Kodėl „Mazda“ galvoja, kad jos rotorinis variklis puikiai tiks elektromobiliams? (Video) (20)
„Mazda“ - tai markė labiausiai prisidėjusi prie šiokio tokio rotorinio variklio populiarumo. Tokie varikliai gali išvystyti daug arklio jėgų, nors yra pakankamai maži, tačiau turi stiprių trūkumų ir kažin ar kada bebus naudojami sportiniuose automobiliuose. Tačiau „Mazda“ nenori atsisakyti savo sentimentus keliančios technologijos ir ieško jai vietos. Kodėl dabar kompanija galvoja, kad rotorinis variklis puikiai tinka elektromobiliams?
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rotoriniai varikliai turi labai rimtų trūkumų. Visų pirma, nors jie išvysto pakankamai rimtą galią, sukimo momentas yra gana žemas. Dėl nepakankamo sandarumo ir įgimtos variklio tepimo sistemos, nuolat deginami tepalai. Tai, žinoma, į padanges kelia išmetamas aplinkai žalingas dujas. Galiausiai, tokių variklių kuro sąnaudos yra neįtikėtinai aukštos. Visi šie trūkumai iš esmės braukia rotorinį variklį iš bet kokių realių „Mazda“ kompanijos sportinių automobilių. Tačiau „Mazda“ mano, kad kitokioje rolėje rotorinis variklis vis dar gali sugrįžti.
Keturios priežastys, kodėl nematome automobilių su rotoriniais varikliais:
Nepaisant visų koncepcinių automobilių, stiprios inžinierių komandos ir inovatyvių medžiagų bandymų, įgimtų rotorinio variklio trūkumų išspręsti nepavyko. Jis negali konkuruoti su įprastais degimo varikliais, o ir entuziastams tokios dovanos suteikti negalima dėl aplinkosauginių reikalavimų. Tačiau „Mazda“ galvoja, kad rotorinis variklis gali būti naudojamas elektromobiliuose kaip generatorius, užtikrinantis ilgesnį vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą.
Mitsuo Hitomi, „Mazda“ kompanijos variklių kūrimo vadovas, teigia, kad rotorinis variklis puikiai tinka elektromobiliams. Jis ten nesuktų ratų, o tik būtų naudojamas tose situacijose, kuomet reikia nuvažiuoti didesnį atstumą nei leidžia pilnai įkrautos baterijos (tokią sistemą naudoja ir, pavyzdžiui „BMW i3“). Rotorinis variklis, nors ir nėra labai ekologiškas, tokiame vaidmenyje tiktų dėl gerųjų savo savybių - tylaus darbo, stabilumo, beveik visiškai nejaučiamų vibracijų. Hitomi yra įsitikinęs, kad toks generatoriumi virtęs variklis veiktų kur kas efektyviau ir tyliau nei kitų naudojami įprasti cilindriniai varikliai.
Kartu Hitomi patvirtino, kad „Mazda“ ir toliau tobulina rotorinį variklį. Tai - sena „Mazda“ svajonė, tačiau negalima pamiršti, kad ši kompanija yra labai maža. Ji negali sau leisti padovanoti sportinį automobilį su rotoriniu varikliu fanams vien tam, kad pasikeltų savo įvaizdį - šis automobilis privalo būti pelningas. Juk tuo pačiu metu reikia investuoti ir į elektromobilius, ir į autonomines technologijas.
„RX-Vision“ koncepcinis automobilis sužavėjo minias žmonių ir ne vienas entuziastas džiaugėsi, kad rotorinis variklis sugrįžta. Vėliau prasidėjo amerikietiški kalneliai - kartais „Mazda“ pasakydavo, jog rotorinis variklis mirė, o kartais paminėdavo, kad prie jo vis dar dirbama. Dabar aišku, kad entuziastingi kompanijos inžinieriai nesugebėjo įtikinti investuotojų ir akcininkų. Kiyoshi Fujiwara, „Mazda“ tyrimų vadovas, yra vienas tokių entuziastų. Jo teigimu, jei verslas seksis geriau, jis gali vėl pabandyti siūlyti rotoriniu varikliu varomą automobilį. Juokaujama, kad jei to nori fanai, jiems teks pirkti ateinantį „Mazda“ elektromobilį su rotoriniu varikliu.