Naujajame BMW 3 pats galingiausias kada nors į serijinės gamybos BMW montuotas variklis ir dar nematyti amortizatoriai (Video) (1)
Pakeliui į serijinę gamybą automobiliai atlieka daugybę testų – bandoma jų dinamika, patikimumas, valdymas, įvairių sistemų veikimas ir daugybė kitų niuansų. Septintos kartos sportiškas BMW 3 sedanas nemažą dalį testų jau atliko, o pastaruoju metu suko kilometrus legendinėje Niurburgringo „Nordschleife“ trasoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujajame BMW 3 masės centras bus 10 mm žemesnis nei ankstesniame modelyje, svoris tarp ašių paskirstytas tolygiai – santykiu 50:50, be to automobilį pavyko padaryti apie 55 kg lengvesnį. Pagerinti ir kėbulo standumo parametrai, teigiama gamintojo išplatintame pranešime žiniasklaidai.
Didelę įtaką valdymo savybėms turi suprojektuota platesnė tarpvėžė (atstumas tarp vienos ašies ratų centrų) bei padidinti ratų pasvirimo kampai. Tai leidžia posūkiuose važiuoti sportiškiau.
Galingiausias variklis
Po variklio dangčiu BMW pristato itin svarbią naujovę – atnaujintą galingiausią kada į serijinės gamybos BMW montuotą 4 cilindrų variklį, kurio galia siekia 258 AG ir 400 Nm sukimo momentą.
Nepaisant išaugusios galios, jo degalų sąnaudos bus 5 procentais mažesnės nei ankstesniojo – tą lemia ne tik variklyje sumontuotos naujausios „Euro 6d-TEMP“ ekologijos standartus atitinkančios technologijos, bet ir patobulinta 8 laipsnių „Steptronic“ automatinė pavarų dėžė.
Variklio galią efektyviai išnaudoti leidžia ne tik moderni pavarų dėžė, bet ir išmanus diferencialas. Su „M Sport“ paketu montuojamas elektroniniu būdu blokuojamas diferencialas dirba išvien su stabilumo sistema „Dynamic Stability Control“ (DSC), tad posūkyje daugiau sukibimo turinčiam išorinės pusės ratui perduodama daugiau sukimo momento nei vidinės.
Išmanus diferencialas su DSC taip pat gali padėti išvengti per didelio ar per mažo automobilio pasukimo (angl. oversteer, understeer) – tam nebūtinai bus naudojami stabdžiai, kartais užteks tinkamai perskirstyti galią tarp galinių varančių ratų.
Priešingai nei tradiciniai mechaniniai diferencialo blokavimo įtaisai, naujasis „M Sport“ užtikrina didesnį sukibimą ir stabilumą įvairiausiais atvejais – pavyzdžiui, net ir pasikeitus automobilio apkrovai. Tai leidžia naujuoju BMW 3 pasitikėti ir važiuoti dinamiškai bet kokiomis sąlygomis.
Dar nematyti amortizatoriai
Naujajame BMW 3 pirmą kartą bus panaudota inovatyvi amortizavimo technologija: modelio spyruoklių eiga yra trumpa, tačiau amortizatoriai – itin jautrūs ir galingi. Pavyzdžiui, važiuojant per didelius greičio ribojimo kalnelius, amortizatoriai kėbulo svyravimus slopins stipresne jėga nei anksčiau.
Tokius „lift-related“ vadinamus amortizatorius gamintojas naudoja pirmą kartą, jie bus kiekvieno naujo BMW 3 standartinėje įrangoje.
Jų veikimas buvo pakoreguotas specialiam „M Sport“ pakabos paketui – „Nordschleife“ išmatuotos amortizavimo jėgos nuo standartinės pakabos skiriasi net 20 proc. Pasirinkus „M Sport“ paketą, automobilyje sumontuojamos kietesnės spyruoklės, tvirtesni stabilizatoriai, papildomos svirtys ir kitos detalės – pavyzdžiui, 18 colių skersmens itin lengvi ratlankiai. Be to, automobilis su šiuo paketu yra 10 mm žemesnis.
„M Sport“ paketas bus siūlomas kartu su kintamos galios vairo stiprintuvo sistema „Variable Sports Steering“. Jis sukonfigūruotas specialiai 3 serijos BMW sedanui ir yra dar tikslesnis, jautresnis ir tuo pačiu – patogus ilgose kelionėse. Geriausiai patobulintu mechanizmu galima įsitikinti ilguose posūkiuose ar keliskart staiga keičiant važiavimo kryptis.
Prekyba šiuo modeliu prasidės kitų metų kovo mėnesį.