Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
almanciuks 2016-12-29 09:10
"numato avariją jai dar neįvykus". Tik nereikia pūsti čia tų burbulų. Paprasčiausia įvertino greitį ir kliūtį priekyje, to pilnai užteko saugiai sustoti.
HDi 2016-12-29 09:25
Tai kamera stovi centre, ir tai jau matėsi vaizdo įrate prieš trenkiantis, kad srautas stovi, vairuotojas sėdi kairau, tai dar geriau turėjo matytis, kad srautas prieky sustojęs, tai kažin ar kokį stebuklą padarė čia tas autopilotas šitoj vietoj.
Creatium 2016-12-29 12:29
Na priešais važiavusi mašina tai kažkodėl nesustojo, nors turėjo geriausiai viską matyt. Tai išvadas patys pasidarykit.
EDIT: esmė yra ne kokį žodį panaudosi situacijos apibūdinimui, o pati esmė: automobilis pradėjo stabdyti dar gerokai prieš vairuotojui imantis veiksmų, todėl buvo išvengta avarijos (iš šito auto perspektyvos).
immortallt 2016-12-29 12:42
Dar šiek tiek patobulės autopilotas, ir niekam nebekils klausimų, kas geriau. Žiū, po 10-15 metų ES nauji automobiliai galės būt tik su autopilotu.
HDi 2016-12-29 13:45
Kodėl prieky važiavusi mašina nesustojo tai kaip ir aišku, vairuotojas ne į kelią žiūrėjo... Vakar ir mačiau situaciją, kai vos į stovinčią fūrą neįvažiavo. Nežinia ką vairuotojas veikė https://www.youtube.com/watch?v=ITfItEO4UFM
Man tik labiausiai iš straipsnio užkliuvo sakinys: "Klausimas, ar bent vienas vairuotojas būtų galėjęs greičiau sureaguoti ir nustatyti avariją."
Lyg kažką neįmanomo žmogui tas autopilotas pastebėjo, tai ką ir norėjau pasakyti, kad matėsi, jog prieky srautas stovi. Iš vairuotojo pusės dar geriau būtų matęsi nei iš centre sumontuotos kameros.
kernel_panikuoja 2016-12-29 14:58
Labai abejoju. Reikalavimas privalomam autopilotui reikstu, kad jis turetu buti priskirtas kazkokiai kritinei saugumo irangai, kuri teisiskai privaloma, mazdaug, airbag'u funkcijai. Tas reikstu, kad jis turetu buti pastoviai ijungtas, ir tas reikstu, kad po 10-15m ES ribose butu privaloma vazineti su ijungtu autopilotu, jeigu tavo automobilis naujas. Nors teoriskai tas imanoma, bet kad tai ivyktu per 15m, as manau, kad daugeliu aspektu yra labai mazai tiketina.
Veikiau jau per ateinancius 10-15m autopilotai taps gerai isdirbti, taps mainstream'u, ar net standartine iranga pas dauguma markiu. Autopilotu sritis siuo metu yra embriono stadijoje. Technine baze labai fragmentuota, kiekvienas gamintojas bando israst kazka savo, nesnekant apie tai, kad ji dar yra stipriai ir R&D stadijoje. Del pastarosios priezasties labai tiketina, kad i automotive rinka izengs IT zaidejai su autopilotu, kaip licensijuojama platforma/servisu. Sioje srityje kertinis akmuo visgi yra "machine learning'as" ir viskas, kas su juo susije, o tai jau daug artimiau fundamentaliai informatikai, nei automotive inzinerijai. BMW berods jau deklaravo bendradarbiavima su IBM'u. Manes nei kiek nestebintu, jei koks Google'as su savo AI patirtimi izengtu i automotive rinka ir taptu vos ne standartinis autopiloto provider'is po kokiu 10-20m. Ir tikrai nestebintu tas faktas, kad nusipirkes automobili, dar turetum moketi menesi mokesti uz servisus, kurie bus "prisabachinti" prie jo, nes be ju neveik ta autopilotas. Kazkada gali tekti ivesti google accounta ne tik nusipirkus ismanuji telefona, o ir ismanuji automobili
immortallt 2016-12-29 15:24
O kam nuosavas automobilis jei pigiau kada reikia išsikviesti?
audriusn 2016-12-29 15:50
jei esi dacnikas ir vaziuoji du kart per metus, tada gal. o tikras petrolheadas uz tokius zodzius tik pirsta prie smilkinio pasukios. panasia logika - kam zmona nuosava, jei pigiau issikviest kada norisi.
immortallt 2016-12-29 16:56
Jei tau automobilis yra tavo gyvenimas, o ne transporto priemonė - tada taip, norėsi savo. Kas sakė kitaip? Kalbama tik apie racionaliai mąstantį.
Jei tau žmona yra tik "daiktas" suteikiantis seksualinį pasitenkinimą, užuojauta...
Parkingas centre Vilniuje darbo dienai - 6€. Ir jis brangs. per mėnesį tai 120€. Kuro net neskaičiuoju.
Kernel, didmiesčiai gali pradėti riboti dar labiau automobilių eismą, ne tik dyzelius uždrausti, bet ir panaikinti parkingą su visam. O tada arba turėsi tik pravažiuoti, arba naudotis taxi/autopiloto valdomu automobiliu. Kad per 10-15 metų taptų privaloma - optimistiška, bet įmanoma. Kitas dalykas, jei viskas bus gerai su autopilotai, o įstatymų leidėjai nestabdys, tai net nereikės uždraudimų. Kai nuosavo automobilio komfortas taps 2x pigiau nei fiziškai turėti nuosavą automobilį - mažai kas beturės antrąjį automobilį šeimoje. Didmiesčiuose pakeis ir pirmąjį automobilį.
mnv 2016-12-29 18:43
Tai tada yra middle ground'as - atvažiuoji į darbą, pilotas išvažiuoja iš centro, kokio prekybcentrio aikštelėje pasistato, o po darbo atvažiuoja atgal. Išvengi mokesčiu ir lieki petrollhead'u
O po 10-15 m., kad naujuose būtų privalomai montuojamas daugiau nei įmanoma. Jug ~15 m. skirtumas yra tarp dabar ir to kas buvo 2000 (OMG, laikrodis persisuks iš 1999 į 2000 ir mirs kompas IT technologijos )
Arthuras 2016-12-29 21:02
Nesutinku (minusuokit į sveikatą). Yra labai svarbu, koks žodis yra panaudojamas, nes tai atspindi tai, ką REALIAI autopilotai sugeba. Šiuo atveju elementariai buvo nustatyta stovinti/lėtai judanti kliūtis priekyje. Šitą funkcionalumą prabangūs automobiliai turi jau gana ilgą laiką. Panašios sistemos jau 2006 metais egzistavo. Tik davikliai gal nebuvo tokie tikslūs ir plačiai "matantys".
Jei tas Tesla autopilotas būtų nustatęs įvyksiančią avariją pagal tai, jog automobilį sumėtė, jis ėmė slysti ar padarė kitą avariją sukelsiantį veiksmą - tai jau būtų avarijos numatymas.
almanciuks 2016-12-29 21:51
Kyborg, Kirtiklis ir immortall, trys "isminciai", uzdejot minusus, tai prasau dabar man faktus isdestyti (irodyti), kad tas daiktas numate, jog uzmiges priekyje vairuotojas atsitrenks i dar toliau stovincia masina. Nu labai idomu bus visiems kaip tas tesla kompas veikia. Ziurekit, dar pakeist gal kazka galejo, kad to neivyktu?
immortallt 2016-12-29 22:37
Signalizavo ir stabdyti pradėjo dar prieš kontaktą.
mnv, tai kam tada autotransportui išleisti 3x tiek, ir dar 2x ant kuro, kad važiuoti su "savu" automobiliu, kai su nuomotu gausi absoliučiai tą pačią kokybę, tik skirsis kaina? Ypač, kai kalba eina apie važiavimą kasdien į darbą.
Arthuras 2016-12-30 00:17
Pamiršk tą priekyje įvykusią avariją apskritai. Ji yra visiškai nesusijusi su tuo, dėl ko Tesla ėmė pypsėti ir stabdyti. Tesla stabdyti ėmė dėl to, kad priekyje buvo sustoję automobiliai.
mnv 2016-12-30 00:22
Tai neveltui minėjau "petrolhead'us". Ir ne tik. Man asmeniškai irgi maloniau važinėti su savo, nei kokiais taxais, autobusais ar pnš. Panašus klausimas būtų "kam tau 4 ltr V8, jei prius'as pigesnis"... just because i can (not really)
immortallt 2016-12-30 08:32
Just because I can Europoje sparčiai mažėja.
Nu nors užmušk, nepanašu, kad priekyje srautas stovėjo, tik kad važiavo greičiau nei priešais esanti mašina. Taigi, Tesla orientavosi ne pagal paskui važiuojančios mašinos greitį ir nebūtina buvo sustoti ir tuo labiau staigiai, jei nenumato avarijos, būtų prilėtinęs ir persirikiavęs. O kad kamščio nėra matosi kai baigia vartytis, tik dešinėje pusėje priešais viena mašina sustojusi.
Arthuras 2016-12-30 10:07
Ties 4-5 video sekunde matosi, jog toli priekyje automobilis arba sustojo (dar gerokai prieš avariją įsižiebia žibintai), arba staigiai stabdė. Į tą faktą Tesla ir reagavo. Priekyje esančią stacionarią/lėtai judančią kliūtį. O Tesla marketingas nepraleido progos patriūbyti, kaip jie "numatė" avariją...
almanciuks 2016-12-30 10:39
Vienintelis dalykas ką tesla numatė, tai savo pačios avariją, dėl ko ir sustojo. O antraštė straipsnio - nusipezėjimas ir tiek.
immortallt 2016-12-30 10:48
Ok, prilėtino, bet ne stovėjo/kamštis. Sustojo ne pagal paskui važiuojančią mašiną, o žiūrėdama į priekį. Priešais važiuojantis vairuotojas to nesugebėjo padaryti. Tesla padarė. Kokie dar ginčai?
almanciuks 2016-12-30 12:54
Tokie ginčai, kad straipsnio pavadinimas neatitinka tiesos.
Dabar klausiu: ar teslos kompas suprogramuotas taip, kad gali pasakyti, jog įvyks avarija tarp kitų eismo dalyvių??? Nes čia sakoma, kad šita mašina tą sugeba. O jei numatė, kad įvyks, tada gal ir patvirtino tą faktą ir iškvietė greitąją? Spėju kad nekvietė. Kodėl?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Įspūdingas pastabumas - vaizdo įraše užfiksuota kaip „Tesla“ autopilotas numato avariją jai dar neįvykus (Video)