Kodėl vasarą asfaltas tampa slidus kaip ledas, o kėbulo spalva išblunka? ()
Neįprastai karšta vasara Lietuvoje skatina gyventojus keliauti. Alinanti šiluma sunkiai pakeliama ne tik vairuotojams, bet ir transporto priemonėms, rašoma pranešime žiniasklaidai. Pastebima, jog temperatūrai stipriai šoktelėjus aukščiau 30 laipsnių, padidėja nelaimingų atsitikimų kelyje rizika. Praktiškais patarimais apie vairavimą atėjus karščiams, ypač aktualiais jauniems ir mažiau patyrusiems vairuotojams, dalinasi komercinio „Volkswagen“ transporto atstovai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žieminių naudotų padangų palikimas ant ratų – netikusi mintis
Pasitaiko atvejų, kai vairuotojai šiltuoju metų laiku pamiršta tikrinti vasarinių padangų kokybę. Specialistai teigia, jog neretai vairuotojai nusižengia reikalavimams ir nepasikeičia žieminių padangų į pritaikytas šiltajam sezonui.
Ekspertai pabrėžia, kad žieminėse padangose nebūna griovelių lietaus vandens nukreipimui, o tai gali sukelti slydimą vandeniu. Maža to, žieminės padangos gali nepakankamai sukibti su asfaltu. Todėl vasarinės padangos karščių metu yra būtinos.
Be to, nors apledėję žiemos keliai vairuotojams dažnai tampa iššūkiu, reikėtų atminti, kad ir vasaros saulėje įkaitęs asfaltas yra ne mažiau pavojingas.
Vairavimo profesionalai tikina, jog reikia būti ypač dėmesingiems lyjant lietui ir praūžus audroms, mat po lietaus ant asfalto susidaro aliejuotos nuosėdos, dėl kurių kelias taip pat tampa slidus.
Atminkite, kad karštis gali perkaitinti variklį
Vasarą kelkraštyje stovintys perkaitę automobiliai tampa neretu kelionių vaizdu. Kad išvengtumėte variklio perdegimo, specialistai pataria nedelsti ir profilaktiškai tikrinti variklio būklę bei atsižvelgti į tai, kad karšti orai didina gedimų tikimybę.
Be to, ekspertai pabrėžia, jog iškilus dvejonėms dėl kokybiškos automobilio variklio veiklos, vertėtų nedelsti ir atlikti automobilio apžiūrą servise. Leidžiantis į keliones svarbu įsitikinti, ar iš radiatoriaus išvalytos dulkės bei kiti svetimkūniai, ar netrikdomai veikia aušinimo procesas.
Specialistai rekomenduoja atkreipti dėmesį, ar tinkamai veikia termostatas ir aušinimo sistemos siurblys. Reikėtų nepamiršti ir aušinimo skysčio, mat pakankamą jo kiekį karštuoju metu užtikrinti yra būtina.
Vietoje aušinimo skysčio nenaudokite jokių kitų papildomų priemonių – tai kliudys kokybiškam sistemos siurblio tepimui.
Įsitikinkite tinkamu kondicionavimo sistemos veikimu
Kondicionieriaus sistemos veikimui būtinas apie 700–900 gramų kondicionuojančių dujų kiekis. Jei dujų yra mažiau, galimi aušinimo funkcijos sutrikimai ar net rimtesnis gedimas. Specialistai sako, jog žiemą ši sistema naudojama rečiau, todėl pavasarį iki aktyvesnio kondicionieriaus naudojimo pradžios jį būtina patikrinti.
Išvenkite automobilio paviršiaus blukimo nuo saulės spindulių
Vairuotojams vertėtų atminti, jog automobiliui ilgai stovint saulėje, gali išblukti jo dažų spalva ir pavojingai įkaisti salonas. Todėl, jei yra galimybė, specialistai pataria transporto priemonę visuomet statyti šešėlyje.
Nuo žalingų saulės spindulių gali apsaugoti ir užklotas kėbului. Ypač kaitrioje saulėje ant panelės rekomenduojama palikti specialią šviesą atspindinčią medžiagą su aliuminio folijos sluoksniu.
Nors saulės spindulių išvengti pavyks ne visada, karštomis vasaros dienomis patariama automobilį reguliariai plauti, mat dėl ant kėbulo susikaupusių dulkių ir kitų nešvarumų transporto priemonės spalva gali imti intensyviai blukti.
Ypač pavojingos yra paukščių išmatos, nes jos įsigeria į dažus ir palieka dėmes. Todėl specialistai pataria valyti paukščių išmatas ne vėliau kaip kitą dieną po jų atsiradimo.