Ateinančios eros automobilių pramonei Lietuvos reikės - „Honda“ mūsų šalyje partnerių jau rado ()
„Honda“ metų pradžioje pristatė savo naujausią kūrinį – kompaktišką koncepcinį elektromobilį „NeuV“. Šiam modeliui „Honda“, ieškodama išmanių akumuliatorių gamintojų, atrado lietuvių įmonės „Energus Power Solutions“ kūrinius. Nejau tai tiesa, „Honda“ ruošiasi akumuliatorius gaminti Lietuvoje?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Automobilių koncernas savo planų nekomentavo, tačiau įmonės vadovas Šarūnas Šutėnas buvo atviresnis.
„Matėme, naujienos džiugina. Panašu, kad technologija yra tinkama, kadangi ją matome ne tik reklamoje, bet ir jau turime tiesioginį kontaktą. Panašių istorijų turėjome ir su kitais žinomais vardais, pavyzdžiui, „Tesla“: po gero pusmečio susisiekė atstovas ir informavo, kad turi vieną iš mūsų gaminių ir paprašė pagalbos jį integruojant į savo PowerWall prototipą“. Įmonė įsteigta 2014 metais ir siūlo ličio akumuliatorių bei jų valdymo elektronikos sprendimus.
„Ilgą laikė kūrėme produktus ir gerus du metus vykdėme tik bandomuosius pavyzdžių pardavimus, kartu su mumis buvo kuriami ir klientų produktai. Tai yra gana sudėtingi projektai ir užtrunka daug laiko, todėl nuo pavyzdžio iki daugiaserijinės gamybos gali praeiti ir ne vieneri metai. Su nemaža dalimi pavyzdžių įsigijusių klientų, tokių kaip „Bosch“ ir „KTM Technologies“, jau deriname kainas ir kiekius“, – neslėpė Š.Šutėnas.
Pasak inžinieriaus, jo vadovaujamos įmonės gamintomis baterijomis jau važinėja ir skraido robotai, lenktyniauja elektrinės formulės. Pats pirmas elektrinės formulės projektas lietuvių buvo kurtas su Australijos Svinburno technikos universitetu, kuris tarptautinėse varžybose užėmė 2 vietą. Lietuviai taip pat bendradarbiauja su įvairių transporto priemonių gamintojais, o artimiausiu metu planuoja stipriai išplėsti gamybinę bazę.
„Mūsų sprendimas yra gana panašus į „Tesla“ produkciją, kol kas būdami maži, taikome į įvairias nišas, kurių dar neužėmė didieji žaidėjai, nes jie ir taip turi veiklos išleidžiant masinio vartojimo produktus šioje itin jaunoje rinkoje. Tačiau tai ką mes darome tai tik pradžia – mūsų tikslas sukurti pasaulinio lygio prekės ženklą ir mesti iššūkį didžiausiems pasaulio gamintojams tokiems kaip „Tesla“, – tvirtino Š.Šutėnas.