11 įdomiausių automobilių, kuriuos pamatysime keliuose jau šįmet: nuo įspūdingojo „Jaguar i-Pace“ iki „Hyundai Kona“ ir kitų „Ford“, „Mercedes-Benz“, BMW ir „Audi“ naujienų (Video) (3)
Pasibaigusioje Ženevos automobilių parodoje lankytojų žvilgsnius traukė ne tik prabangiausi modeliai bei koncepcijos, bet ir plačiajam vairuotojų ratui skirti nauji modeliai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Juos vadinti paprastais neapsiverčia liežuvis. Jau šįmet į kelius išriedėsiantys masinės gamybos modeliai turi tokių technologijų ir komforto įrangos, apie kurią anksčiau galėjo svajoti tik prabangiausių automobilių pirkėjai, o tokios elektromobilių galimybės dar visai neseniai skambėjo kaip fantazija.
Elektra – be problemų
Ženevoje debiutavo net du galimybėmis stebinantys elektriniai modeliai, „Jaguar i-Pace“ ir „Hyundai Kona“. Abu jie papildė šiuo metu itin populiarų kompaktiškų miesto visureigių segmentą.
Tačiau naujasis „Jaguar“ kūrinys savo galimybėmis labiau primena superautomobilį, nei eilinę transporto priemonę.
„I-Pace“ turi 90 kWh talpos bateriją, o du elektriniai varikliai galią perduoda į visus keturis jo ratus. Jie kartu pasiekia net 400 AG, o iki 100 km/val. naujasis visureigis gali įsibėgėti per 4,5 sek.
Gamintojo teigimu, naujasis elektromobilis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti net 480 km ir jį nusipirkti galima jau dabar. Kaina Lietuvoje kol kas nepaskelbta, bet Didžiojoje Britanijoje ji sieks 63,5 tūkst. svarų (apie 71,2 tūkst. eurų).
„Hyundai Kona“ planuojama kaina – per pusę mažesnė, kiek paprastesnės ir jo techninės savybės, bet jų daugiau nei pakanka normaliam kasdieniniam naudojimui.
Modelis bus komplektuojamas su 39,2 kWh arba 64 kWh baterijomis, kuriomis bus galima nuvažiuoti atitinkamai 300 arba 468 km vienu įkrovimu.
Autonominės technologijos
Jei elektromobilio kol kas nesinori, Ženevoje pasirodė ir visiškai įprastų naujienų. „Kia“ pristatė vidutinio dydžio hečbeką „Ceed“, kuris turėtų neišsišokti savo kaina nepaisant itin išmanių technologijų.
Šiame, iš pažiūros gana paprastame automobilyje korėjiečiai įmontavo vairavimo pagalbą, su kuria automobilis seka paskui priekyje važiuojančią mašiną. Tai yra laikoma antro lygio autonominiu vairavimu.
šią funkciją „Ceed“ gali sekti priešais važiuojantį automobilį ir automatiškai surasti vietą persirikiavimui gretimose eismo juostose intensyvaus eismo sąlygomis. Sistema ne tik didina ar mažina automobilio greitį, bet ir pati gali vairuoti neiškrypstant iš savo eismo juostos. Ji veikia važiuojant iki 130 km/val. greičiu.
Naujos kartos 508 modelį pristatę „Peugeot“ taip pat nepamiršo technologijų. Šis modelis gavo naktinio matymo infraraudonųjų spindulių kamerą, kuri net 250 m. atstumu gali pastebėti naktį tamsoje einantį pėsčiąjį ar į kelią išbėgusį gyvūną.
Pasirenka kryptį
Apskritai naujų masiniam naudojimui skirtų modelių Ženevos parodoje debiutavo arti dviejų dešimčių ir kiekvienas gamintojas akcentavo skirtingus privalumus.
Po daugelio metų lygiavimosi į prestižinius modelius rinkoje ėmė ryškėti išskirtinumo poreikis. Vis daugiau markių ir modelių naudoja tas pačias platformas ir „geležine“ dalimi mažai skiriasi vienas nuo kito, todėl gamintojai ėmė ypač daug dėmesio skirti dizainui bei lengvai pamatomoms ir pajaučiamoms išmaniosioms technologijoms.
„Toyota“ dar labiau įtvirtino savo vardą hibridinių modelių teritorijoje ir pristatė naują trečios kartos „Auris“, tarp kurio variklių pasirinkimų – ir visiškai nauja, net 178 AG hibridinė jėgainė.
„Ford“ pasuko kita kryptimi ir suteikė daugiau sportiškumo kasdieniškam visureigiui „Edge“. Kartu su „ST Line“ versija vidutinio dydžio visureigis gavo 238 AG variklį, kietesnę važiuoklę ir agresyvesnių kėbulo detalių.
Vokiška grietinėlė
Po rimtą naujieną pristatė ir garsioji vokiška trijulė „Mercedes-Benz“, BMW ir „Audi“, tiesa visos šios naujienos buvo labai skirtingos.
Bene ryškiausia iš jų - „Audi A6“. Naujos kartos verslo klasės sedanas atrodo lyg paties vokiškumo įsikūnijimas. Subtilus, neiššaukiantis, bet naujausių technologijų prikimštas automobilis tapo labai panašus į didesnį brolį A8.
Naujasis „Audi“ sedanas sugeba pats mokytis vairuotojo mėgstamus maršrutus, bendrauti su kitais automobiliais ir pats išvažiuoti iš stovėjimo vietos ar garažo.
„Mercedes-Benz“ pristatė labiau kasdieniškam naudojimui skirtą naujieną, A klasės modelį. Tiesa, A klase jį vadinti darosi gana sunku, nes palyginus su pirmąja karta jis paaugo daugiau nei 80 cm ir tapo didesnis už „Volkswagen Golf“.
Nemažas, kokybiškai įrengtas modelis turi nuo 116 iki 222 AG variklių ir atrodo kaip gana racionalus pasirinkimas norintiems nepermokėti.
Dar vienas kiek didesnis praktiškas pasirinkimas – naujas „Volvo“ universalas V60, sukurtas ant tos pačios platformos, kaip ir visureigiai XC60 bei XC90.
O jei svarbiau grožis, BMW parodė sportiškesnį kompaktinio visureigio X3 brolį X4, o „Lexus“ pristatė prabangesnį „Toyota CHR“ pagrindu sukurtą hibridinį visureigį UX.