5 profesionalūs lenktynininko Pauliaus Macevičiaus patarimai, kaip rinktis žiemines padangas  (9)

Sinoptikams prognozuojant šalčius ir sniegą ne vienas vairuotojas susirūpino žieminėmis padangomis. Gerai, jei jų guma dar pakankamai šviežia, o protektorius – gilus. Tačiau ne vienam teks ieškoti naujo komplekto, o tai visuomet laiko ir pastangų reikalaujantis užsiėmimas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Siekdamas palengvinti šią užduotį portalas lrytas.lt parengė atsakymus į penkis svarbiausius klausimus.

Apie padangų pasirinkimo subtilybes paaiškino žinomas lenktynininkas, „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalims ir Kaliningradui Paulius Macevičius.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis žiemines padangas:

1. Kur važinėjate?

Renkantis žiemines padangas svarbūs keli aspektai – gyvenamoji vieta, vairavimo įgūdžiai ir automobilio techninės charakteristikos.

Mieste ar magistraliniais keliais važinėjantys vairuotojai turėtų rinktis padangas su standesniais protektoriaus blokeliais ir vandenį bei pažliugusį sniegą tinkamai išmetančiu protektoriaus raštu.

P. Macevičiaus teigimu, šios padangos geriau sukibs esant dažniems pagreitėjimams ar intensyviam stabdymui. Be to, jos atsparesnės deformacijoms važiuojant didesniu greičiu ir manevruojant.

„Nors šių padangų protektorius ir atrodo standesnis, dėl ypatingo gumos mišinio jo savybes esant žemoms temperatūroms nekinta“, – aiškino specialistas.

Automobilį dažnai eksploatuojant nevalyta danga reikia rinktis minkšto mišinio arba dygliuotas padangas.

Minkšto mišinio padangos bus itin efektyvios važiuojant sniegu dengtu paviršiumi, o dygliuotos nepakeičiamos įveikiant apledėjusias arba „juoduoju ledu“ padengtas atkarpas.

Renkantis padangas būtina suprasti, kad net ir vyraujant nuomonei, jog žiemos pas mus tampa švelnesnes, kelyje tragiškas pasekmes gali sukelti vos keli metrai sąlygų, kurios bus labai nepalankios jūsų pasirinktoms padangoms.

Anot P. Macevičiaus dėmesį reikėtų kreipti ne į protektoriaus raštą ar jo tipą, bet į gamintoją ir rinktis tokį, kuris gali pasiūlyti kokybišką produkciją.

„Priimant sprendimą rekomenduoju pasidomėti žurnalistinių testu rezultatais bei pasikonsultuoti su pardavėjais“, - komentavo jis.

2. Ar planuojate važiuoti į užsienį?

Racionaliausias sprendimas tokiu atveju būtų rinktis vadinamojo „europinio“ mišinio padangas su standesniais protektoriaus blokeliais. Anot P. Macevičiaus, šios padangos tarsi apjungia geriausias savybes.

„Su jomis saugiai keliausite magistraliniais keliais važiuodami didesniu greičiu, o esant ekstremalioms sąlygoms galėsite montuotis grandines“, - sakė specialistas.

Jis pažymėjo, kad esant ekstremalioms sąlygoms, pavyzdžiui, dideliam snygiui kalnuose, grandinės gali būti neišvengiamos visų tipų padangoms.

Taip pat primename, kad dalis Europos valstybių draudžia eksploatuoti automobilius su dygliuotomis padangomis. Tarp jų patenka ir Lenkija bei Vokietija, taigi vos išvažiavę iš Lietuvos rizikuotumėte sulaukti rimtų nemalonumų.

3. Naudotos ar naujos?

Pirkdami dėvėtas padangas visuomet rizikuojate. Tai yra loterija – galbūt nusipirksite puikiai išlaikytas, o galbūt jums nepasiseks. Be to, nuo likusio protektoriaus gylio priklauso efektyvumas, o stabdymo kelias prastėja matematine progresija.

P. Macevičius siūlė pirkti žymių kompanijų ar jų dukterinių firmų gaminamas pigesnes naujas padangas.

Specialisto teigimu, visi jie gali pasiūlyti mažiau kainuojančių padangų, kuriose pritaikytos senesnės kartos aukščiausios klasės gaminių technologijos.

4. Ar galima sutaupyti?

Kaip dažnai pabrėžia eismo saugumo specialistai – ramios kelionės neįmanoma įvertinti pinigų suma.

P. Macevičius patarė rinktis tik patikimus produktus. Ilgesnis jų eksploatavimo laikas bei kokybė galiausiai vis tiek atsipirks.

„Nerekomenduoju taupyti ten, kur rizikuojate savo ir kitų gyvybėmis. 100 eurų yra menka suma lyginant su sulamdytu automobiliu ar keleiviu sužalojimais“, – pabrėžė specialistas.

Anot jo, reikėtų prisiminti, kad padanga – vienintelis automobilio komponentas, kuris liečiasi su kelio paviršiumi ir tik nuo jo priklauso ar ekstremalioje situacijoje sustosite prieš kliūtį ar išvengsite manevruodami.

5. Ar verta rinktis universalias?

P. Macevičius pripažino, kad universalios padangos Vakarų Europoje sparčiai populiarėja. Tačiau tai pastebima šalyse, kurios yra visai kitoje klimato zonoje. Kaip pavyzdžius galima paminėti Prancūziją, Italiją ir centrinę Vokietijos dalį.

„Šios padangos irgi tobulėja, tačiau nėra lengva pagaminti tokią, kuri būtų gera ir žiemą, ir vasarą“, – konstatavo jis.

Anot specialisto, visuomet reikia atsižvelgti ne tik į tai, ką mums siūlo rinka, bet ir kas yra tinkama konkrečioms klimatinėms sąlygoms.

„Mūsų kraštuose žiemą aš siūlau naudoti žiemines padangas, nes saugumas turėtų išlikti prioritetu“, - pabrėžė P. Macevičius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(18)
(5)
(13)

Komentarai (9)