Kodėl kartais automobilių padangos pripučiamos azotu? Kuo paprastas oras toks jau blogas?  (8)

Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate - papildote ją oru. Tačiau kokiu oru? Kodėl kartais gamintojai rekomenduoja savo automobilių padangas pildyti azotu?


Visi šio ciklo įrašai

  • 2018-05-23 Kodėl kartais automobilių padangos pripučiamos azotu? Kuo paprastas oras toks jau blogas?  (8)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš tikrųjų oras jūsų padangose gali būti visoks, tačiau tikėtina, kad jums tai mažai svarbu. Pavyzdžiui, kompresoriai traukia drėgmę - juose kondensuojasi vandens lašai, todėl į padangas pučiamas gana drėgnas oras. Tai nėra didelė problema įprastų automobilių vairuotojams, o štai lenktyniniai automobiliai drėgmės savo padangose nenori. Važinėjant trasa padangos greitai šyla, o drėgnas oras plečiasi labiau nei sausas. Tai reiškia, kad keičiasi slėgis padangose, o tai nėra gerai.

Aukščiausio lygio lenktynių komandos nori kontroliuoti visus kintamuosius. Kai oras padangose yra prisotintas nežinomu drėgmės kiekiu, sunku nuspėti kaip keisis padangų slėgis lenktynių eigoje. Vėlgi, tai - labai maža detalė, tačiau kartais svarbi ir ji.

Beje, kai kurie keliautojai teigia, kad jie jaučia skirtumą, kai padangos yra pripūstos, pavyzdžiui, Italijoje ir Lietuvoje. Italija yra ne tik šiltesnė, bet ir sausesnė šalis, todėl oro slėgis padangose kelionės eigoje keičiasi kitaip. Kita vertus, sunku patikėti tuo, kad įprasti vairuotojai su kasdieniais automobiliais galėtų pajusti skirtumą.

Grįžtant prie sportinių ir lenktyninių automobilių temos, kai kurie gamintojai pataria į savo automobilių padangas pūsti ne orą, o azotą. Azotas ne taip traukia drėgmę, todėl jo išsiplėtimą su temperatūrų pokyčiais lengviau prognozuoti. Dar svarbiau tai, kad azotu pripildytos padangų slėgis apskritai keičiasi mažiau - azotas lėčiau sunkiasi iš padangos ir mažiau plečiasi su įprastais temperatūros pokyčiais.

Kadangi padangų su azotu slėgis yra pastovesnis, teoriškai automobilis turėtų sunaudoti mažiau degalų. Tačiau vėlgi - skirtumas nebus didelis. Įdomu tai, kad kai buvo paskelbta, kad „Nissan GTR“ padangos bus pildomos azotu, atsirado žmonių, kurie klausė, ar tai nėra pavojinga. Maždaug 78 % oro sudaro azotas - iš oro pašalinus deguonį ir vandenį gaunamos praktiškai tobulos dujos padangoms užpildyti. „Nissan GTR“ azotą pasirinko dėl savo patirties lenktynėse ir kompiuterizuotos važiuoklės sistemos - taip tarsi iš dalies pašalinamas vienas kintamasis ir automobilis lieka stabilesniu dienos trasoje metu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(22)
(5)
(17)

Komentarai (8)