„Volkswagen“ skelbia, kad rado trumpesnį ir pigesnį būdą kaip sukurti naujas baterijas elektromobiliams: tai, ką buvo galima padaryti per metus, dabar padarys per kelias valandas  (2)

Niekam ne paslaptis, kad naujų baterijų tyrimai yra sunkus užsiėmimas. Fizikai gali teoriškai numatyti, kurie periodinėje elementų lentelėje esantys elementai dirbs kartu ir bus pagaminti geri katodai bei anodai, bet juk galiausiai kažkas turi eiti į laboratoriją ir tokius teorinius skaičiavimus paversti realybe. Deja, bet yra daugybė kintamųjų – ilgaamžiškumas, įkrovimo/iškrovimo ciklų skaičius, perdirbimas, toksiškumas, gamybos paprastumas ir taip toliau – ir į kiekvieną iš jų turi būti atsižvelgta. Tai labai sudėtingas procesas. Nenuostabu, kad baterijų vystymo tempai yra tokie skausmingai lėti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tad „Volkswagen“ tyrėjai nusprendė kiek kitaip pažvelgti į šiuos klausimus ir į darbą pajungė kvantinius kompiuterius. Tyrėjai tikisi, kad šie galingi kompiuteriai paspartins naujos kartos baterijų atėjimą į elektromobilių rinką.

Kompiuterinės simuliacijos gali atlikti darbą per keletą dienų ar net valandų, kai padaryti tokį darbą žmogui prireiktų metų. Tad „Volkswagen“ nusprendė darbuotis kartu su „Google“ ir „D-Wave“ ekspertais.

„Mes sutelkėme dėmesį į IT sistemų modernizavimą ir tai apima visą „Volkswagen Group“, – sakė Martin‘as Hofmann‘as, vyriausiasis „Volkswagen Group“ informacijos pareigūnas.

„Siekiama sustiprinti darbo procesų skaitmeninimą, kad jie taptų paprastesni, saugesni ir efektyvesni bei remtų naujus verslo modelius.“

Iki šiol kompanijai pavyko atlikti simuliacijas su pramoniniu požiūriu svarbiomis molekulėmis, tokiomis kaip ličio-vandenilio ir įvairiomis anglies grandinėmis. Pranešama, kad ateityje „Volkswagen“ ruošiasi dirbti ir prie sudėtingesnių cheminių junginių. „Volkswagen“ tikslas yra pasiekti galimybę modeliuoti visą automobilio bateriją kvantiniame kompiuteryje. Tokios simuliacijos bei modeliavimas leis tinkamai nustatyti tokius parametrus kaip svoris, didžiausias galios tankis bei elementų surinkimo detalės. Tikimasi, kad šis procesas leis bendrovei pereiti tiesiai į pažangiausių baterijų gamybą, išvengiant ilgo ir brangaus baterijų kūrimo proceso.

„Mes sunkiai dirbame, kad išvystytume kvantinių kompiuterių potencialą. Šiame kontekste elektrocheminių medžiagų modeliavimas yra labai svarbi projekto dalis“, – sakė Florian‘as Neukart‘as, vyriausiasis mokslininkas iš „Volkswagen“ „CODE“ laboratorijos, įsikūrusios San Franciske, Kalifornijoje. „Šioje srityje mes atliekame novatorišką darbą. Esame įsitikinę, kad komerciškai prieinami kvantiniai kompiuteriai atvers anksčiau net neįsivaizduotas galimybes.“

Labai specializuoti „Volkswagen“ IT specialistai, tarp jų ir duomenų mokslininkai, kompiuterių lingvistai ir programinės įrangos inžinieriai, dirba kartu San Fancisko ir Miuncheno IT laboratorijose, siekdami išplėtoti kvantinių kompiuterių potencialą programoms, kurios duos naudą kompanijai. Pagrindinis dėmesys yra skiriamas kvantinių kompiuterių algoritmų programavimui, o jis visiškai skiriasi nuo įprastų kompiuterių. Kvantinių skaičiavimų srityje „Volkswagen Group“ bendradarbiauja su „Google“ ir „D-Wave“, kurie „Volkswagen“ ekspertams suteikia prieiga prie jų sistemų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(20)
(16)
(4)

Komentarai (2)