Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
aislandas 2017-11-15 16:55
Kadangi nepateikti jokie skaičiai tokių degalų savikainos, tai tikėtina, kad tai reklaminis triukas labiau, kas geriausiu atveju spės aprūpinti kokį 1-2 proc. tam, kad pasakyt būtent tokią žinutę kaip šitam straipsnyje "Matot ir dyzelis tausoja aplinka".
P.s. Manau vis didesnę naujiems/apynaujiems automobiliams/sunkvėžimiams rinką sudarys jų konversija, skaičiuojant bent jau populiariausiems modeliams (naujas motoras + baterijos). Turime jau tokį atvejį US: https://electrek.co/2017/11/10/ups-conv ... -york/,tad tik baterijų gamyklų galima sakyt pajėgumo klausimas kada tai taps masiniu reiškiniu (nes infrastruktūra daug kur jau daros pakenčiamo lygio, ypač vakaruose).
P.s.s. Tokie degalai, priėmant prielaidą, kad jie turėtų būt gerokai brangesni nei tiesiog išgaunamas dyzelis iš naftos, į rinką realiom sąlygom galėtų ateiti tik pritaikius pavyzdžiui EU didelius CO2 mokesčius - užpildytų trumpalaikį vakumą tarp baterijų gamybos ir esamų automobilių konversijos į elektromobilius bei naujų elektromobilių išstumimo senoms mašinoms.
punktyras 2017-11-15 19:20
O kodėl turėtų būti daug brangesni degalai? Nei tau žvalgyti naftos, nei gręžti, nei platformos statyti, nei frakinti krakinti, nei pompuoti, nei tanklaivių samdyti, nei naftotiekių tiesti, nei valyti. Oro yra, saulės yra, bus ir dyzelino. Nereikia įrangos kilnoti pasibaigus telkiniui. Saulės nėra? Ok, veikiame kaip elektros tinklų stabilizatorius, šviečiame UV lemputėmis, dyzelino yra. Maks ko reikia specifiškai – rektifikavimo kolonos, atskirti angliavandenilių frakcijoms. Nors, spėju, su katalizatoriais galima iš karto norimo ilgio grandinę gauti.
AAA000 2017-11-15 19:25
pilnai sutinku, kad tokiu degalu gamyba gali balansuot atsinaujinancius elektros gaminimo saltinius. suvartot elektros energijos pertekliu pvz is vejo jegainiu. manau tokius fabrikus nesunkiai galima automatizuot ir robotizuot. o elektros energijos tinklu "atliekas" paverst i energetini produkta - "neutralius degalus". kokiems danams ar olandams cia butu vos ne energetinis issigelbejimas jie labai daznai vejo energijos neturi kur kist, primokedami svedams pardavineja... vnz panasu, kad muslimams, sedintiems ant naftos telkiniu, pareina galutinis ragas... o europai nusisviecia - biomelsvai ekorozine ateitis
ramūnas.atkočius 2017-11-15 19:47
"Jei dabar daugybė žmonių atsisakytų savo dyzelinių automobilių, pramonei tektų suktis gaminant elektromobilius, nemažai senų automobilių reikėtų perdirbti - tai kenkia ir aplinkai, ir ekonomikai."
Kenkia ekonomikai? srsly?
HDi 2017-11-15 22:43
Ne visi gali sau leisti, staiga imti ir atnaujinti autoparką. Įsivaizduok dabar kokią Girteką pakeisti savo tūkstančius vilkikų, (kurių kaina ir staigiai kristų nes juk dyzelis nebenaudojamas bus) per trumpą laiką, brangesnėm alternatyvom, kurių šiandien net nelabai yra, net jei jos būtų, viskas atsilieptų per pervežimo kainas nes reiktų padengti pakeitimą, ir tuo pačiu gal net sumažėjusios pervežimo apimtis, jei nepavyks įsigyti tokio pat vilkikų skaičiaus, brangesnis pervežimas, didesnės kainos, infliacija, atlyginimai nespės kilti su kainomis, na gal nebent elektromobilių pramonė išgyvens aukso amžių, kaip kad IT išgyvena dabar.
Xdmin 2017-11-15 22:44
Tokie degalai galbut apeitu ir akciza arba turetu ji mazesni, kaip pvz dujos. Tai leistu labiau konkuruoti kainoje.
bahuriux 2017-11-16 09:36
Turint galvoj kad akcizas + PVM sudaro ~puse kainos mažmeniniam vartotojui, tai gal ir konkurencingi būtu jei be akcizo.
Gintaras64 2017-11-16 12:03
Na aš esu ūkininkas ir sunkiai įsivaizduoju, kad elektrinis variklis teiktų reikiamą galią reikalingą žemės dirbimui. Lygiai kaip ir nematau sunkvežimių važiuojančių su elektros varikliu, nes paprasčiausiai trūks tiek galios, tiek ir baterijos. Juk net automobilio varomo elektra nepadaro 1000km nuvažiuojančio, ką jau kalbėti apie traktorių kuris visą mėnesį be pertraukų dirbs, kaip, kad dirba dabar net negesinamas tiek dieną, tiek naktį kartais visą savaitę...
Aš esu labai už ekologiją, tačiau elektros varikliai šiandien gali pakeisti nebent lengvuosius automobilius ir tai daugiausiai miestuose, nes ilgoms kelionėms jie dar netinka. Dar daug tobulėjimo reikia. Tad džiaugiuosi, kad ieškoma ir kitų alternatyvų, ne vien elektros varikliai. Galų gale kaip bus su baterijomis? Argi Litis nėra retas elementas? Esu girdėjęs, kad jau ir mobiliųjų telefonų baterijoms atsiranda jo tiekimo problemų, ką jau kalbėti apie tai, kai visam pasauliui reiks pakeisti visus vidaus degimo variklius elektriniais... Labai dar daug klaustukų yra mano galvoje kalbant apie elektrifikaciją. Kad ir ta pati elektra, iš kur jos tiek gausime? Vėjas ir saulė duos dalį, bet jei visi vairuosime elektromobilius jos tikrai nepakaks. Tai statysime atomines elektrines? Na tada kalbos apie draugiškumą aplinkai turės būti pamirštos.
sub 2017-11-16 16:30
Manau tokios kompanijos, kaip Girteka negyvena tik šia diena, žiūri į priekį ir supranta, kad kažkada turės pereiti prie elektros ar kokio vandenilio ir dėstosi planus 10 metų į priekį ir t.t. Tuo labiau, kad nebus taip jog staiga per metus visas pasaulis turės peršokt iš VDV į elektrą. Viskas, kaip ir po arklių žmonės ilgai bandė priprast prie automobilių, taip ir dabar bus.
Xdmin 2017-11-16 17:47
Elektros varikliams galios netruksta, juk traukiniai yra varomi elektra, ten galia gerokai didesne nei tavo traktoriuje. Beje, traktoriai nera jau tokie super galingi, tiesiog pavaru dezes perdavimai kitokie nei automobilyje .
Neisivaizduoju kaip Jus ten dirbat su tais traktoriais jei net nakti negesinat... Aisku, ukio technikai elektros motoras + baterijos junginio as irgi neisivaizduoju, per sunku, uzklimpsit. Bet tam turesite ekologiska dyzelini kura ir galesit deginti kiek noresit
Luftwaffle 2017-11-16 17:48
O kiek tavo traktoriui galios tereikia, kad patempt pluga? 1000 KW? O gal plugas tampomas prie 150 km/h, ir del to reikia daug galios? Manyciau kaiptik- elektros variklis tiesiog idealiai pritaikytas tempti, stumti ir t.t. itin sunkius irenginius, del pastovaus ir itin auksto sukimo momento. Del bateriju talpos ir atstumo sutinku, bet manau tai su laiku irgi issipres.
Evil Goku 2017-11-16 18:26
Traktorius, kitaip nei dauguma automobilių nemažai laiko dirba galingumu artimam nominaliam jo galingumui. Nors elektrinio motoro galingumas ir nėra problema, elektromobilyje reikia vertinti elektros motoro ir baterijų visumą. Pvz, Tasla maksimaliu galingumu gali veikti tik kelias minutes, dėl perkaitimo.
Traktoriaus kuro bakas yra maždaug 10 kartų didesnis už lengvojo automobilio, todėl ir baterijų talpa turėtu būti mažiausiai 10 kartų didesnė. Kadangi dirbant traktoriui nėra galimybės dirbti generaciniu rėžimu. Ir kitaip nei lengvajame automobilyje pastoviai dirbama optimaliais sūkiais/darbo režimu. Kitaip nei elektros motorui, sūkiai ir apkrova turi daug didelę reikšmę VDV efektyvumui.
Dabartinės ličio jonų baterijos būtu tiesiog per didelės ir per sunkios jas tampytis kartu su traktoriumi. O ir įkrovimo laikas/galingumas būtu nemažas.
Viena iš išeičių butu skaidyti bateriją į mažesnius blokus su greito keitimo jungtimis. Ir baterijas dažnai keitinėti darbo metu.
shift 2017-11-16 18:39
Evil Goku 2017-11-16 18:50
50 kW ir 100 kWh, kaip pagalbinis traktorius smulkiems darbams, arba kaip pagrindinis traktorius mažiems ūkininkams turbūt būtu labai puikus variantas.
Gintaras64 2017-11-16 19:35
shift,
Žinau šitą traktorių ir būtent dėl to, kad žinau jį ir sakau, kad traktoriams nežinau kaip pavyks pakeisti dyzelinius variklius. Šis traktorius skirtas soduose ir šiltnamiuose dirbti, kitaip tariant, tai pačių mažiausių traktorių atstovas, o ir tai veikia jis tik 4 valandas, jeigu gerai atsimenu. Šis traktorius atstoja 65 ag traktoriuką, net Belaruso jis neatstoja, ką ten kalbėti apie traktorius su 200, 300, 500 ag.?
Evil Goku labai teisingai papildė mano mintis.
Aš labai norėčiau ekologijos visuose frontuose, tačiau šiandienai realybė yra kita ir aš tik pateikiu tai iš savo pozicijų.
AAA000 2017-11-16 19:53
tu netaip ziuri. imi toki elektrini traktoriu, kur viskas ant elektros, ismeti akumus (palieki tik minimuma balansavimui), ir uzsidedi kazkoki dyzelgeneratoriu pvz ant stogo o nuo jo laida i ta ikrovimo rozete - ir vazinek kiek nori ir kur nori ir bus tas traktoriukas kelis kart sustresnis uz panasaus galingumo analoga su vdv, kur ten visokios problemos su uzsigazavimais, uzkurimais, uzsalimais ir pan... o jei nustips vienas dyzel generatorius - kita pasimsi. del furu - pvz yra furos, kur veziojasi elektrini keltuva (toks kaip prijungtas kabeliu priedas ant furos siknos). kol vaziuoja iki sandelio - tas keltuvas uzsikrauna akumuliatorius. o vietoje atsikabina, iskrauna krovini ir vel prisikabina. visa pazangi technika elektros pagrindu kuriama dabar. o veikimo atstumai sprendziama kitaip nei tik buku akumuliatoriu kruvos didinimu. litis irgi nera butinas - svinas kolkas nenurasytas.
shift 2017-11-16 23:15
Evil Goku 2017-11-16 23:53
130 kW (174hp) ir 150 kWh.
Vežimo/tempimo darbuose nuvažiuojamas atstumas 50km.
4 valandos kombinuoto darbo ir 3 valandos baterijų krovimo.
Su dabartinėmis technologijomis rimtiems traktoriams dar nėra komerciškai priimtino pilnai elektrinio pakaitalo.
AAA000 2017-11-17 09:57
tu ivertink pati kuro atsisakymo potenciala.
dabar visas ukininku pelnas principe labai priklauso nuo kuro kainos. net su akcizu ir mokesciu kurui kompensacijom ukininkai vos ne ant nulio dirba. uzsipylei kuro bakan ir principe jau praradai pinigus, nors dar net nepradeta dirbt zeme . o valstybe prarado pinigus, nes jie isplauke is salies apmoket uz nafta.
o elektra ukininkai principe gali gamintis patys. ir jos kaina labai priklausys kaip ukininkas bus techniskai pasikaustes sitoj srity. ypac jei monopoliniai elektros tinklai spaudziami visuomenes dar patvirtins visokias tipines sutartis pagamintos elektos "pasaugojimui" ir pan, galimes nemokama (salyginai) savo elektra kaupt. net jei elektriniai traktoriai nebus pakankamai patogus naudojime, bet juos vistiek naudos, nes ekonomine prasme bus pigiau. tokie traktoriai nepriklausys tiesiogiai nuo visokiu vyriausybiu mokesciu didinimo politiku ir pan. cia mazdaug kaip augint avizas arkliams tik siuo atveju "auginsis" elektra elektriniams traktoriams. visas ciklas suksis valstybes viduje ir cia esmines salygos geroves didejimui. aisku, normaliai isdirbt pirma reikia iki galo technologija, bet perspektyva tikrai gera. o ten kazkokia "ekologija" - tai penkta koja tik...
shift 2017-11-17 13:30
Dar pridėsiu tai, kad tokiame traktoriuje nėra: variklio, kuriam reikėtų kas sezoną keisti tepalus, sudėtingos ir gedimams jautrios kuro įpurškimo sistemos (purkštukai, siurbliai, filtrai), nėra sankabos, greičiausiai nėra ir sudėtingos mechaninės robotizuotos pavarų dėžės. Taigi mechaniškai tai yra paprastesnis įrenginys ir tikėtina žada didesnį patikimumą. Nors su esamais traktoriais jam dar sudėtinga konkuruoti, bet tas truks tikrai neilgai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl „Audi“ statys sintetinio kuro gamyklą, kai visas pasaulis pamišęs dėl elektromobilių? Gudrus planas, kurio nauda pasauliui - milžiniška