Jei šis „Volkswagen“ planas pavyktų, taptų lyderiais elektromobilių srityje: galvoja patys gaminti tokias baterijas, kokių iki šiol negamina niekas kitas visame pasaulyje (11)
„Volkswagen“ kompanija jaučia gana dvejopus jausmus dėl elektromobilių. Iš pradžių jie gana pesimistiškai žvelgė į šias transporto priemones, o dabar priėjo prie idėjos statyti būsimoms naujoms elektrinėms transporto priemonėms savo nuosavą baterijų gamyklą. Tik tai turėtų būti naujosios kartos – kieto būvio baterijų gamykla.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Po triukšmingai nuskambėjusio ir milžinišką žalą padarusio „dyzelgeito skandalo“, „VW“ kompanija 2016 metais pradėjo intensyviau mąstyti apie elektrines transporto priemones.
Ir vienas iš jų paskelbtos elektromobilių plėtros strategijos tikslų buvo iki 2025 metų pagaminti 3 milijonus elektrinių automobilių. Čia kalbama apie visus „VW“ prekės ženklus – „VW“, „Audi“, „Porche“ ir kt. Norėdami pasiekti šį tikslą ir išlaikyti itin didelį automobilių gamybos greitį, jie buvo numatę patys gamintis elektromobilių baterijas, tačiau šie planai kuriam laikui buvo atidėti. Vietoj to, „VW“ pasirašė su esamais elektromobilių baterijų gamintojais tiekimo sutartis, kurių vertė 48 milijardai dolerių.
Visgi, skelbiant šių metų antrojo ketvirčio finansinius rezultatus, „VW“ generalinis direktorius Herbert‘as Diess‘as pareiškė, kad nenori priklausyti nuo baterijų gamintojų. „Ilgalaikėje perspektyvoje turime nepriklausyti nuo kelių Azijos gamintojų“ – teigė „VW“ vadovas.
Dabar jų jau pasirašytos elektromobilių baterijų pirkimo sutartys galioja iki 2025 metų, tad čia kažkokių kardinalių pokyčių tikėtis neverta. Tačiau Herbert‘as Diess‘as teigė, kad iki to laiko jis sugebės kieto būvio baterijas „atvesti į masinę gamybą“ ir šią baterijų gamyklą „VW“ statys pati – labai tikėtina, kad Europoje.
Galima pagalvoti, kad tai tėra viešųjų ryšių akcija, tačiau „VW“ jau ėmėsi tam tikrų žingsnių. Praėjusį mėnesį buvo skelbiama, kad „VW“ investavo į kieto būvio baterijų technologijos vystymą.
Manoma, kad kieto būvio baterijos yra saugesnės už įprastas ličio jonų baterijas ir gali pasižymėti didesniu energijos tankiu. Deja, bet dar niekam nepavyko šios technologijos komercializuoti ir, žinoma, tai padaryti už konkurencingą kainą.
Baterijų poreikis tik auga ir dar praėjusiais metais vokiečių automobilių gamintojas sakė, kad iki 2025 metų reikės bent 40 tokių baterijų gamyklų, kaip „Tesla“ „gigafaktorius“. Pats Elon‘as Musk‘as yra sakęs, kad „didžiausias augimo ribojimas yra tai, kaip greitai galima padidinti baterijų gamybą ir paspartinti visą tiekimo grandinę“.
Vis daugiau automobilių gamintojų rimtai vertina elektromobilių potencialą ir investuoja į šią sritį. Daugelis iš jų daro tą patį ką ir „VW“, tai reiškia, kad dirba su esamais baterijų tiekėjais. O tai, augant elektromobilių poreikiui bei jų gamybos apimtims ir nestatant naujų baterijų gamyklų, gali tapti labai rimta problema. Tad Herbert‘o Diess‘o pareiškimas patiems statyti baterijų gamyklą yra pozityvi žinia, o ar tai pavirs tiesa, tik laikas parodys.