Naujausias rusiškas Putino limuzinas užkaitino kraują: norintys stojo į eilę, užsakymų metams į priekį, bet jau pasigirdo kaltinimų plagijatu (Video) (2)
Specialiai Vladimirui Putinui sukurtas limuzinas „Aurus“ pirkėjams kaitina kraują – dar neprasidėjo jo serijinė gamyba, o norinčiųjų įsigyti tokį automobilį eilė sudaryta metams į priekį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos sostinėje vykstanti tryliktoji Maskvos automobilių paroda šįmet buvo kaip reta skurdi. Joje atsisakė dalyvauti didžiausi pasaulio gamintojai, o tie, kurie atvyko, jokių naujovių čia nepristatė. Logika aiški – kam leisti pinigus, jeigu šioje šalyje naujų automobilių paklausa šiais laikais itin menka? Tad nieko nuostabaus, kad parodos puošmena tapo pagal valstybinį projektą „Kortezh“ V.Putinui sukonstruotas limuzinas „Aurus Senat“.
Užsakymų – visiems metams
Šiam projektui Valstybinis tyrimų centras NAMI per penkerius metus išleido daugiau negu 12 mlrd. rublių (per 150 mln. eurų). Jam buvo nurodyta pagaminti pasaulinės klasės rusiškų automobilių seriją. Ar tai tikrai pavyko, abejojančių nestinga. Bet rusus itin masina gamintojų pažadas, kad visi, kurie turės pinigų tokiam automobiliui įpirkti (tik jo kaina vis dar nepaskelbta), galės tai padaryti.
Todėl NAMI išdidžiai paskelbė, kad „Aurus Senat“ limuzinų, kurių vienu jau važinėja šalies prezidentas, užsakyta tiek, kad gamykla turės darbo visiems 2019 metams. O nuo 2021 metų „Kortezh“ serijos automobilius gamins ir kompanija „Sollers“, Rusijoje turinti keturis fabrikus. Tuomet rinkai bus pasiūlyti ne tik limuzinas ir sedanas, bet ir miesto visureigis, kabrioletas ir kitokio tipo automobiliai.
„Aurus Senat“ dizainas vaizdo įraše
Panašus į „Rolls-Royce“
Vis dėlto lankytojams labiausiai krito į akį tai, kad naujasis rusų automobilių pramonės pasididžiavimas itin primena „Rolls-Royce Phantom“. Ypač iš priekio, o labiausiai – iš grotelių. „Nėra abejonių, kad tai atsitiktinis sutapimas“, – aiškino vyriausiasis limuzino konstruktorius Vadimas Pereverzevas.
Tačiau tokių atsitiktinumų nemažai. Antai pats konstruktorius neslėpė, kad variklis buvo kuriamas kartu su Vokietijos kompanija „Porsche Engineering“.
„Tokio bendradarbiavimo rezultatas – unikalus 600 arklio galių variklis, kuris gaminamas Rusijoje. Taip, dalį detalių mes kol kas importuojame“, – aiškino V.Pereverzevas. NAMI konstruktoriams nemažai padėjo ir Kanados kompanija „Magna“. Užtat limuzine sumontuotas elektrinis variklis, ratai ir stiklai – tik rusiški. Vis dėlto pagrindinis konstruktorius pripažino, kad šalyje dar mažoka detalių gamintojų, kurių produkcijos kokybė būtų tinkama.
Primins J.Stalino epochą
V.Putinui skirtą limuziną kūrę dizaineriai neslepia, kad labiausiai buvo remiamasi ne užsieniniais pavyzdžiais ir net ne sovietiniu ZIL-114, kuriuo buvo vežiojamas tuometis SSKP generalinis sekretorius Leonidas Brežnevas. Daugiausia įkvėpimo jie sėmėsi iš diktatoriaus Josifo Stalino laikų limuzino ZIS-110. Anot V.Pereverzevo, komanda nusprendė, kad tie laikai labiau įsimintini nei sąstingio metai, kuriais buvo naudojamas ZIL.
„Kai projekto „Kortezh“ prototipus demonstravome galimiems klientams, jie sakė, jog „Rolls-Royce“ ar „Maybach“ jau nieko nestebina. Pirkėjams norėtųsi turėti išskirtinį automobilį, kuris būtų rusiškas ir juo būtų galima didžiuotis“, – sakė V.Pereverzevas. Sprendžiant iš norinčiųjų jį įsigyti skaičiaus, gamintojai greičiausiai neprašovė.