Iš Niujorko į Londoną skrendantys lėktuvai muša greičio rekordus - kodėl tuo džiaugiasi ne visi keleiviai? (2)
Įprastai „Norwegian“ oro linijų skrydis iš Niujorko į Londoną trunka 6 valandas ir 30 minučių. Tačiau pastaruoju metu šis laikas staiga sutrumpėjo iki vos daugiau nei 5 valandų. Nepasikeitė keleivių srautai, bilietų kainos, o ir „Boeing 787“ lėktuvai išliko tie patys. Tai iš kur tas sutaupytas laikas? Ir kodėl keleiviams iš to mažai naudos?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš tikrųjų, šis fenomenas veikia ne tik „Norwegian“ skrydžius, o visus skrydžius iš JAV į Europą. 9-11 km aukštyje veikia stirpus oro srautas, kuris visada lėktuvus ginė į priekį. Jo greitis įprastai siekia iki 160 m/h, tačiau pastaruoju metu jis šoktelėjo iki didesnio nei 300 km/h greičio. Šis srautas, aišku, stabdo iš Europos į JAV skrendančius lėktuvus, nors jie kol kas žymiau nevėluoja. O štai iš Niujorko į Londoną galima atskristi greičiau.
Vienas „Norwegian“ „Boeing 787“ neseniai pasiekė didesnį nei 1280 km/h greitį. Pasikartosime - su tuo pačiu, įprastu keleivių skaičiumi ir sudegindamas tą patį kuro kiekį per valandą. Šis labai stiprus vėjas nuo skrydžio laiko leidžia nukirpti daugiau nei valandą laiko. Kai kurie keleiviai dėl to gali pasidžiaugti, tačiau daugeliui tai tampa tik visa valanda kančios.
Oro linijos ir oro uostai labai kruopščiai planuoja savo tvarkaraščius. Nereikia net sakyti, kad didieji oro uostai yra labai užimti. Atskridus anksčiau nei numatyta tikimybė gauti laisvą taką tūpimui ir vietą keleivių išlaipinimui yra labai maža. Net jei tai ir pavyksta, vėliau keleiviams tenka ilgiau laukti bagažo. Todėl per anksti atskridę lėktuvai dažnai suka ratus virš oro uosto, laukdami savo eilės nusileidimui.
Kita vertus, nebent ratus virš Londono apylinkių tenka sukti ištisą valandą, žmonės šių oro srautų pagalba turėtų į Europą patekti greičiau. Jei toks greitis laikysis ilgiau, galbūt bus surasta ir būdų leisti lėktuvams nusileisti anksčiau. Tuomet „Norwegian“ sutaupytų ir laiko, ir degalų, o ir keleiviai būtų labai laimingi.