Žvėriškas baterijų poreikis - „Tesla“ gamykla tikrai nespės pagaminti tiek, kiek reikia: paskaičiavo, kiek reikės naujų „gigafabrikų“ iki 2025 metų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2018-06-08 20:41
gamybai pilnai uzteks ir vieno gigafabriko pajegumo, gal net puses pakaks. kiti dvidesimt gigafabriku gamins pirmojo fabriko nustipusiu akumu pastoviam pakeitimui...
amas 2018-06-08 23:31
Nieks ten nestips. Nor šeip tai turėru būti peičips baterijos. Nekraunamos. Bet kodėl tie fabrikai turi būti gigantiški? Ir įdomu kokį procentą visu baterijų pagamina tas fabrikas? Spėju? kad nedaug. Kodėl tas batėrijas turi gamintis pats automobilių gintojas? Nepaprasčiau pirkti, ka ir visas kitas dalis. Ir surinkinėti kaip iki šiol.
immortallt 2018-06-09 00:03
Mažiau spėliok, daugiau pasiskaityk. Kuo didesnis - tuo pigesnė gamyba. Apie masto ekonomiją negirdėjęs? Nedaug? Pilnu pajėgumu gigafactory 2020 turėtų pagaminti tiek, kiek visas pasaulis pagamino 2015. Bent tiek. Viso turėtų ~25% pasaulio baterijų 2020 pagaminti. Kodėl? Todėl kad Tesla nesiekia ilgu laikotarpiu būti automobilių gamintojais. Jie siekia būti akumuliatorių gamintojais. Bet paklausos nebuvo, tai patys ją sukūrė. Automobilių patentai visi prieinami naudotis nemokamai. Akumuliatorių - ne. Ir tesla akumai automobiliams geriausi bei demonstruoja geriausius rezultatus.
AAA000 2018-06-09 01:11
akumu tik pirmos partijos buna technologiskai "geriausios". kur ilgaamziskumas su perteklium. paskui prasideda optimizacija, ir pagal surinktus pirmos partijos eksplotacinius duomenis - pakoreguoja viska. o dar velesniais etapais prasideda medziagu taupymas - isvis sudiniausia akumu versija pradeda stampuot... kazka is esmes pakeicia nebent kazkoks technologinis suolis moksle. bet licio akumuose sitas rezervas beveik issemtas... ir reikia turet minty musko fabrikelis negamino akumu nuo nulio, o technologija jau kazkiek kompanjono isdirbta buvo. ten nauja tera tik celiu blokas su tais pusiau debiliskais ausinimais garantuoju, kad velesnese versijose ten ir ausinima nugaidins ir dar ko nors pridirbs suprastinimo prasme vokieciai daug geriau visa sistema isdirbo. ir ypac pakeiciamuma su tinklu standartu suderinamumu. vartotojai ta ivertins po mazdaug 5 metu laikotarpio, kai vienas ciklas apsisuks.
amas 2018-06-09 02:20
O koks yra 18650 teorinis maksimalus talpumas gal kas žino, ar bet jau pagal tūrį? Š ta masto ekonomika. Masto perkėlimas į Kiniją padaro stebuklus. O dar geriau veikia kai pasibaigia patentų galiojimai. Spėju apie 25 metai dar liko kol pasipils tikra baterijų revoliucija, kas reikš ir technologijų šuolį, robotai gatvėse ir t.t. arba gero karo "reikia".
bahuriux 2018-06-09 08:17
Kiek maksimumas nežinau, bet reliai egzistuojančiu standartinė talpa 2Ah, buna iki 3,6Ah, kaip Lg, ar panasonic.
AAA000 2018-06-09 13:25
sukistu manau ir 5Ah celen, bet nelaikytu ilgiau kokiu metu. ten tiesiog plonina skiriamasias pleveles ilgaamziskumo saskaita. kartu ir aktyvi medziaga greiciau atidirba resursa, nes jos sluoksni plonina. kai separatoriu istobulins - bus viskas - galutine licio akumu versija. toliau tebus stagnacija, kaip su svino ar nikelio akumais. ekonomiskai nebebus racionalu dar kazka tobulint. vandenilio deginimas tai turi bent jau perspektyva, kad kazkas isras tobulesnius balionus-bakus. ar kazkaip pigiai isskirs vandenili is kokio nors metano online vartojimo rezimu. ten yra perspektyvu. o su akumais jau yra matyt galimybiu ribos. aisku licio akumai net dabartinej stadijoj pakankami manau lengvajam automobilizmui. bet pvz iki globalaus naudojimo furose ar skraidymo aparatuose - panesanciuose zmogu - NETEMPIA.
immortallt 2018-06-09 18:40
Akumuliatorius, tai ne tik ""18650" ar kokia kita celė, tai ir visa valdymo įranga. Š masto ekonomija? Tai kaip čia yra, kad Tesla aukštesnio lygio ir pigesnį akumą pagamina nei Kinijoje, nors dar nebaigė didinti savo pajėgumų? Vandenilio perspektyva, kad išras tobulesnius bakus Dieve prajuokino... O kad pačio vandenilio švariai nesugeba išgauti už dyzelino+akcizo kainą, tai ne esmė. Ir net teoriškai nesugalvojo, kaip atpiginti, tai dzin. Ir taip, akumulitaroių perspektyva apribota tik ličio technologija. Tikrai negalima pačio ličio naudoti kitaip ir pan. Yra laboratorinių bandymų, kur jau dabar talpa iki 10x didesnė per tą patį tūrį. Debiliškais aušinimais, dėl kurių akumai dirba ant didelių apkrovų ir nėra jokių papildomų degradacijos ženklų. Čia kaip aiškinti, kad antibiotikai yra nereikšmingi vaistai.
bahuriux 2018-06-09 19:50
Litį gali pakeisti natriu, kažkiek nukentės talpos ir svorio sąntykis, padidės saugumas ir ekologija, apskritai yra krūvos technologijų perspektyvių ir pigių. Kai ištobulins separetorius iki galo, galas jau pasiektas laboratorijose ir kai elektrodai bus iš nano anglies, o ne šiaip porėto garfito, tas jau irgi daroma salyginai pigiai laboratiorijose. Tada talpa bus keletą kartų didesnė nei dabar, kaina keletą kartų mažesnė, cilkų skaičius keletą kartų didesnis ir saugumas keletą kartų didesnis, va tada ir kalbėsim "koks durnius dar vairuoja auto su vdv", bet tas atsitiks po 10-15 metų, el. mašinos po 15-20metų o į Lietuva atvažiuos, kaip masinis reškinys (kadangi Lietuva nesivilks "ekonominėj šilnoj" visą laiką) po 20-25 metų, šiaip palei dabartinę ekonomiką būtu dar +5 metai Lietuvai. Jei nebūtų patentų sistemos drasiai būtu galima nubraukti 10-15 metų nes labiau apsimoka laukti nei mokėti beproto didelius patento mokesčius, kurie nusėda ant pirkėjų, tada pirkėjai "deda skersą" ir važiuoja su dyzeliais Aušinimas ne debiliškas, bet optimalus kas liečia kaštus ir efektyvumą = pigiausias koks įmanoma masiškai štampuoti, bet vis dar +/- kažkiek veikia. Realiai pagazavus smagiau akumai perkaista ir būna smarkiai apribota atiduodama galia iki saugaus rėžimo iki kol atauš. Normaliai "dayly drive" rėžimu važinėjant tas neatsitinka, bet apie važiavimą sportiniu rėžimu nuo pilno akumo iki beveik tuščio, net negalvokit apie tai. Degradacija yra tik tau ji nebus parodoma iki kol ta degradacija nepasieks rezervo limito, panašiai kaip ir su SSD ir HDD diskais. Panasonic 18650 celės yra brangios, ko ne dvigubai brangesnės nei kitaicų, saugesnės, nebijo staigaus pakrovimo per 20 minučių, talpesnės, ilgaamžės, bet ne amžinos, jos degraduoja, ne po truputį nuo 100% iki 0%, o miršta visiškai ir momentaliai, jei kalbam apie pačias celes. Panasonic celėm nereikalinga elektronika baterijoj, tik temperatūros stebėjimas, elektronika reiklinga (greito pakrovimo) kroviklyje ir variklio inverteryje. Tokie įspūdžiai apie panasonic celes iš akumuliatorinių įrankių kurie dirbo hardcore rėžimu su greitu krovimu metų metais 500-1000 krovimo/iškrovimo ciklų (darbo patirtis ne mano, mano tik pakrapštymas ir suremontavimas senų gerų įrankių iš sportinio intereso). Po gerų 5 metų darbo mirė pusė celių, kas palei jūsų supratimą būtų 50%, bet realiai perrinkus celes ir sudėjus iš dviejų akumų į vieną akumas toliau dirba su ~80+% paradinės talpos ir panašu kad gali atlaikytu kelis šimtus ciklų iki sekančio perrinkimo. Vandenilio perspektyvos milžiniškos, bet tam riekia gyventojų tankio kaip Japonijoj, gyventojų kiekio kaip Kinijoj ir tokių puspročiu eurobiurokratų kaip ES, kad tai veiktu. Vandenilį išgauti galima eklektrolizės pagalba iš vandens naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius, arba pirolizės pagalba atominiuse reaktoriuse, technologijos sukurtos, bet niekas nenori investuoti kol yra pigesnio kuro. Bakai didesnė problema nes jie nesaugus.
Xdmin 2018-06-09 20:20
Man tai idomu, kodel 18650 standarta pasirinko automobiliams. Ypac kai statai nauja gamykla, gali daryti kokias tik nori celes, ar cia tuo atveju, jei automobiliu rinka nepasitvirtins tai bent prozektoriams baterijas gamins? Yra ir didesniu celiu standartu, maziau celiu = maziau litavimo ir galbut dar kokiu saugikliu. Ar kaip tik daro kuo daugiau celiu , kad kuo didesnis voltazas butu?
immortallt 2018-06-09 21:20
Po 5-7 metų perkant naują automobilį turėtų nebebūti skirtumo perkant VDV ar elektromobilį. Taigi, po 10 metų arba iš pagaminto elektromobilio bus daugiau uždirbama ir dar sparčiau didinama jų gamyba, arba kainuos pigiau nei VDV. O turint omeny kaip Lietuvoje pasikeitė situacija per 15 metų (straipsnyje niekur ir nerašė, kad Lietuvoje bus tik elektromobiliai), tai ir naują ar apynaujį perkančiųjų ženkliai išaugs. Jau dabar važinėjasi ~1000 elektromobilių. Taip, patentai riboja kiek gali akumuliatorių padaryti Kiek gali iškasti ličio, kobalto, pagaminti sferinio grafito, kiek gali surinkti akumuliatorių. Jei ne patentai, niekas nekištų šimtų milijonų ar milijardų savo pinigų. Taip, celės ne amžinos, kaip ir VDV varikliai, pavarų dėžės ir kitos dalys. Gal nereiktų lyginti Tesla akumų ir celių esančių akumuose? Celė, tai ne akumuliatorius su aušinimu, saugikliais ir pan.. Vandeniliui nereikia gyventojų tankio, čia jau iš vis kažką keisto ištraukei. Vandenilį iš vandens išgauti galima, bet tada jis kainuos brangiau, nei kad degtine varomą automobilį daryti. 99% vandenilio išgaunama iš anglies, dujų ar naftos, nes taip gerokai pigiau. Ir tik nesiūlyk gaminti tada, kai elektra pigi, nes lygiai taip pat akumuliatorių gali krauti, kai elektra pigi. Atominiuose reaktoriuose Primink, kiek jų bestatoma vakarų pasaulyje ir bus baigta per 10 metų, ir kiek jų uždarys? Niekas ir neinvestuos, nes elektromobiliai jau dabar pigesni nei VDV, o po kelių metų ne tik eksploatacija, bet ir įsigyti bus pigiau. Taip kad jei nesugalvos kaip švariai ir pigiai gaminti vandenilį - gali pamiršti. Xdmin, jei neatkreipei dėmesio, Tesla siekia būti akumuliatorių gamintojai, ne automobilių. Ir šiaip, kuo didesnė standartizacija, tuo mažesni kaštai. Elementariai apvalkalui uždėti gali pirkti įrangą, kuri yra prieinama rinkoje, nereikia kurti naujos įrenginio. Visur yra balansas ir nemanau, kad buvo pasirinkta dėl to, kad galėtų prožektoriams baterijas gaminti, nes pasaulyje viso tiek ličio celių pagaminama buvo 2015, kiek Tesla gigafactory pagamins 2020.
Xdmin 2018-06-09 22:24
Standartai gerai, bet yra ir didesniu standartiniu bateriju, pvz 32600 ar 32650. Beje, pagal Wikipedia, Tesla Model 3 bus ne 18650, o 21700 dydzio baterijos. 21700 - Announced by Samsung[57] and LG Chem in 2015 for electric bikes.[58] As of January 5, 2017 currently being produced at Tesla Gigafactory 1 for Tesla Model 3.[59] https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_sizes
Vytax 2018-06-09 23:21
BMW pavyzdžiui naudoja dideles „keturkampes“ celes: https://www.youtube.com/watch?v=CDvxR3oNefk O 18650 baterijų celės universalios. Jas galima naudoti tiek elektromobiliuose, tiek nešiojamuose kompiuteriuose, tiek ir visokiuose statybiniuose ar namų apyvokos įrankiuose. Jei nuo elektromobilių gamybos, atlieka baterijų, nesunku tada realizuoti.
immortallt 2018-06-10 00:22
Taip yra didesnių standartų. Na ir kas? Tesla dirba vieni pažangiausių mokslininkų praleidusių visą gyvenimą kurdami, tirdami ir tobulindami celes ir akumuliatorius. Nemanau, kad Tesla priiminėja sprendimus be priežasties. Ir nebūtinai kaina gali būti lemiamas faktorius, ypač kai kalba eina apie turbūt greičiausiai 100km/h pasiekiančius šeimyninius sedanus, jei ne iš vis street-legal automobilius gaminamus. Ir šiaip, kaip vartotojui, koks skirtumas, jei sugeba pasiūlyti geriausią produktą?
amas 2018-06-10 01:57
Aš tai kažkaip galvoju, kad kraut daug mažų celių yra greičiau nei vieną didelę? Čia kažkaip vosi susikoncentravę į automobilius, bet manau daug įdomesnių panaudojimų galima prigalvot toms baterijoms.
AAA000 2018-06-10 03:06
vandenili gali sau gamintis isvis dykai jei turi reikiama iranga. jo kaina tera tik vandens gavimo kaina, kuris krenta tiesiog is dangaus arba yra pasiekiamas daugumoje pasaulio, isskyrus dykumu salis. bet ten galima naudot uztersta vandeni - nes kurui tai nesvarbu. energija akumams ikraut irgi principe gaunama dykai. taigi ekonomiskai prasminga telygint tik irangos kainas. siuo atveju net "pusiau kiauras" vandenilio bakas visada bus pigiau uz trumpaamzi ir greit stimpanti akuma. buhalteriams to nesuprast vandenilio grynumas irgi nera problema finansiskai. irgi ne buhalteriams suprast kaip buhalteris turetum gaudytis akcizuose - bet net ir cia failini... jei nuimt kuro akcizus - tai akumuliatoriamobilius vel galesi pamirst dar sekanciai 100 metu antibiotikai yra reiksmingi - bet reiksme baigia issisemt... man juokinga skaityt, kai isikandamas reiksmingumas ir juo visur mojuojama kaip veliava bandant prideng plikas subines...
AAA000 2018-06-10 03:21
man atrodo tiesiog nupirko technologine linija su pilnu aptarnavimu (tam tarpe ir tobulinimu) ir tiek. tuo metu matyt buvo geriausias variantas. ir tiesiog daugina. o dabar iklimpe sutartyse. pramonej gana sunku viska keist is esmes. lengviau tobulint palaipsniui. o konkurentai nesnaudzia. as manau be teslos ir bmw jau gaminamu sprendimu dar yra-bus kitaicu visokio slamsto variantu (jie nesuvarzyti teisiskai ir gali isgimdyt net geresniu variantu). ir dar turetu but japonu kazkokie sprendimai pvz su prancuzais ir pan. paprastiems vartotojams manau reikia dar lukteret. nes cia tikrai dar pakariaus su standartais. tegu turtingesnieji atsijoja prastus
AAA000 2018-06-10 03:39
as cia tematau, kad pvz is dvieju nustipusiu bmw akumu galimetu dar surinkt koki nors viena pusgyvi. o is teslos dvieju nustipusiu akumu juos perrinkus galimetu atgaivint kelis laptopus isvada persasi, kad bmw kaip ir gamina elektromobilius... o tesla tik kazkokius laptopus su ratais...
Vytax 2018-06-10 10:21
Vargu ar teks remontuoti tas BMW baterijas. Kaip skelbiama , baterijos kuriamos tarnauti 20 metų laikotarpiui, ir tai leistų gamintojui suteikti 15m. naudojimo garantiją. Tad baterija tarnautų tiek laiko, kiek ir visas automobilis.
AAA000 2018-06-10 12:20
kur tu cia skaitei? kiek zinau baterijas pritaiko pagal konkretu poreiki. jei garantija 5 metams - tai i ji ir orientuojasi ir dar apkarpo iki maksimumo. ima koki nors vidutini 5 metu nuvaziavimo atstuma, tipinius vaziavimo greicius ir ideda minimalia baterija kuri tai uztikrintu, o paskui tetiktu tik ismetimui. o tada prasideda visokie apribojimai ir issikalinejimai sutartyse "kad ne taip vaziavai, ar ne toki rezima naudojai, kazka ten virsijai" ar ten koki nors lipduku uz 0,5 cento apsaugota varzteli nubrozdinai ir praradai garantija uz 10k€... ta prasme tu prisiperki tau nereikalingos irangos, kuri sukurta tik tam, kad gamintojas galetu lengviau isvengt atsakomybes uz garantinius isipareigojimus, o ne rupinimasi, kad tikrai realiai pravaziuosi tiek kiek pazadeta... o verslui paprastai siulomi kokie nors brangesni sprendimai (pvz dvigubi akumuliatoriai ar pastovus aptarnavimas) su rimtesnem garantijom. su pramoniniais akumais cia jau nusistovejusi praktika. vartotojai dar nesusidure - bet cia tikra vargo vakariene bus... tu ivertink vien problemas su starteriniu akumu iprastiems auto, kaip tai nervina kai jis nustimpa ir padaugink jas is mazdaug 20-50 kartu... jei isplis elektromobiliai - cia bus biznio saka remontininkams. didesne uz dabartiniu garaziniu ir oficialiu auto remontininku visa verslo saka kartu sudejus... jau dabar skerdzia tuos akumus ir skelbimuose jau siuloma, ziuri liaudis kas ten ir kaip... o juk net 1000 elektromobiliu berods net ner vaziuojanciu... o tu sakai vargu ar susidursi... cia problema greiciausiai bus minimum kaip su pampaliais... ir tas celes maksimose spec skyriuose pirksi, nes ir padangu su akumais ar langu plovimo skysciu juk galima ten gaut, kaip labai einamu prekiu... o dabar pats pagalvok, koki sunkiai keiciama slamsta siuo aspektu tesla siulo...bmw ten irgi neblizga - bet tikrai geriau isprojektavo akumus. ypac antra versija, kur blokai po 20 celiu.