Naujoji „Ford“ sistema bus itin laukiama Lietuvoje ()
Šiais metais bendrovė „Ford“ pradės testuoti informaciją apie duobes teikiančią sistemą. Išsamūs pranešimai apie įvairius kelio dangos defektus, įskaitant atstumą iki duobių ir jų pavojingumo lygį, bus realiuoju laiku rodomi automobilyje sumontuotame ekrane, rašo motor.ru.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Duomenys apie kelio dangos būklę bus nuskaitomi iš kituose automobiliuose veikiančių sistemų. Nustačiusi, kad netoliese yra duobė, elektroninė sistema automatiškai perduos jos koordinates į specialią „Ford“ debesijos tarnybą, iš kurios duomenys bus nuskaitomi ir perduodami į kitus prie konkretaus kelio ruožo artėjančius automobilius. Sistemos veikimą užtikrins prie specialiai pritaikytos pakabos primontuoti davikliai, skirti „Galaxy“, „Mondeo“ ir „S-Max“ modelių automobiliams.
Pagal informaciją apie kelio būklę davikliai reguliuos amortizatorių darbą. Be to, Vokietijos Acheno tyrimų ir inovacijų centro inžinieriai šuo metu testuoja duobių aptikimo sistemas, į kurias integruotos kameros, teikiančios duomenis apie kelio dangos būklę.
2015-aisiais metais planus kurti analogišką duobių aptikimo technologiją paskelbė ir „Jaguar Land Rover“. Reikia paminėti, kad panaši sistema jau veikai „Volvo“ automobiliuose: per debesiją susisiekiančios šios markės automobiliuose įdiegtos sistemos teikia viena kitai duomenis apie kelyje pasitaikančius pavojingus objektus, pavyzdžiui, sustojusį automobilį su įjungtu avariniu signalu arba slidžius kelio ruožus.