Sklando nemažai istorijų apie tai, kaip lėktuvų varikliai įtraukė aplink vaikštinėjusius oro uosto darbuotojus: ar tame yra nors kiek tiesos ar tai visiškas melas? (4)
Tikriausiai esate girdėję įvairių istorijų apie tai, kaip lėktuvų varikliai įtraukė aplink vaikštinėjusius oro uosto darbuotojus. Bet ar taip tikrai būna? Ar tai apskritai įmanoma? O jei lėktuvas turi turbopropelerinius variklius?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taip, iš tiesų tai yra įmanoma. Dar daugiau - tokių atvejų yra pasitaikę. 2015 metais Mumbajuje taip žuvo vienas oro uosto darbuotojas, kurį įtraukė ir visiškai sunaikino palyginti nedidelis „Airbus 319“. Prireikė nemažai laiko, kol kūnas (ar tai, kas iš jo liko), buvo pašalintas iš variklio. Incidento metu lėktuvas buvo pilnas keleivių ir beveik pasiruošęs kilti, todėl nelaimę matė daugybė žmonių.
Žinoma, kad techniškai lėktuvo variklis gali įsiurbti žmogų. Jei variklis gali išjudinti didžiulį lėktuvą, ką jam reiškia vienas žmogus? Tačiau tokie atvejai yra itin reti, nes oro uostose veikia griežtos saugumo taisyklės. Laipinami keleiviai neleidžiami prie veikiančių variklių, oro uosto darbuotojai yra apmokomi, visur pilna įspėjimų, o pats variklis garsiai ūžia, perspėdamas apie pavojų. Net spiralė ant centrinio variklio aptako yra skirta tam, kad būtų lengviau pastebėti besisukantį variklį. Pilotai turi nuolat bendrauti su skrydžių valdymo pareigūnais, oro uosto eismo valdymo centru - jie yra perspėjami, jei dar negalima didinti variklio galios.
Pavojus, žinoma, visada išlieka. Negalima stovėti ne tik priešais veikianti variklį, bet ir šalia jo. Oro uosto darbuotojai dėvi triukšmą blokuojančias ausines, o aplink visuomet verda darbas. Kartais pakanka ir vienos išsiblaškymo akimirkos, tačiau bet kuriuo atveju tai neįvyks, ji nebus pažeistos kokios nors saugumo taisyklės.
O ar propelerinis variklis gali įtraukti žmogų? Juk jis taip pat nesunkiai išjudina sunkų lėktuvą.
Propeleriniai varikliai taip pat siurbia orą, tačiau ne taip stipriai. Didžiausia siurbimo jėga sukuriama pačiame propelerio centre, tačiau jau už kelių metrų atstumo ji nebėra pakankama žmogui įsiurbti. Tačiau svarbiausia tai, kad propelerinių lėktuvų varikliai dažniausiai yra aukščiau ir dėl to kelia mažesnę grėsmė ant žemės dirbantiems žmonėms. Aišku, per daug artintis prie jų vis tiek negalima.