Tokie kroviniai dažniausiai keliauja naktį - kokios puspriekabės atlaiko milžiniškas betono konstrukcijas, vėjo jėgainių mentis ir eskavatorius?  ()

Nors ilga žemagrindė platforma tuščia, vilkiko vairuotojas susikaupęs – jam reikės įveikti 1100 kilometrų, važiuojant nuo Ramiojo vandenyno pakrantėje esančio Stiuarto miesto per kalnus vakarų Kanadoje.  Ši kelionė siaurais kalnų keliais ir tarpekliais su itin stačiomis nuokalnėmis ir įkalnėmis yra kruopščiai metus rengto plano dalis. 


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tokio dydžio vėjo jėgainės ir jų sparnai dar nebuvo vežami Britų Kolumbijos (Kanada) keliais, todėl šalies Transporto ministerija įpareigojo atlikti bandomąjį važiavimą. Po itin kruopštaus pasirengimo bus vežamas tikrasis krovinys, kuris bus užkeltas ant specialios puspriekabės su „Continental“ pneumatinėmis spyruoklėmis.

Bavarijos Memingeno mieste įsikūrusi „Goldhofer“ kompanija yra viena didžiausių pasaulyje specialių platformų ir modulių labai sunkiems kroviniams, kurie individualiai pritaikomi ypatingai didelio svorio ar dydžio kroviniui, gamintoja.  Šiuo atveju žemagrindė puspriekabė, panaudojus tris papildomus teleskopinius modulius, buvo pritaikyta pervežti 60 metrų ilgio jėgainės sparnus.

Pasikeitė technologijos

„Galite tik įsivaizduoti, kokios jėgos veikia pneumatinę pakabą, kai vežamas itin sunkus krovinys, – sako „Continental“ komercinių automobilių pneumatinės įrangos padalinio vadovas Hansas-Jörgas Reinecke.  – Vien tik Europoje naudojamos žemagrindės puspriekabės yra pritaikytos vežti 56 tonas, iš jų 12 tonų tenka vienai ašiai.“
 

Jei anksčiau būdavo naudojamos plieninės lingės, šiandien gaminama kur kas efektyvesnė pneumatinė įranga. 

„Plieninės lingės užima itin daug vietos, todėl puspriekabės aukštis būna didesnis. O tai yra problema, kai įprastais keliais tenka vežti itin didelį krovinį“, – sako įmonės vadovas.

Dar vienas pneumatinės pakabos privalumų yra galimybė padidinti arba sumažinti kiekvienos ašies prošvaisą atskirai, taip paskirstant padangų dilimą ir kiekvienai ašiai tenkančią apkrovą, bei sumažinant degalų sąnaudas.

Tvirtos platformų jungtys

Vėjo jėgainės ir jų sparnai, nors ir itin dideli, bet lengvi.  O štai kai reikia transportuoti transformatorines, rotorinį daugiakaušį ekskavatorių ar net atskirus tiltų segmentus, reikia itin sunkiems kroviniams pritaikytų modulių, kuriais galima vežti nuo 50 iki daugiau kaip 15 000 tonų.
 

Pavyzdžiui, Kolumbijoje vežti 1200 tonų sveriantį rotorinį daugiakaušį ekskavatorių, buvo panaudotos dvi lygiagrečiai sujungtos platformos, kurių kiekviena buvo sudaryta iš trijų modulių. Iš viso šis junginys turėjo net 32 ašis. 32 kilometrų maršrutas, besidriekęs per kalnus su iki 5 proc. statumą siekiančiomis įkalnėmis ir nuokalnėmis, buvo įveiktas per keturias dienas. 

Indijos vandenyno Reunjono saloje pervežti 36 gelžbetonines tilto atramas, kurių kiekviena svėrė 700 tonų, buvo naudojama 18 ašių platforma – kadangi ji turėjo būti itin plati, buvo sudaryta iš dviejų modulių, turinčių po papildomą dalį iš kiekvienos pusės.

„Renkantis pervežimui reikalingą platformą, pirmiausiai vertinama ašiai tenkanti apkrova, apsisukimo spindulys ir kelio danga, kad krovinys būtų saugus, – sako „Goldhofer“ kompanijos pardavimų viceprezidentas Raineris Auerbacheris.  – Moduliai turi hidraulines jungtis, kuriuos kompanija tiekia kartu su sujungimui parengta hidrauline sistema. Taip sutaupome daug brangaus laiko.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(10)
(4)
(6)

Komentarai ()