Jokie kiti laivai taip greit negriūna, kaip autovežiai: vienas nuvirto ant šono tiesiog posūkio metu, kitą nuvertė visai nedidelė audra - kuo jie tokie ypatingi ir kodėl nėra apsaugos? (Video)  ()

Geras krovininis laivas turi būti ištvermingas. Orų nepasirinksi, todėl tenka plaukti ir pučiant stipriam vėjui, ir korpusą skalaujant bangoms. Visgi, viena krovininių laivų rūšis dėl akivaizdaus ir visiems žinomo konstrukcinio trūkumo reikalauja itin patyrusios įgulos, ramios jūros ir net šiek tiek sėkmės. Kodėl šis trūkumas niekada netaisomas?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jau rašėme apie tai, kaip 2006 metais vandenynų autovežis „Cougar Ace“ pasviro ant šono į pražūdį pasiųsdamas kelis tūkstančių naujutėlaičių automobilių. Tai buvo keistas incidentas, tačiau toks jis toli gražu ne vienintelis. 2015 metais panašus likimas laukė „Hoegh Osaka“ automobilių laivo, kuris taip pat stipriai pasviro ir nebegalėjo laukti kelionės. Vanduo tuomet buvo ramus, o laivas tiesiog negreitai suko. Panašiai nedidelės audros metu 2016 metais pasviro ir „Modern Express“. Visi šie laivai nebuvo labai seni, tačiau jų kapitonai atviri - net ir modernūs vandenynų autovežiai klaidų neatleidžia.

Automobilių laivai dažnai vadinami batų dėžėmis dėl savo ypatingai keistos formos. Didžioji jų dalis yra virš vandens, kas yra įprasta, bet po vandens linija laivo visai nedaug. Taip yra dėl to, kad krovinių skyriuje po vandeniu automobiliai vis tiek nebūtų laikomi dėl galimos drėgmės ir pakrovimo sunkumų. O kartu šie laivai kartais turi įplaukti ir į pakankamai negilius uostus. Padėties nepalengvina ir tai, kad siekiant maksimaliai padidinti uždarą krovinių skyrių, viršutinė laivo dalis yra išpūsta ir kampuota. Taigi, jo svorio centras yra pakankamai aukštai ir didelės klaidos tokiam laivui apversti tikrai nereikia.

Pakrypęs „Modern Express“ 2016 metų pradžioje prie Prancūzijos krantų

„Modern Express“ pateko į audrą prie Prancūzijos krantų. Į tą pačią audrą pateko daugybė netoliese buvusių laivų, bet ji didelių bėdų niekam nesukėlė. Tik „Modern Express“ pasislinkus kroviniui ėmė ir stipriai pasviro. „Hoegh Osaka“ problemos prasidėjo visai geru oru. Laivas tiesiog manevravo, atliko lėtą posūkį, kai ėmė svirti. Tai tikrai ne vieninteliai atvejai, kai įvyksta kažkas panašaus, tačiau dažniausiai vandenynų autovežiai išsilaiko ant vandens ir nepaskęsta.

Išsilaikyti virš vandens padeda kita vandenynų autovežių savybė - sandarus krovinių skyrius. Jie turi kelias rampas, kuriomis pakraunami ir iškraunami automobiliai. Tačiau jos yra sandarios, priešingai nei kai kurių kitų krovininių laivų atveju. Taigi, net kai šie liukai siekia vandenį, pro juos vanduo į vidų nebėga. Arba sunkiasi labai lėtai, todėl pakrypusius laivus galima partempti kelių mėnesių bėgyje.

Kaip kapitonai tvarkosi su tokia neįprasta konstrukcija? Labai paprastai - tiesiog įvairius manevrus atlieka labai lėtai ir atsargiai. Nors manoma, kad ateityje šį trūkumą padės išspręsti kokios nors išskleidžiamos konstrukcijos po laivu, net dabar statomi laivai po vandeniu laiko labai mažą korpuso dalį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(16)
(0)
(16)

Komentarai ()