Trilijoninis Norvegijos investicijų fondas nebenori Elono Musko matyti „Tesla“ akcininkų pirmininko pareigose  (13)

Elono Musko karjerai neseniai buvo suduotas bene rimčiausias smūgis. Vakar susitikę akcininkai nusprendė balsuoti dėl Musko atstatydinimo iš tarybos pirmininko pareigų. Kol kas buvo daugiau balsuojančių prieš tokį pasiūlymą, tačiau dabar paaiškėjo, kad didžiausias pasaulio nepriklausomas investicijų fondas palaikė Musko atstatydinimą. Ką tai reiškia?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Investuotojams nepatinka, kad Muskas užima per daug pareigų. Nėra nieko keisto, kad Muskas vadovauja ir „Tesla“ įmonei, ir pirmininkauja akcininkų tarybai. Iš tiesų, tokia situacija yra gana dažna. Tačiau Muskas turi ir kitų verslų, kuriems aktyviai vadovauja, užima aukštas pareigas ir kitose investuotojų tarybose. Akcininkai kol kas nusprendė Musko nepašalinti, tačiau garsiausiai nepritarimą tokiai įvykių eigai išreiškė ne bet kas, o „Norges Bank Investment Management“ - 1 trilijono dolerių turtą valdantis nepriklausomas investicijų fondas.

Visgi, Muskas lieka poste, nes dauguma akcininkų mano, kad jis susitvarko su visomis savo pareigomis. Tuo tarpu „Norges Bank Investment Management“ mano, kad Muskas priima netinkamus sprendimus ir dėl dividendų, ir dėl investicijų. Visa tai tik dar labiau slegia neseniai iš gamybos pragaro išbridusio Musko pečius. Tačiau ne viskas yra taip, kaip atrodo.

Kad ir kaip garsiai „Norges Bank Investment Management“ norėtų pašalinti Muską iš akcininkų tarybos pirmininko posto, pritariančių tokiai iniciatyvai surasti sunku. Fondas šiuo metu valdo apie 0,48 % „Tesla“ akcijų - tai yra palyginti nedidelė dalis, nors ir verta apie 252 milijonų dolerių. „Norges Bank Investment Management“ tikėjosi, kad akcininkų tarybos vadovo postą užims įmonėje nedirbantis žmogus ir tai ateityje leis priimti labiau pamatuotus finansinius sprendimus.

„Tesla“ jau beveik išbrido iš „Model 3“ gamybos pragaro, tačiau neseniai „Business Insider“ gauti vidiniai kompanijos dokumentai parodė, kad problema buvo perkelta kitur. Dabar „Tesla“ tiesiog švaisto medžiagas ir pinigus, kad tik užtikrintų gamybos spartą. Pavyzdžiui, iš 3500 pagamintų baterijų, 1000 bus netinkamos montavimui į automobilius. Maždaug pusę jų pavyks pataisyti rankomis ar pritaikyti kur nors kitur, o likusias teks nurašyti. Skaičiuojama, kad „Tesla“ taip prarado apie 150 milijonų dolerių vien šiemet, skaičiuojant vien medžiagas ir neskaičiuojant energijos išlaidų netinkamoms detalėms gaminti.

Vienas darbuotojas pasakojo, kad taip laikas ir pinigai yra švaistomi nuolat. Pavyzdžiui, vasarį netinkamai suprogramuotas robotas tiesiog subadė plastikinius baterijų modulių korpusus - dėl to nukentėjo net 1000 detalių. Daugelis jų, anot darbuotojo, buvo pataisyti klijais ir vis tiek sumontuoti į automobilius. Balandį kitame gamybos procese buvo netinkamai sumaišyti klijai - visos detalės, kurių gamybai šie klijai buvo panaudoti, buvo nurašytos.

Aišku, automobilių gamyba visada yra susijusi su dideliu atliekų kiekiu. Tačiau „Tesla“ šiuo požiūriu lenkia kitus automobilių gamintojus. Vokiečių inžinieriai neseniai išardė kelis „Model 3“ automobilius ir išsiaiškino jų gamybos kainą, tačiau į tuos skaičiavimus nurašytos medžiagos ir išvaistyta energija įtraukti nebuvo. „Tesla“ teigia, kad visa tai - normalu šioje gamybos stadijoje ir nurašytų detalių kiekis yra nuolat mažinamas, o automobiliai vis tiek išrieda saugūs. Tačiau akcininkai, tokie kaip „Norges Bank Investment Management“, panašu, norėtų, kad Muskas gamybos procesų optimizavimui skirtų didesnį dėmesį ir finansinius klausimus perleistų kam nors kitam.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(36)
(8)
(28)

Komentarai (13)