Luno – nauja kriptovaliutų prekybos platforma žengia į Lietuvos rinką  ()

Luno šuo metu yra viena iš pačių ambicingiausių kriptovaliutų keityklų pasaulyje. Šiuo metu Luno vykdo plėtrą visame pasaulyje, įskaitant ir mūsų šalį. Kompanija turi biurus pagrindinėse finansų pasaulio valstybėse, tačiau ypatingą dėmesį ji kreipia ir į mažesnes rinkas. Nepaisant to, kad ekspertai prognozuoja, jog 2018-tieji metai bus iššūkių ir pokyčių kriptovaliutų rinkose metais, Luno vadovai tiki savo sėkme: kompanijos vadovas ir įkūrėjas Marcus Swanepoel neseniai paskelbė, kad jų platforma iki 2025-ųjų bus pritraukusi net 1 mlrd. vartotojų. Apžvelkime, kaip ir kokiomis priemonėmis ši kompanija ketina pasiekti tokį didelį tikslą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Luno save pristato kaip globalią organizaciją su į vietinės rinkos vartotoją orientuotu požiūriu. Kompanija šiuo metu turi padalinius Londone, Singapūre ir Keiptaune, kuriuose dirba daugiau kaip 200 technologijų ir finansų ekspertų iš įvairių šalių. Visi šie žmonės dirba siekdami vieno pagrindinio tikslo – suteikti galimybę ne milijonams, bet milijardams žmonių pirkti pagrindines kriptovaliutas – Bitcoin ir Ethereum.

Kompanija buvo įkurta ir savo veiklą pradėjo dar 2013 metais Singapūre, tačiau tuo metu jos pavadinimas buvo kitas. Iš pradžių ji buvo pavadinta Bitx, tačiau šis pavadinimas vėliau buvo pakeistas į patrauklesnį bei vartotojams labiau įsimenamą – Luno. Kompanija teikia kriptovaliutų biržos ir keityklos paslaugos Nigerijoje, Pietų Afrikoje, Malaizijoje, Indonezijoje, Jungtinėje Karalystėje ir dar 35-ios kitose Europos šalyse. Į Luno akiratį pateko ir Lietuva. Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių Luno siekia pritraukti kuo daugiau klientų iš Lietuvos – ypač didelis Lietuvos potencialas kriptovaliutų srityje. Trys iš didžiausių pasaulio ICO projektų yra sukurti lietuvių, Lietuvos bankas paskelbė apie planus sukurti nuosavą blockchain projektą – LBchain. Be to, pirmasis Europoje tarptatautinis blockchain centras (Blockchain Centre Vilnius), siekiantis suvienyti technologijos entuziastus ir ją naudojančius verslus, įkurtas taip pat Lietuvoje.

Kuo išsiskiria Luno?

Luno teikia panašias į kitų kriptovaliutų keityklų ir kriptovaliutų piniginių paslaugų teikėjų paslaugas, tačiau dažnai Luno paslaugos prieinamos gerokai platesniam vartotojų ratui iš viso pasaulio. Pavyzdžiui, Coinbase paslaugas teikia 32-ejose šalyse, kai tuo tarpu Luno platforma naudojama mažiausiai 40-yje šalių. Reikėtų paminėti, kad Lietuvoje šiuo metu Coinbase paslaugos išvis neteikiamos. Be to, skirtingai nei kiti keityklų ir piniginių paslaugų teikėjai, Luno taip pat palaiko ir papildomus perlaidų būdus, tokius kaip Interbank, GIRO/IBGT, EFT, SEPA, įprastą bankinį pavedimą bei kitus, priklausomai nuo šalies, kurioje yra klientas. Tad klientai iš Lietuvos, naudodamiesi Luno paslaugomis, šiuo metu galėtų atlikti SEPA perlaidas.

Luno taip pat išsiskiria ir nedideliais komisiniais mokesčiais. Piniginių lėšų įskaitymas į Luno platformoje esančią vartotojo sąskaitą yra nemokamas, o pinigų  pervedimas į sąskaitas, esančias kredito ar kitose mokėjimo paslaugas teikiančiose įstaigose (bankų), kainuoja tik 0.3 EUR. Verta paminėti, kad minimali pavedimo į Luno sąskaitą suma yra tik 1 eur, tad išbandyti šią platformą gali beveik bet kas. O pirkti kriptovaliutą taip pat suteikiama galimybė nuo 1 eur sumos. Kitose keityklose minimalūs komisiniai mokesčiai gali siekti net keletą eurų už kiekvieną operaciją, o kai kuriose iš jų mokesčių dydis priklauso nuo operacijos sumos, nes tokios keityklos taiko fiksuotą procentine išraiška išreikto mokesčio dydį. Bitcoin parsisiuntimas iš Luno gali kainuoti 0.0002 BTC arba būti nemokamas, priklausomai nuo pasirinkto persiuntimo būdo, o Ethereum – visais atvejais nemokamas.

Luno neseniai paskelbė apie įdiegtą SegWit protokolą, kuris, vaizdžiai tariant, padidina Bitcoinų blokų grandinės pralaidumą. Tai leido dar labiau sumažinti Bitcoin perlaidų komisinius mokesčius. Šį atnaujinimą Luno įsidiegė mažiausiai savaite anksčiau nei prieš tai mūsų minėta Coinbase platforma.

Verta paminėti, kad Luno vartotojo sąsaja taip pat labai išsiskiria iš kitų kriptovaliutų rinkoje įsitvirtinusių prekybos platformų. Ji šiek tiek primena visiems gerai pažįstamą Google įrankių dizainą. Standartizuotos išvaizdos elementai ir naudojimo paprastumas yra tai, ko labiausiai ir tikisi šiandieniniai interneto vartotojai, todėl daugelis vartotojų be didesnių sunkumų iškart lengvai perpras ir galės naudotis Luno vartotojo sąsaja. Vos užsiregistravę į Luno platformą, pamatome tokią vartotojo aplinką:

Vartotojo sąsaja su informacija kur fiat valiutos pervedimui, Bitcoin arba Ethereum kainos grafiku bei esminėmis rinkos naujienomis:

Meniu parinktys:

Lygiai tokį patį vaizdą matome ir Luno mobiliojoje aplikacijoje, tad išlaikomas nuoseklumas ir aiškumas.

Platformos paprastumas pasireiškia ir tuo, kad ji palaiko tik dvi pagrindines kriptovaliutas – Bitcoin ir Ethereum. Šios kriptovaliutos, be abejo, pasirinktos ne atsitiktinai. Šiuo metu jos laikomos bene labiausiai išvystytomis bei saugiausiomis kriptovaliutomis. Naudojant Luno piniginę, galima keisti Bitcoin ar Ethereum ir į nepalaikomas kriptovaliutas, pavyzdžiui Ripple ar Litecoin, tačiau tokiu atveju reikės prieigų prie kitų kriptovaliutų keityklų.

Siekdama būti pasiekiama kuo didesniam vartotojų ratui visame pasaulyje, Luno užtikrina vartotojams galimybę gauti paslaugas ir/ar konsultacijas įvairiomis užsienio kalbomis. Manytina, kad paslaugos ir konsultacijos teikiamos profesionaliai, nes Luno dirba specialistai iš gerai pasaulyje žinomų TOP tech. kompanijų. Daug jos programuotojų dirbo „Google“, „Amazon“, „Morgan Stanley“, „Barclays“ ir kitose pasaulinio lygio bendrovėse.

Luno platforma yra gerai žinoma ir neblogai vertinama tarp kriptovaliutomis prekiaujančių profesionalų remiantis apžvalgomis trustpilot.com svetainėje bei lyginant Luno įvertinimus su kitų žinomų keityklų. Be abejo, reikėtų pačiam vartotojui atsirinkti, kurios apžvalgos yra tikrovę atitinkančios ir konstruktyvios. Mes Luno vertintume kaip vertą dėmesio, sparčiai vystomą ir labai patogią, ypač pradedančiajam kriptovaliutų prekiautojui skirtą platformą, kurioje kriptovaliutas galima pirkti ir už simbolines sumas, pavyzdžiui už prieš tai minėtą 1 eurą.

Kaip ir daugelis kitų kriptovaliutų prekybos platformų, Luno skatina klientus rekomenduoti jos paslaugas savo draugams ar pažįstamiems ir tokiu būdu gauti papildomas pajamas bitcoin pavidalu. Galbūt išmokos nėra labai didelės, tačiau tai kur kas geriau nei visai nieko.

Kaip pirkti kriptovaliutą su Luno?

Klientai, siekiantys nusipirkti Bitcoin ar Ethereum kriptovaliutos, pirmiausiai turi patvirtinti savo tapatybę. Tai įprasta procedūra, kurios Luno laikosi siekdamama užtikrinti “Pažink savo klientą” (angl. “Know Your Client” arba KYC) principo bei pinigų plovimo prevencijos (angl. Anti-Money Laundering arba AML) standartus. Paslaugos, kuriomis gali naudotis klientai, priklauso nuo klientų tapatybės nustatymo lygio, todėl Luno platformoje klientai yra atitinkamai kategorizuojami. Priklausomai nuo nustatytos kategorijos, klientui nustatomos ne tik prieinamų paslaugų rūšys, bet ir konkretūs operacijų limitai.

Mus maloniai nustebino, tai, kad atliekant pirminę registraciją Luno platformoje, pranešimą apie tapatybės patvirtinimą gavome greičiau nei per 12 valandų po reikalingų dokumentų (asmens tapatybės kortelės nuotraukų bei “selfio”) pateikimo. Luno svetainėje nurodyta, kad tapatybės patvirtinimo procesas, priklausomai nuo naujų klientų kiekio, gali trukti iki 5 dienų. Tad, arba mums pasisekė, arba tiesiog šiuo metu, sumažėjus kriptovaliutų rinkos aktyvumui, dokumentų patikrinimo “eilės” sumažėjo. Bet kuriuo atveju procesas truko kur kas trumpiau nei kitų rinkos žaidėjų platformose.

Luno ypatingą dėmesį skiria ir mobiliųjų telefonų vartotojams. Nenuostabu, juk klientų naudojančių telefonus skaičius, ypač besivystančiose šalyse, kas dieną auga. Mobiliosios Luno aplikacijos turėjimas suteikia ir keletą papildomų galimybių. Pirmiausia, tai pranešimų gavimas, pavyzdžiui informacijos apie tapatybės patvirtinimą:

Be to, Luno turi pranešimų apie kriptovaliutų kainos pokyčius siuntimo funkciją, kuri leidžia vartotojui nustatyti tam tikras kainų ribas kilimo ir kritimo atvejams, o mobiliajame telefone šie pranešimai  greitai pasiekia vartotoją.

Klientams Luno platformoje siūlomi du būdai vykdyti prekybą: biržoje ir momentinio pirkimo/pardavimo. Pastarasis būdas prieinamas Europoje, įskaitant ir Lietuvą. Prekyba biržoje kol kas Europos šalyse neaktyvuota, todėl jos privalumų ar trūkumų neapžvelgiame. Anot Luno, šiuo metu kompanija siekia padidinti klientų kiekį Europoje iki tokio lygio, kad prekyba biržoje taptų pakankamai likvidi, tad kai tai taps prieinama ir mums, būtinai pasidalinsime įžvalgomis.

Saugumas

Luno platformoje šiuo metu yra naudojamas 2FA (angl. 2 Factor Authentication) saugumo metodas, suteikiantis pakankamą apsaugą kasdieniniam paltformos naudotojui. Patogiam ir greitam prisijungimui galima naudoti Google bei Facebook paskyras. Visgi didelį dėmesį saugumui visuomet turėtų skirti ir pats vartotojas, nes būtent jo paties elgsena internete bei turimo kompiuterio apsaugos lygis lemia bet kurios kliento naudojamos sistemos saugumą.

Per ne itin ilgą kriptovaliutų gyvavimo istoriją yra žinoma apie įsilaužimus į kriptovaliutų prekybos platformas, kas rodo, kad į daugumą, netgi pačių didžiausių ir iš pažiūros saugiausių kriptovaliutų keityklų gali būti įsilaužta. Luno palaiko tik dvi kriptovaliutas, todėl dėmesys joms, naujausių atnaujinimų diegimas bei vidinių sistemų priežiūra gali būti labiau koncentruota, lyginant su tomis keityklomis, kurios prekiaujama didesniu kiekiu kriptovaliutų, o tai teoriškai galėtų suteikti ir didesnį pačios Luno sistemos saugumą.

Šiai dienai nėra žinoma apie jokius įsilaužimo atvejus į Luno platformą ir reiktų tikėtis, jog tokių įsilaužimus nebus ir ateityje.

Iššūkiai, su kuriais susiduria Luno

Luno sėkmingai siekia savo tikslų, tačiau kaip ir bet kuri kita veržli kompanija kriptovaliutų pasaulyje patiria įvairių iššūkių. Neseniai viešoje erdvėje buvo paskelbta apie Luno platformos sąskaitos įšaldymą, inicijuotą Malaizijos mokesčių pareigūnų. IRB (Inland Revenue Board) institucija nusprendė patikrinti su Malaizijos klientų atliktais mokėjimais susijusiusius dokumentus ir kitą informaciją, tokią kaip jų identifikacija, depozitus/pinigų išgryninimus bei transakcijas. Toks patikrinimas buvo inicijuotas po to, kai BNM (Bank Negara Malaysia) – centrinis šalies bankas priėmė virtualios valiutos reguliavimo gaires. Vertinant kriptovaliutų reguliavimo priemonių pritaikymo kitose valstybėse praktiką, tokie Malaizijos valstybės institucijų veiksmai nenustebino, nes panašių kriptovaliutų sureguliavimo priemonių bei metodų ėmėsi arba ketina imtis ir kitų valstybių centriniai bankai, tad tokie patikrinimai greitu laiku gali tapti įprasta verslo dalimi.

Nepaisant aukščiau paminėtų trukdžių, Luno klientai iš Malaizijos gali ir toliau prekiauti Bitcoin ir Ethereum kriptovaliutomis, naudodamiesi jau esamus fiat pinigų depozitais, tačiau perlaidų kol kas atlikti negali. Tuo tarpu keityklos veikla didesnių padarinių nejaučia.

Luno patvirtino, kad aktyviai bendradarbiauja su Malaizijos institucijomis ir pareigūnais bei siekia, kad nepatogumai, su kuriais susiduria klientai šio patikrinimo metu būtų pašalinti kuo įmanoma greičiau.  Luno teigia, kad Malaizijos institucijoms yra žinoma, jog privačios lėšos laikomos Luno sąskaitoje priklauso jų klientams, bei tikina, kad visi vartotojų finansai ir kriptovaliutos yra saugūs.

Ką Luno kalba patys apie save – Interviu

Norėdami daugiau sužinoti apie šią įmonę, jos įkūrėjus bei kitas įdomias detales, uždavėme Luno atstovams keletą papildomų klausimų, į kuriuos jie sutiko atsakyti. Dalinamės atsakymais iš pirmų lūpų.

Kokią kriptovaliutų ateitį mato Luno? Kokia Luno vizija?

Mes tikime, kad decentralizuotos virtualios valiutos, tokios kaip „Bitcoin“ ir „Etereum“, pakeis požiūrį į pinigus ir jų naudojimą: taps prieinamos pigesnės, greitesnės ir patikimesnės transakcijos; atsiras daugiau privatumo ir laisvės; ženkliai pagerės vartotojų patirtis naudojantis įvairiomis mokėjimų platformomis; atsiras daugiau lygybės, suteikiant visiems pasaulio gyventojams galimybę naudotis unifikuota finansų sistema, nepaisant jų gyvenamosios vietos.

Šiandien esame viena lyderiaujančių pasaulio virtualių valiutų kompanijų, turinti didesnę nei 200 technologijų ir finansų ekspertų komandą, veikiančią 40-yje šalių ir 3-uose kontinentuose. Mūsų siūlomos paslaugos ir produktai padeda saugiai ir paprastai laikyti, pirkti, naudoti kriptovaliutas bei mokytis šioje srityje, naudojantis tokiais instrumentais, kaip „Bitcoin“ ir „Ethereum“. Mūsų vizija – įgalinti milijardus žmonių įsigyti ir aktyviai naudotis kriptovaliutomis.

Kodėl „Luno“ koncentruojasi į „Bitcoin“ ir „Ethereum“ valiutas? Kodėl platformoje nėra kitų valiutų, kaip pavyzdžiui „Litecoin“?

Turėdami didelę patirtį, išanalizavome ir išbandėme ir kitas kriptovaliutas, tačiau dauguma jų nusivylėme. Mūsų susirūpinimą kelia ribotos kitų kriptovaliutų panaudojimo galimybės, branda, išplitimas bei  pakankamo saugumo lygio nebuvimas.

Taip pat mes turime didelį kiekį vartotojų, kurie nori patogiausio ir patikimiausio kelio susipažinti su populiariausiomis kriptovaliutomis bei kuriems kitos alternatyvios valiutos yra mažiau aktualios. Mes vertiname galimbes įdiegti palaikumą papildomoms kriptovaliutoms, bet svarbu pažymėti, kad negalime suteikti prieigos prie visų jų, tačiau vartotojai gali lengvai konvertuoti Luno piniginėje laikomus „Bitcoin“ ar „Ethereum“ į norimas kriptovaliutas kitose platformose.

Matome, kad „Luno“ kilo idėja sukurti panašų dizainą į matomą „Google“ įrankiuose. Kodėl?

Atvaizdavimas yra mūsų prekės ženklo pokyčiio dalis. Anksčiau „Luno“ buvo vadinama „BitX“, kol supratome, kad pagrindiniai mūsų klientai yra paprasti žmonės. Dauguma panašių kompanijų turi labiau techninius pavadinimus ir informacijos atvaizdavimo variantus ir „BitX“ buvo ne išimtis. Norėdami, kad mūsų produktas būtų prieinamas ir suprantamas kiekvienam, o ne tik siaurai žmonių grupei, nusprendėme supaprastinti savo vardą bei platformą, kad suteiktume patogius sprendimus kiekvienam vos keliais paspaudimais. Mes nuolat tobuliname produktą ir stengiamės įsiklausyti į vartotojų poreikius. Galime teigti, kad platforma sukurta remiantis vartotojų atsiliepimais.

Kas yra pagrindiniai „Luno“ konkurentai pasaulyje ir Europoje? Kuo Jūs išsiskiriate?

Yra daug kompanijų, siūlančių virtualių valiutų „pinigines“, kaip pavyzdžiui „Coinbase“ ar „Blockchain“. Apie išskirtinumo klausimą mes paliekame spręsti mūsų vartotojams, tačiau daug investuojame į klientų aptarnavimą ir saugumą, siekdami pasiūlyti geriausias paslaugas, kokias tik galime. Šiuo metu turime daugiau nei 1,6 mln. vartotojų visame pasaulyje, kurie yra mūsų sunkaus darbo įrodymas. Mūsų vertinimai „Google Play Store“ ir „Apple App Store“ įrodo, kad teikiame puikias paslaugas.

Mūsų nuomone, kiekvienas rinkos dalyvis, siekiantis edukuoti žmones ir suteikiantis aukštos kokybės paslaugas, yra mūsų partneris, nes mūsų misija yra viena – pakeisti finansų sistemą ir padaryti kriptovaliutas prieinamas visiems.

Kokia yra „Luno“ tikslinė auditorija atsižvelgiant į žmogaus profilį ir jo geografinę lokaciją?

Įprastai mūsų klientai buvo 25-35 metų vyrai, bet situacija per pastaruosius metus pasikeitė. Pastebėjome didelį moterų ir vyresnės kartos gyventojų susidomėjimą „Bitcoin“ ir kitomis virtualiomis valiutomis. Džiaugiamės matydami, kad mūsų pastangos orientuotis į paprastumą atsiperka.

Geografiškai mes kuriame globalią kompaniją, kuri tarnauja vartotojams skirtinguose kontinentuose. Šiuo metu mes esame prieinami Europoje, Afrikoje ir Azijoje. Neseniai startavome Europoje ir tikimės, kad pavyks plėstis, įskaitant ir Lietuvą.

Ar kompanija siekia investicijų?

2017-ųjų spalį mes pritraukėme investicijas iš „Balderton Capital“ ir „Digital Currency Group“. Anksčiau esame sulaukę investicijų iš „Naspers“. Turime finansinį palaikymą, todėl vietoje naujų investicijų paieškos, mes koncentruojamės į produkto ir paslaugų tobulinimą.

Kas yra „Luno“ įkūrėjai ir kiek laiko jie yra su kriptovaliutomis susijusiame versle?

„Luno“ sumanytojai – Marcus (CEO), Timothy (CTO) ir Carel (atsakingas už veiklą, susijusią su techniniais klausimais). Marcus turi didelę patirtį finansų sektoriuje ir yra „Luno“ vadovas nuo 2013-ųjų. 5-eri metai patirties dirbant virtualiųjų valiutų sektoriuje daro jį tikru veteranu. Jis visuomet tikėjo pozityviais pokyčiais, kuriuos pasauliui gali atnešti technologijų vystymasis. Marcus daugiau kaip dešimt metų dirbo pozicijose, susijusiose su finansais besivystančiose rinkose, o Luno kompanijoje šias patirtis panaudojo siekdamas prisidėti prie naujos kartas finansinių paslaugų kūrimo.

Kaip sekasi verslas? Ar galite pasidalinti įdomiomis detalėmis su skaitytojais?

Veiklą vystome sėkmingai ir esame labai patenkinti plėtra. Turime 1,6 mln. vartotojų, kurie reguliariai naudojasi mūsų platforma ir mobiliąja aplikacija. Apytiksliai 25 proc. vartotojų aplikacija naudojasi keletą kartų per dieną prekiaudami kriptovaliutomis ar tiesiog tikrindami jų kainą.

Štai Lietuvoje mes esame kol kas kelionės pradžioje, bet susidomėjimas – vienas didžiausių lyginant su kitomis rinkomis, įskaitant Aziją.

Ar galite pakomentuoti įvykius Malaizijoje?

Kol kas Malaizijoje institucijų vykdomi tyrimai dar vyksta ir mes savo vartotojus stengiamės nuolatos informuoti skelbdami informaciją savo internetinėje svetainėje.

Jau nuo savo veiklos pradžios prieš penkerius metus nuolatos susiduriame su panašiais iššūkiais ir turbūt su jais dar susidursime ir ateinančius penkerius metus – tai yra tiesiog rinkos, kurioje veikiame, ypatumas. Kiekvieną kartą, ištikus panašiai situacijai, mes gauname daug vertingų pamokų: ne tik sprendžiant problemas, bet ir siekiant užtikrinti jų išvengimą ateityje. Proaktyviai bendraujame su institucijomis palaikydami komunikaciją ir reguliariai su jais susitikdami. Supratome, kad mūsų misija ne tik edukuoti vartotojus apie virtualias valiutas, bet jaučiame pareigą edukuoti ir valstybines institucijas/reguliavimo įstaigas.

Su kokiais bankais „Luno“ bendradarbiauja Lietuvoje?

Lietuvos vartotojai gali saugoti pinigus savo „Luno“ piniginėje naudodami įprastą SEPA pavedimą į mūsų banką Estijoje. Mes neimame jokio mokesčio už tai, o pavedimo trukmė – 24 val. Šiuo metu integruojame ir kitus atsiskaitymų būdus, kurie užtikrins sklandesnį ir greitesnį procesą. Kol kas neturime banko sąskaitos Lietuvoje, tačiau nuolat ieškome daugiau galimybių mūsų vartotojams.

„Luno“ komisiniai palyginus nėra aukšti. Kaip jums pavyksta tokius išlaikyti?

Pinigų įnešimas yra nemokamas, tuo tarpu apmokestinami „Bitcoin“ ar „Ethereum“ įsigijimai bei pardavimai. Mūsų kainos yra konkurencingos rinkoje dėl masto ekonomijos.

Kokia „Luno“ pozicija centrinio bankų atžvilgiu ir jų noro reguliuoti kriptovaliutų rinką?

Mes pritariame reguliavimui ir aktyviai bendradarbiaujame su bankais ir finansų institucijomis. Kol nesame apriboti įstatymų, reguliuojame patys save. t.y. elgiamės taip, lyg būtume pilnai reguliuojami. Tikime, kad kartu su bankais bei kitomis institucijomis galime pasiekti daugiau, jei dirbsime išvien.




 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(6)
(3)
(3)

Komentarai ()