Kodėl „Audi“ statys sintetinio kuro gamyklą, kai visas pasaulis pamišęs dėl elektromobilių? Gudrus planas, kurio nauda pasauliui - milžiniška (20)
Elektromobiliai buvo sukurti tik tam, kad būtų ekologiški. Pasaulis po truputį nori atsikratyti aplinką teršiančių dyzelinių automobilių. Tačiau kokia tai būtų ekologija, jei staiga, per porą metų daugybė žmonių atsisakytų savo automobilių? Tai galėtų sukelti ekologinę katastrofą, nes visas senas ( ir ne tokias senas) mašinas reikėtų perdirbti. Visgi, „Audi“ mano, kad dyzelinių automobilių pamiršti nereikės ir siūlo neįtikėtinai pažangius degalus.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Audi“ jau kitais metais planuoja pradėti naujos gamyklos statybas Laufenburge, Šveicarijoje. Tačiau čia automobilių ar jų dalių negamins - čia gims naujos kartos sintetinis dyzelinas, kuris net ir jūsų seną automobilį galės paversti ekologiška mašina. Klausiate, kam to reikia?
Žmonės diskutuodami apie ekologišką transportą pamiršta pažvelgti į platesnį paveikslą. Taip, elektromobiliai yra labai švarūs, tačiau keisti automobilio skubėti nereikėtų. Automobilių gamyba ir šiais laikais dar nėra labai ekologiškas procesas. Todėl aplinka galite pasirūpinti ir tiesiog dažnai nekeisdami savo transporto priemonės. Jei dabar daugybė žmonių atsisakytų savo dyzelinių automobilių, pramonei tektų suktis gaminant elektromobilius, nemažai senų automobilių reikėtų perdirbti - tai kenkia ir aplinkai, ir ekonomikai. Ir, aišku, pačių žmonių kišenėms.
Elektromobiliai sparčiai populiarėja, tačiau tai nereiškia, kad visi tuojau į juos peršoks. „Audi“ tai suvokia, todėl daug investuoja į sintetinio kuro gamybą. Ši nauja gamykla Šveicarijoje kurs tokį dyzeliną, kuris leis jūsų automobiliui beveik neteršti aplinkos CO2. Tai - inovatyvaus gamybos proceso laimėjimas.
Visų pirma, gamykla naudos žaliąją energiją, išgautą iš hidroelektrinių ir, galbūt, vėjo ar saulės jėgainių. Todėl ir pasirinkta Šveicarija, kur yra galimybė naudoti hidroenergiją. Ši energija bus naudojama vandens elektrolizei. Atskirtas vandenilis inovatyvaus proceso metu reaguos su iš atmosferos ar biodujų paimtu anglies dioksidu ir kurs ilgas angliavandenilių grandines. Šios vėliau bus perdirbtos į ekologišką dyzeliną („e-diesel“) ir vašką, kuris gali būti naudojamas kitose pramonės šakose, įskaitant kosmetiką.
Savaime aišku, „e-diesel“ deginantys automobiliai į aplinką ir toliau išskirs CO2, tačiau jis ir taip bus apimtas iš aplinkos, todėl automobiliai taps iš esmės neutraliais CO2 atžvilgiu. Pasilikti savo dabartinį dyzelinį automobilį yra kur kas pigiau nei pirkti naują elektrinį, o ir gamtai bus daroma minimali žala. Geriausia tai, kad tokios gamyklos gali būti surenkamos labai greitai ir padėtų išspręsti kitas problemas. Pavyzdžiui, elektros energijos pertekliaus - juk hidroelektrinės vienodai dirba ir dieną, ir naktį, kuomet elektros energijos poreikis yra mažesnis.
„Audi“ tai jau ne pirmas toks projektas - kompanija tiki, kad žalios energijos pavertimas degalais yra perspektyvi sritis, galinti atnešti ir pelno, ir didžių ekologinių laimėjimų. Markės „g-tron“ automobiliai gali važinėti taip pat aplinkai nekainuodami papildomo CO2, nes „Audi“ jau turi gamyklas, skirtas sintetiniam metanui gaminti.
Jei viskas vyks pagal planą, ekologiško dyzelino gamykla Šveicarijoje bus pradėta statyti kitų metų pradžioje, o jau metų pabaigoje dyzelinas bus pradėtas bandyti. Tuo pačiu „Audi“ jau dirba ir prie ekologiško benzino kūrimo. Ir, aišku, prie visos elektromobilių gamos, todėl negalima sakyti, kad „Audi“ rūpinasi jau nueinančiais vidaus degimo varikliais tik dėl pagrindinės savo strategijos.