Australijoje pajudėjo toks traukinys, kokio daugiau nėra visame pasaulyje: mažas žingsnelis link didžiulės viso transporto revoliucijos? (Video) (7)
2017 metų gruodis įeis į istoriją. Visiškai saulės energija varomas „Bayron Bay“ traukinys, nors ir trumpam, bet pajudėjo iš stoties, esančios Naujajame Pietų Velse, Australijoje. Šio traukinio kūrėja, bendrovė Byron Bay Railroad Company, suteikė antrą kvėpavimą šiai keleivių transporto priemonei ir įrodė, kad tam gali būti panaudota saulės energija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Traukinys važiuoja vien tik atsinaujinančios energijos pagalba. Saulės elementai, kurie yra įrengti ant stogo bei stotelėse, tiekia visą reikalingą energijos kiekį 3 km. (1,9 mylios) maršrutui. Jis važiuos net ir esant debesuotam dangui, tai užtikrins 77 kWh baterija.
Iš pradžių traukinyje veikė du dyzeliniai varikliai, iš kurių vienas buvo pakeistas baterijomis ir elektros varikliu. Kitas dyzelinis variklis bus naudojamas tik avarijos atveju kaip atsarginis.
Saulės energija varomi automobiliai yra vis dar iššūkis inžinieriams. Automobiliai reikalauja daugiau energijos, reikia išspręsti problemą dėl saulės buvimo ir nebuvimo, dėl ko automobilis gali tiesiog sustoti ir nebevažiuoti. Kad ir mažos transporto priemonės, bet jos yra sunkios, o paviršius, tinkamas instaliuoti saulės elementus yra gerokai per mažas, kad pagamintų pakankamai energijos nepertraukiamai kelionei. Traukiniai, kad ir keliauja tik konkrečiais maršrutais ir nėra galimybės manevruoti, jie gali būti labai greitai įkraunami kiekvienoje stotelėje naudojant stacionarios saulės elementų sistemos sukauptą energiją. Dėl šios priežasties jie buvo pasirinkti kaip objektai keliuose atsinaujinančios energetikos projektuose.
Nuo 2017 m. sausio mėn. Olandijos nacionalinis geležinkelis naudojo vien tik vėjo jėgainėse pagamintą elektrą. Tų pačių metų liepos mėn. Indijoje pasirodė traukiniai su saulės elementais ant stogo. Ši energija buvo naudojama šviesoms įjungti ir patalpų vėdinimui. Jungtinė Karalystė taip pat siekia naudoti saulės energiją geležinkelių transporte. Londono Imperatoriškasis koledžas paskelbė ataskaitą, kurioje teigiama, kad saulės energija galėtų patenkinti net 10 % dabartinio geležinkelio energijos poreikio.
Trumpas „Byron Bay“ traukinio maršrutas labiau atspindi koncepciją nei visiškai realizuotą transporto revoliuciją. Tačiau vietiniu lygiu toks sprendimas gali būti naudingas ne tik aplinkosauginiu aspektu, bet ir prisidedant prie efektyvesnio transporto reguliavimo. Nors tai ir mažas žingsnelis šiam kukliam ir naujam traukiniui, bet reiškia didžiulį žingsnį į priekį šiame sektoriuje. Tai tik įrodo, kad transporto sistemos gali būti pilnai valdomos dėka Saulės.