Neįtikėtina, bet faktas: kartais traukinys atvyksta visai ne į tą miestą, į kurį turėjo atvažiuoti ir tokių atvejų daugybė - kodėl ir kaip pasiklysta traukiniai?  (1)

Ir jums taip tikriausiai yra buvę. GPS prašo jūsų sukti į dešinę, o pažvelgę į tą pusę matote bent du skirtingus kelius, kuriais galite važiuoti. Nors tikimybė pasirinkti ne tą yra vos 50 %, neteisingu keliu nuvažiuojate beveik visada. Dažniausiai tokie nutikimai tik erzina, tačiau kartais pagalvojame - gal reikėjo keliauti traukiniu? O gal ir jie pasiklysta?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Atrodo, kad tai turėtų būti neįmanoma. Geležinkelių sistemos yra sustyguotos per kelis šimtus metų. Traukinio kryptis yra nulemta geležinkelio, o mašinistas neturi jokio vairo. Dar daugiau - išsišakojimuose būna iešmai, kurie turėtų traukinį nukreipti reikiama linkme. Dažniausiai už tai atsakingos elektroninės sistemos, tačiau ir pats mašinistas turėtų atkreipti dėmesį, kad kelionė vyktų sklandžiai. Kitaip tariant, traukiniui pasiklysti nuvažiavus netinkama kryptimi turėtų būti neįmanoma.

Praėjusią gegužę taip pasiklydo traukinys, važiavęs iš Niukaslo į Redingą. Tai yra gana ilga kelionė traukiniu, tačiau šiuolaikiniai traukiniai yra gana patogūs, o ir pavasario saulės nuspalvinti vaizdai už lango nuteikia maloniai. Tiesa, kelionės džiaugsmas nutrūko, kai per garsiakalbius buvo pranešta, kad traukinys pasiklydo ir dabar yra netoli Pontefrakto. Pažvelgę į žemėlapį pamatytumėte, kad traukinys nuklydo nedaug, tačiau ir šios nedidelės klaidos pakako, kad jis ten įstrigtų, kol buvo ieškoma būtų sugrąžinti į į maršrutą.

Kaip tai įvyko? Savaime aišku, kad įsivėlė klaida. Netoli Donkasterio anksčiau buvo įvykęs incidentas, dėl kurio šį traukinį buvo nuspręsta pasiųsti kiek kitu maršrutu, kad incidento vieta būtų aplenkta. Tačiau dėl techninės klaidos traukinys nukeliavo kur kas toliau nei buvo numatyta ir tiesiog praleido posūkį į suplanuotą apvažiavimą. Tuomet jis visą valandą stovėjo vietoje, kol buvo surastas būdas traukinį sugrąžinti į maršrutą.

Iš pradžių pasiklydęs traukinys važiavo atgal, tuomet pasuko ten, kur turėjo pasukti iš pat pradžių, o galiausiai kelionė buvo nutraukta Šefilde - toli nuo tikrojo kelionės tikslo. Būtų gerai, jei galėtume pasakyti, kad tai - vienetinis atvejis, tačiau traukinių pasiklydimo atvejų yra daugybė.

2016 metais pasiklydo JAV „Amtrak“ traukinys, turėjęs vykti į Šarlotsvilį, bet pasukęs į Ričmondą. Savo kelionės tikslą jis pasiekė pavėlavęs 1 valandą ir 44 minutes. 2002 metais traukinys iš Birmingamo į Edinburgą atvyko pavėlavęs 45 minutes, nes mašinistas nežinojo kelio. Kartais traukiniai pasiklysta dėl techninių klaidų, o kartais - ir dėl mašinistų patirties trūkumo. Jungtinės Karalystės geležinkeliais naudojasi ne viena kompanija, todėl mašinistai turi žinoti kelią, kad iešmai juos nukreiptų reikiama linkme - jie tai reguliuoja patys.

Tai yra gerai išplėtotų geležinkelių sistemų trūkumas ir privalumas. Viena vertus, lengva pasiklysti. Tačiau, kita vertus, incidentų vietas galima apvažiuoti, nes visada yra daugiau nei vienas maršruto pasirinkimas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(17)
(3)
(14)

Komentarai (1)