Ar esate matę šešiaratį „Žigulį“ be stogo? Pagamintas dėl ypatingos priežasties, o viskas prasidėjo nuo nepatenkinto kaskadininko pareiškimo ()
Pagal itališką pavyzdį gamintų „Žigulių“ istorija prasidėjo kukliai. Ilgą laiką pirkėjams buvo siūlomi du kėbulo tipai – sedanas ir universalas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vis dėlto šios markės istorijoje buvo ir labai įdomių egzempliorių, o vienas iš tokių – trijų ašių kabrioletas.
Specialus modelis paradams
Volžsko automobilių gamykla tarybiniais laikais aktyviai įsitraukė į sporto programas. 1979 metais buvo įkurta nauja komanda, kuri buvo pavadinta „Autorodeo“.
Sklando gandai, kad tai buvo rusų atsakas čekų kaskadininkams, kurie pareiškė, jog dėl pernelyg minkštos pakabos su „Žiguliu“ neva nebuvo įmanoma važiuoti ant dviejų šoninių ratų.
Natūralu, kad rusai pasistengė paneigti šį pareiškimą, todėl rengė pasirodymus ne tik savo šalyje, bet ir užsienyje.
Greta automobilių, kurie buvo naudojami šou programoje, jiems reikėjo paradinės mašinos. Tuo tikslu iš VAZ-2103 sedano buvo sukonstruotas pirmasis atviras modelis.
Vėliau rusų konstruktorių vaizduotė įsismarkavo ir jau devintojo dešimtmečio pradžioje iš serijinio automobilio buvo pagamintas unikalus egzempliorius.
Neįprasta kėbulo apdaila
Kad mašinoje tilptų daugiau žmonių, salone buvo sumontuotos trys sėdynių eilės, o gale – įrengta papildoma platforma kaskadininkams.
Kėbulas buvo prailgintas, o kad jis būtų stabilus ir nepradėtų lankstytis už varančiosios ašies buvo sumontuota dar viena – pasyvi.
Kitaip nei pirmasis kabrioletas, didesnis modelis netgi neturėjo galinių durų. Automobilio išorė buvo padailinta – iš naujausio VAZ-2105 sedano paimti žibintai ir buferiai, šonuose pritvirtintos papildomos apsauginės juostos, iš kurių ant galinės dalies buvo suformuotas žaibas.
Vėliau šis dizainas buvo papildytas senus amerikietiškus modelius primenančiais „pelekais“, kurie tęsėsi nuo priekinių durų iki automobilio galo.