypac skubantiems ir tt :] Na jei kam idomu stai kaip Tesla X rieda 100km per 3.2s ir lenkia lenktininius auto dar ir pasikroves :]] https://www.youtube.com/watch?v=ib-02b2ooLY :]
immortallt 2016-10-22 19:58
Va čia ir yra tie kultūriniai dalykai, kurie neaiškūs. Tačiau, Uber'is per masto ekonomiją privačius galėtų nukonkuruoti. Automobilius pirktų 30% pigiau ir žiūrėk Uber laimi konkurencinę kovą. Omeny, nebūčiau linkęs nuvertinti kompanijų. Tuo labiau, Tesla kol kas perka tie, kurie turi pinigų. Jiems prisidurti porą šimtinių gali nebūti taip aktualu, o dar po to ir mašiną išsivalyti norėsis...
ISG 2016-10-23 14:14
Kokie neidomus laikai musu laukia... Visus malonumus atims is zmogaus... Koks man pvz skirtumas ar issikviesti taksa su vairuotoju, ar issikviesti taksa kuris vaziuoja pats? Jokio. Tai man asmeniskai yra labai neramu, nes vairuoti megstu pats, nebuvo nei vieno momento kai pagalvojau, kad tingiu vairuoti, ir gaila, kad mano masina pati to nemoka
kestutisz 2016-10-23 20:16
Bet tada Uber turėtų susipirkti visą parką, kuris pasikeitus vėjams taptų balastu. Geriau surasti entuziastų kurie visą riziką prisiims ant savęs. Juolab tai IT kompanija kuriai nuosavas geležies laužas tik trukdytų koncentruotis į savo veiklą, reiktų atskiro padalinio geležies ir paslaugos efektyvumui skaičiuoti