Tikimės, kad neprireiks, bet geriau žinoti - ką daryti į dyzelinį automobilį pripylus benzino? ()
Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą, kuris gali kiek sugluminti, nes dyzelinas bus žymimas raide „B“, kuri asocijuojasi su benzinu. Skubantys ar mažiau atidūs vairuotojai gali sumaišyti kuro pistoletus ir į baką prisipilti ne to, ko reikia. LRT.lt kalbinti ekspertai pataria, ką daryti tokiu atveju, kad klaidos pasekmės būtų kaip įmanoma mažesnės.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Svarbiausia – neužvesti automobilio
Nelaimėliai, kurie į automobilius įsipila netinkamo kuro – automobilių servisų ir kuro sistemų remonto darbus atliekančių įmonių kasdienybė. Kaip teigia serviso „R2L“ meistras Vidmantas Volodinas, pagelbėti nepavydėtinoje situacijoje vairuotojai prašo nuolat.
„Daugeliui vairuotojų bent kartą gyvenime nutinka taip, kad įpilama netinkamo kuro. Kadangi mes konsultuojame telefonu ištisą parą, tokių skambučių gauname dažnai, ypač anksti ryte, po švenčių ir savaitgaliais“, – LRT.lt sako V. Volodinas.
Sulaukus tokio skambučio, vairuotojams pirmiausia pasakoma pagrindinė taisyklė – jokiu būdu nevesti automobilio. Tik išsiaiškinus visas aplinkybes priimamas sprendimas, kaip elgtis, kad žala, kurią galima patirti, būtų kaip įmanoma mažesnė.
„.Tokiais atvejais svarbiausia atsiminti, kiek ir kokio kuro įpylėte, nevesti automobilio ir skambinti specialistams, kurie patars, ką daryti toliau. Tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, į baką netinkamo kuro įpylus tik kelis litrus, situaciją galima mėginti išspręsti „skiedžiant“ netinkamą kurą tinkamu.
Tačiau yra tam tikros ribos. Pavyzdžiui, jei netinkamais degalais buvo užpildyta daugiau nei 3–5 proc. bendros bako talpos, skiedimas gali nepadėti ir automobilio geriau nevesti. Bet kokiu atveju, esant tokiai situacijai visada geriausia paskambinti į servisą, kur jums konsultaciją suteiks specialistai“, – paaiškina V. Volodinas.
Nepastebėjus klaidos laukia didelės išlaidos
Kad įpylus mažą kiekį netinkamų degalų važiuoti automobiliu dar galima, teigia ir kuro purkštukų bei siurblių remontu užsiimančios įmonės „Oro srautas“ direktorius Visvaldas Gudonis. Jis prisipažino, kad ir pačiam yra tekę pakliūti į tokią situaciją, kai į degalų baką vietoj dyzelino įsipylė benzino.
Šią savo klaidą jis pastebėjo pakankamai greitai ir į nedidelį 35 l talpos degalų baką įpylė vos kelis šlakelius benzino, kurį praskiedė dyzelinu ir didesnių problemų išvengė. Tačiau pašnekovas tikina, kad klaidos nepastebėjus ir įpylus daugiau netinkamų degalų bei užvedus automobilį kai kuriems kuro sistemos elementams galima padaryti nepataisomą žalą.
„Benzinas yra sausas ir jo tankis yra gerokai mažesnis nei dyzelino, kuris turi ir tepimo savybių. Dėl šios priežasties vietoj dyzelino degalų sistemai pradėjus naudoti benziną itin greitai susidėvi kai kurios detalės – degalų siurblys ir purkštukai.
Šiuolaikiniuose automobiliuose šie komponentai dirba precizišku tikslumu, todėl bent menkiausias „išvedimas“ iš rikiuotės, gali reikšti, kad šias detales reikės keisti naujomis“, – blogiausią scenarijų LRT.lt įvardija V. Gudonis.
V. Volodinas priduria, kad be pagrindinių ir didžiausių galimų gedimų į sistemą patekę netinkami degalai neabejotinai pakenks degalų filtrui, taip pat gali kilti problemų su slėgio davikliais ir kitomis dalimis.
Jei įpylus netinkamų degalų automobilis nebus užvestas, viso to išvengti pavyks ir servise teks sumokėti kelias dešimtis eurų už bako valymą. Tačiau jei neapsižiūrėjus variklis bus užvestas ir pradėsite važiuoti, už ekspertų įvardintų komponentų remontą ir keitimą gali tekti sumokėti nuo kelių šimtų iki daugiau nei 1000 eurų. Viskas priklauso nuo automobilio amžiaus ir tai, kurios detalės pažeistos.
V. Gudonis įvardija ir simptomus, kurie leidžia suprasti, kad į dyzelinu varomą automobilį įpylėte netinkamų degalų.
„Kadangi benzino oktaninis skaičius kur kas didesnis nei dyzelio, pagerėja automobilio trauka. Taip pat aštriau ir garsiau pradeda dirbti degalų purkštuvai – tai tikrai pastebėsite“, – įvardija V. Gudonis.
Beje, ne šiaip sau daugiausiai kalbama apie atvejus, kai vietoj dyzelino į degalų baką pripilama benzino. Pasielgti atvirkščiai, tai yra, vietoj benzino įpilti dyzelino, – sudėtinga fiziškai. Benzino pistoletų išleidimo vamzdelio diametras yra siauras, todėl puikiai telpa į dyzelinių automobilių degalų užpylimo angą.
Tuo metu dėl didesnio dyzelino pistoleto išleidimo angos diametro jį sunku įdėti į benzininių automobilių degalų užpylimo angą. Tačiau, kaip sako V. Gudonis, pasistengus galima padaryti ir tokią klaidą. Bet tokiu atveju, žala nėra tokia didelė, kaip į dyzelinį automobilį įpylus benzino.
„Jei į benzininį variklį įpilsime dyzelino, padidės dūmingumas, gali užsikišti degalų filtras ar purkštukai, tačiau neigiamos pasekmės nebus tokios didelės, kaip į dyzelinį variklį įpylus benzino“, – teigia V. Gudonis.
Naujas kuro žymėjimas
Primename, kad nuo šių metų lapkričio pirmosios, visose Lietuvos degalinėse pasikeis kuro ženklinimas. Prie užrašo benzinas ir oktaninio skaičiaus bus privalomas papildomas ženklinimas – apskritime raidė E ir skaičius, pavyzdžiui – 5, kuris nurodo maksimalų biodegalų kiekį procentais.
Jei biodegalų maksimalus kiekis būtų didesnis, atitinkamai keičiamas ir ženklinimo skaičius.
Dyzelinas bus žymimas kvadrate raide B ir skaičiumi 7 – tiek procentų biodegalų šiuo metu naudojama dyzeline.
Žieminis dyzelinas bus žymimas viena arba dviem snaigėmis.
Suskystintosios naftos dujos žymimos kaip ir dabar – raidėmis LPG.
Nuo kitų metų automobilių gamintojai privalės vienodą ženklinimą nurodyti ant degalų bako dangtelio ir automobilių techninėje dokumentacijoje.