Aiškėja saugos pagalvių klastojimo apimtys Lietuvoje: dirbo be jokių skrupulų, rizika - tūkstančiams vairuotojų (Video)  (1)

„Toyota“, BMW, „Maserati“, „Audi“, „Mercedes-Benz“, „Porsche“, „Volvo“, „Hyundai“, „Ford“, „Kia“ – tokius automobilių ženklus vardijo Kauno prokurorai, pareiškę įtarimus dėl neleistinos veiklos vienai Šakių bendrovei, pardavinėjusiai saugos pagalves, daugiausiai pagamintas Kinijoje, bei jas ženklinusiai įvairių gamintojų ženklais. Pareigūnai įsitikinę, kad grėsmė dėl nelegaliai vykdytos veiklos galėjo kilti tūkstančiams vairuotojų, pirkusiems naudotus automobilius. Kilus įtarimams, anot jų, vertėtų automobilį patikrinti oficialioje atstovybėje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip buvo teigiama Kauno apygardos prokuratūros surengtoje spaudos konferencijoje, netoli Kauno automobilių turgaus sustabdytame mikroautobuse buvo rasta įvairiais ženklais pažymėtų saugos pagalvių, dar daugiau jų rasta po kratos įmonės teritorijoje. Per kratą buvo rasta ne tik pagalvės, bet ir įvairių automobilių centrinės konsolės (vadinamosios „panelės“), sėdynės ir pan.

Pareigūnų filmuotoje medžiagoje matyti kalnai dėžių, ant kurių patys įvairiausi užrašai ir komentarai. Pavyzdžiui, „Volvo XC90“, nuo 2015 m., su logo, juodi“, „Kia Sportage“, „Audi A4“, „Audi A6“, „Škoda Octavia“, 6 ir 7 serijos „Volkswagen Golf“ ir pan. Kai kur ant dėžių užrašyta, kad jose, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ skirti laidai, dar kitur pridėta pastaba, kad čia – „šrotas“, suprask, naudotais automobiliais prekiaujančioms įmonėms skirtas turinys.

Matyti net ir darbo stalas, ant kurio – karštų klijų „pistoletas“, įvairūs kiti įrankiai, išskleista automobilio saugos pagalvė, greta – išardyta centrinė konsolė, kurioje, matyt, ir turėtų būti įtaisyta saugos pagalvė.

Pareigūnų teigimu, žymint saugos pagalves įvairių automobilių gamintojų ženklais, buvo naudojamas specialus aparatas. Po jo ant saugos pagalvės atsirasdavo ne tik reikiamas logotipas, bet ir brūkšninis kodas.

Tokios klastotės būdavo parduodamos ir turguje dirbusiems automobilių prekeiviams, ir privatiems asmenims, remontavusiems automobilius. Anot pareigūnų, įmonė veiklą vykdė ilgiau nei metus ir per tą laiką tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse galėjo parduoti tūkstančius abejotino veikimo automobilių dalių.

Turgus išsiskleidusiomis pagalvėmis nenori

Valentinas Naujanis, Kauno automobilių turgų valdančios UAB „Varanas“ vadovas, DELFI atskleidė, kad dalis turguje dirbančių žmonių žinojo, kad nelegalia veikla įtariamos įmonės mikroautobusas kiekvieną antradienį stovėdavo maždaug porą kilometrų nuo turgaus esančioje degalinėje ir prekiaudavo reikalingomis dalimis.

„Iki turgaus nuo tos degalinės – keli kilometrai. Jei būtų prekiaujama pačiame turguje, tikrai būtume žinoję“, – pabrėžė V. Naujanis.

Jo nuomone, sunkiai tikėtina, kad sulaikytos įmonės produkcija buvo skirta Lietuvoje parduodamiems automobiliams. Pasak V. Naujanio, dauguma į turgų atvežamų automobilių jei ir daužti, tai nežymiai, o ne taip, kad išsiskleistų saugos pagalvės.

„Jei automobilis kainuoja 4-5 tūkst. eurų, jis greičiausiai būna po nedidelės avarijos, nes neapsimoka pigiai parduodamo automobilio pirkti po sunkaus eismo įvykio, kai išsiskleidė saugos pagalvės. Čia galbūt kalba turėtų eiti apie brangius automobilius. Tačiau „Maserati“, „Porsche“ ir pan., mūsų turguje net nėra“, – sakė V. Naujanis, pabrėžęs, kad į dauguma Lietuvoje parduodamų naudojamų automobilių yra skirta toms rinkoms, kurios ieško pigesnių automobilių.

Perkant naujesnius – verta tikrinti istoriją

Anot pašnekovo, gali būti, kad, pavyzdžiui, prabangiais ženklais pažymėtos saugos pagalvės buvo montuojamos į iš JAV parvežtus automobilius, kurie esą Lietuvą pasiekia po gerokai smarkesnių avarijų, turėdami nedidelę ridą ir būdami sąlyginai nebrangūs.

„Tačiau tokie automobiliai nėra skirti Lietuvos rinkai. Jie čia sutvarkomi ir išvažiuoja iš Lietuvos“, – tikino pašnekovas.

Jis atmetė galimybę, kad prabangūs modeliai yra Lietuvoje remontuojami, o tuomet iškeliauja į Rytų šalis.

„Kiek teko keliauti ir matyti, galiu pasakyti, kad visi jie – rusai, baltarusiai, ukrainiečiai, kazachai – perkasi tokius automobilius patys, nes paprasta sėdint kabinete susipirkti viską iš JAV aukcionų, atsiplukdyti iki reikiamo uosto ir persivežti“, – kalbėjo Kauno automobilių turgaus vadovas.

Tačiau V. Naujanis neguldė galvos, kad visi į turgų atkeliaujantys automobiliai yra suremontuojami taip, kaip priklauso, ir visos juose esančios sistemos veikia tinkamai. Daug kas, anot pašnekovo, priklauso nuo automobilio pardavėjo sąžinės.

Žinovas kalbėjo, kad greičiausiai perkant senesnius, pigesnius automobilius drebėti dėl jų saugos pagalvių neverta. Visgi kas kita, kai norima įsigyti apynaujus, maždaug 3 metų senumo, automobilius. Perkant tokius, brangesnius ir prabangesnius, kalbėjo V. Naujanis, verta patikrinti pirkinį atstovybėse, pasidomėti automobilio istorija.

Plika akimi nesimato

Pareigūnų perspėjimas, kad dėl nelegalią veiklą vykdžiusios įmonės veiklos galėjo nukentėti tūkstančiai vairuotojų, Ramūno Vėlavičiaus, techninių ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojo, nė kiek nestebina.

„Visuomet reikėtų bijoti neoriginalių saugos įtaisų. Įsivaizduokite, kad važiuojate nemažu greičiu ir netikėtai suveikia saugos pagalvė. Iš karto prarasite automobilio kontrolę, nulėksite nuo kelio ir pasekmės dėl tokios oro pagalvės bus liūdnos“, – akcentavo žinovas.

Be to, pabrėžė jis, kadangi saugos pagalvės turi ir pirotechninius įrenginius, padedančius joms išsiskleisti tada, kai reikalinga, šių įrenginių sandėliavimui ir saugojimui keliami atskiri reikalavimai.

Anot R. Vėlavičiaus, pasakyti, kad automobilyje sumontuotos neoriginalios saugos pagalvės arba kad vietoje pagalvės tėra jos korpusas, vien žvilgtelėjus į transporto priemonės saloną sudėtinga. To, kad automobilio pagalvės neoriginalios arba neveikia, neišduos ir jokie salone esantys indikatoriai. Vienintelis būdas, kalbėjo pašnekovas, patikrinti, kokios pagalvės sumontuotos į automobilį, yra jų išardymas.

„Kalbantis su remonto dirbtuvėmis apie saugos pagalvių patikimumą, atsakymas yra vienas. Užtikrinti, kad saugos pagalvė tinkama ir veiks taip, kaip reikia, jie gali tik tada, kai saugos įtaisus sumontavo patys ir žino, iš kur juos įsigijo. Tačiau jeigu automobilis pirktas iš nepatikimo pardavėjo, matyt, pasitikrinti reikėtų“, – akcentavo R. Vėlavičius.

Turi gauti sertifikatą

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Vitoldas Milius neneigė, kad minėtos saugos pagalvės gali būti veikiančios ir visai neblogos. Visgi dauguma gamintojų pabrėžia, kad saugos pagalvės negali būti nei restauruotos, nei senos, įdėtos iš kitur, priešingu atveju garantijos, kad saugos pagalvė suveiks taip, kaip reikia, nėra.

„Saugos sistema apima daugiau nei vieną pagalvę ir kad sistema veiktų taip, kaip reikia, saugos pagalvės privalo būti originalios“ – akcentavo V. Milius.

Pasak jo, tikrai įmanoma, kad saugos pagalvės, skirtos remontuojamam automobiliui, yra pagamintos ne automobilio gamintojo. Tačiau tokiu atveju svarbu, kad saugos pagalves gaminant įmonė būtų gavusi automobilių gamintojų sertifikatus, leidimus ir patvirtinimą, kad neoriginalios saugos pagalvės yra tinkamos konkretiems modeliams.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Dina Sergijenko
(4)
(6)
(-2)

Komentarai (1)