Pristatytas naujas „Audi A8“ - tiek technologijų dar nematėme jokiame kitame automobilyje (Foto) ()
Antradienį naujasis „Audi A8“ debiutavo Barselonoje vykstančiame „Audi Summit“ renginyje. Gamintojo teigimu, ketvirtosios kartos flagmanas dar kartą patvirtino esąs šūkio „Vorsprung durch Technik“ etalonas – visiškai naujos išvaizdos, su pažangia lietimui jautria valdymo technologija ir papildoma elektros pavara.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Audi A8“ taip pat yra pirmasis pasaulyje automobilis, specialiai sukurtas itin automatizuotam važiavimui. Nuo 2018 metų „Audi“ automobilyje bus diegiama vis daugiau autonominio važiavimo funkcijų, tokių kaip autonominis statymas, įvažiavimas į garažą ir važiavimas spūstyse.
Įmontavo kojų masažuoklį
„Audi A8“ yra stiliaus pranašas – jo išvaizdoje galima įžvelgti būsimą visos „Audi“ modelių gamos ateities dizainą. Priekinės plačios ir statmenos vientisos grotelės ir aptakios atletiškos formos suteikia automobiliui sportiškos elegancijos, rafinuotumo ir pažangos – ši išvaizda buvo matoma ir koncepciniame „Audi prologue“ modelyje.
Prabangus sedanas yra 5,17 m ilgio, taip pat siūloma pailginta versija – 13 centimetrų didesnį atstumą tarp ašių turintis „Audi A8 L“.
Gamintojo teigimu, palyginus su pirmtaku, abiejų versijų automobiliai yra dar erdvesni. Įrangos ir medžiagų pasirinkimas yra itin didelis, nuo perforuotų odinių sėdynių apmušalų iki elektra atidaromų ir uždaromų vėdinimo grotelių sklendžių.
Naujajame „Audi“ flagmane prabangiausia sėdynė sumontuota gale dešinėje – sėdynė turi keturis skirtingus nustatymo režimus ir atramą kojoms. Taip pat priekinės sėdynės atloše yra speciali anga, kur ištiestos keleivio kojos gali būti šildomos ir masažuojamos.
Gale sėdintys keleiviai gali valdyti foninį apšvietimą, naujas „HD Matrix“ skaitymo šviesas ir masažą bei kalbėti atskirai sumontuotu telefonu. Galinių sėdynių valdymui skirtas atskiras pultas su dideliu OLED ekranu, tvirtinamas centriniame porankyje.
Gausu išmaniųjų technologijų
Salone „Audi“ pasitelkė visiškai naują valdymo koncepciją, kuri veikia drauge su jau žinomu pasukamu ir paspaudžiamu lietimui jautriu valdikliu. Prietaisų skydelyje beveik nebeliko mygtukų ir jungiklių, o išjungus centrinį 10,1 colio skersmens lietimui jautrų ekraną, jis tampa beveik nepastebimas. Multimedijos sistemą vairuotojas valdo lietimui jautriame dideliame ekrane.
Jis taip pat gali naudotis antruoju lietimui jautriu ekranu, esančiu konsolėje tarp priekinių sėdynių – čia galima nustatyti salono vėdinimą ir kitas komforto funkcijas, taip pat įvesti tekstą.
Kai vairuotojas viršutiniame arba apatiniame ekrane pasirenka norimą funkciją, jis išgirsta ir pajaučia pasirinkimo patvirtinimą – stiklo paviršių primenantys mygtukai turi tokį patį atsaką į paspaudimą.
Gamintojo teigimu, su naujuoju A8 taip pat galima palaikyti išmanų pokalbį, o vairuotojas, įprastu balsu pasakęs savo pageidavimus, gali aktyvuoti daugybę funkcijų.
Informacija apie kelią arba medijos srautas galimi tiek iš laikmenų automobilyje, tiek ir naudojantis debesijos bazės LTE didelės spartos greičiu siunčiamais duomenimis.
Itin plačios „Audi connect“ galimybės taip pat apima kelio ženklų atpažinimą ir perspėjimus apie pavojus – visa tai įmanoma naudojant pažangią „car-to-X“ duomenų paslaugą, kuri remiasi informacija realiuoju laiku, gaunama iš kitų „Audi“ automobilių.
Itin pažangi navigacijos sistema turi dar vieną naują funkciją – ji apmoko pati save, remdamasi anksčiau pravažiuotais maršrutais. Tai vairuotojui suteikia itin pažangias paieškos galimybes, taip pat žemėlapiai turi labai detalius trimačius didžiausių Europos miestų atvaizdus.
„Audi A8“ spūstyje važiuos autonomiškai
Naujasis A8 yra pirmasis serijinis automobilis, specialiai sukurtas itin automatizuotam važiavimui. „Audi AI“ važiavimo spūstyje sistema perima vairavimą lėtai judančiame eisme važiuojant iki 60 km/val. greičiu keliuose, kuriuose priešpriešinius eismo srautus skiria atitvarai.
Sistema aktyvuojama prietaisų skydelio viduryje esančio mygtuko paspaudimu. Lietuvoje tokių kelių nėra daug, bet Vokietijoje ši technologija turėtų padėti gausybei vairuotojų. Aktyvavus važiavimo spūstyje sistemą, automobilis pats pajuda, įsibėgėja, vairuoja ir stabdo, o vairuotojui nebereikia nuolatos jo stebėti. Jis gali nelaikyti rankų ant vairo ir užsiimti kita veikla, pavyzdžiui, žiūrėti televiziją ar skaityti naujienas.
Kai tik sistema toliau nebegali atlikti savo funkcijų, ji praneša vairuotojui, kad jis perimtų automobilio valdymą. Gamintojo teigimu, techniškai važiavimo spūstyje sistema yra revoliucinė.
Pusiau autonominio važiavimo metu centriniame vairuotojo pagalbiniame valdiklyje nuolatos rodomas aplinkos atvaizdas, sukurtas apjungus gaunamų jutiklių duomenis.
Drauge su radarais, priekine kamera ir ultragarsiniais jutikliais, „Audi“ yra pirmasis automobilių gamintojas, kuris naudoja ir lazerinį skenerį. Žinoma, pristačius „Audi AI“ važiavimo spūstyje sistemą reikės, kad kiekvienoje rinkoje būtų patikslinta įstatyminė bazė su galiojančiais reikalavimais šiai technologijai.
Be to, reikia atsižvelgti, kad pasaulyje turi būti laikomasi patvirtinimo procedūrų ir numatytų terminų, todėl „Audi“ savo modeliuose palaipsniui diegs važiavimo spūstyje sistemą. „Audi AI“ nuotolinio statymo ir įvažiavimo į garažą sistemos autonomiškai vairuoja A8 įvažiuojant ar išvažiuojant iš stovėjimo vietos ar garažo, manevrus prižiūrint vairuotojui (vairuotojas turi būti automobilyje).
Ši sistema aktyvuojama išmaniajame telefone, naudojant „myAudi“ programą.
Nematyta važiuoklės technologija
Pakaboje buvo pritaikyta itin daug naujovių ir ji iš esmės pasiekė tobulumo ribas. Viena tokių naujovių yra dinaminis visų ratų vairavimas, apjungiantis tikslų ir sportišką vairavimą su užtikrintu važiavimo stabilumu.
Vairo sistemos perdavimo skaičius priekiniams ratams kinta, o galiniai ratai yra pakreipiami vairo pasukimo arba priešinga kryptimi, priklausomai nuo to, kokiu greičiu važiuojama.
O su sportiniu diferencialu, kuris aktyviai paskirsto sukimo momentą tarp galinių ratų, ir nuolatine visų ratų „quattro“ pavara, kuri dabar yra standartinė naujojo A8 įranga, automobilio valdymas tapo dar labiau dinamiškesnis ir tikslesnis.
Antroji technologija – aktyvi „Audi AI“ pakabos sistema. Priklausomai nuo vairuotojo norų ir važiavimo sąlygų, ji elektros variklių pagalba gali kilstelėti ar nuleisti kiekvieną ratą atskirai.
Šis lankstumas važiavimo charakteristikoms suteikia itin platų diapazoną – nuo klasikinio prabangaus sedano siūlomo komforto iki sportinio automobilio dinamikos. O veikdama kartu su „pre sense 360°“ sistema ir kilus neišvengiamo susidūrimo pavojui, ji akimirksniu automobilį pakelia, taip sumažindama galimos avarijos pasekmes keleiviams.
Itin pažangi pakabos sistema yra maitinama 48 voltų elektros grandinės, kurią „Audi“ pirmą kartą visose A8 modeliuose įdiegė kaip pagrindinę elektros sistemą. Drauge su pažangia pneumatine A8 pakaba, novatoriška koncepcija suteikė visiškai naują važiavimo potyrį.
Varikliai – nuo tradicinių iki hibrido
Naujasis „Audi A8“ Lietuvoje debiutuos turėdamas du visiškai atnaujintus turbininius V6 variklius – 3,0 TDI ir 3,0 TFSI. Dyzelinis variklis pasiekia 210 kW (286 AG), o benzininis – 250 kW (340 AG).
Šiek tiek vėliau debiutuos ir dvi aštuonių cilindrų variklių versijos – 4,0 TDI, turinti 320 kW (435 AG) ir 4,0 TFSI su 338 kW (460 AG). O išskirtinis gamoje bus modelis su 6,0 l W12 motoru. Visi penki varikliai turi diržinį starterį-generatorių, kuris yra varančioji 48 voltų elektros sistemos grandis.
Dalinė hibridinė technologija MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle angl. k.) leidžia automobiliui riedėti išjungtu varikliu ir jį nepastebimai užvesti. Ji taip pat turi išplėstą „Start-Stop“ sistemą ir iki 12 kW energijos įkrovimo galimybę.
Visų šių technologijų tikslas yra dar labiau sumažinti ir dabar efektyviai veikiančių variklių sąnaudas – iki 0,7 l 100 km, važiuojant realiomis eismo sąlygomis.
Vėliau debiutuos ir galingas, iš tinklo įkraunamas hibridinis „Audi A8 L e-tron quattro“ modelis: kartu 3,0 TFSI ir galingas elektros variklis pasiekia 330 kW (449 AG) ir 700 Nm sukimo momentą, o ličio-jonų baterijos talpina pakankamai energijos, leidžiančios vien tik elektra nuvažiuoti maždaug 50 kilometrų.
Jis taip pat gali būti įkrautas ir naudojant „Audi“ belaidį įkrovimą – ant garažo grindų sumontuota plokštė indukciniu būdu automobilį įkrauna iki 3,6 kW siekiančia galia.
Naujieji „Audi A8“ ir A8 L yra gaminami Nekarsulmo gamykloje ir Lietuvoje pasirodys 2017 m. rudens pabaigoje. Naujasis A8 Vokietijoje kainuoja nuo 90 600 eurų, o A8 L – nuo 94 100 eurų.