Naudotų automobilių rinkos „sanitarai“ šluoja viską kas juda, net jei automobilis ruošiasi keliauti į metalo laužą ()
„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis. Tiesa, patys pigiausi automobiliai lietuvių jau nebedomina, tačiau juos šluote šluoja sanitarais vadinami ukrainiečiai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Automobilis už tūkstantį
Pasidairius automobilių skelbimų portaluose galima rasti ir dar pigiau, nei tūkstantį eurų kainuojančių automobilių. Ir jų išties yra daug. V. Naujanis sako, kad ukrainiečiai pirmenybę teikę TA turintiems automobiliams, tad žvalgomės būtent tokių.
Štai legendinė „Audi 100” su TA kainuoja 600 eur. Tiesa, ji pagaminta kone prieš tris dešimtmečius, tačiau, pardavėjo teigimu, nenuvažiavusi nė 270 tūkst. km.
Galima žengti ir šį amžių. 2002 metų „Nissan“ Primera parduodama už 890 eur. Privalumų daug – elektra valdomi langai, žieminės padangos, šildomos odinės sėdynės ir net galinio vaizdo kamera. Tai dar ne viskas – pardavėjas skelbia, kad automobilio kuro bakas beveik pilnas dyzelino.
Jei tiek pinigų yra per daug, galima rintis 90 tūkst. km pravažiavusį „Ford Puma“. Sako, kad vedasi ir važiuoja. Deja, TA pasibaigusi.
2002 metų „Ford Mondeo“ universalas parduodamas už 750 eur. TA galioja dar metus. “Automobilis techniškai tvarkingas: kondicionierius veikia, puikios būklės pavarų dėžė, kurioje pakeisti tepalai. Puiki važiuoklė, nauja sankaba, naujos stabdžių kaladėlės. Pilnas komplektas žieminių ratų, yra atsarginis ratas”, – rašo pardavėjas.
Graibsto net iš supirktuvių
Taigi pasirinkimas yra gana platus, tačiau lietuvius tokie automobiliai mažai domina. Bet kokiu atveju, jie yra itin gerai perkami.
„Tokie automobiliai ne tik perkami, o netgi graibstomi. Jei automobilis yra pigus, tai jis automatiškai parduotas. Iš esmės kaip ir aišku, kad tokį automobilį nusipirks ukrainietis. Lietuviai kaip lietuviai, greičiausiai jiems toks automobilis jau nereikalingas, bet ukrainiečiai dirba kaip sanitarai ir jie superka tokius automobilius. Galima netgi ir taip sakyti, kad jie kaip profesionalūs supirkinėtojai masiškai superka tokius automobilius ir veža į Ukrainą“, – DELFI teigia V. Naujanis.
Kauno automobilių turgaus vadovas sako, kad prekyba vyksta taip pat, kaip ir iki šiol. Tai yra, į Ukrainą mašinos išvežamos su lietuviškais registracijos numeriais. Sunku patikėti, tačiau ukrainiečiai mašinas graibsto net iš metalo supirkėjų.
„Man pačiam yra tekę girdėti, kad ukrainiečiai mašinas perka net iš ten, kur jas priduoda suspaudimui metalo laužui. Jie sugeba praeiti TA ir išvažiuoti į Ukrainą. Ukrainiečiai, moldavai perka tokius automobilius, o jei jų nebūtų, tai jau būtų problema. Tada greičiausiai visi tokie automobiliai važiuotų į metalo laužą arba būtų išparduoti dalimis. Tam tikra prasme, ukrainiečiai šioje situacijoje mus gelbėja“, – neslepia V. Naujanis.