Estas restauravo itin retą UAZ sunkvežimį: tokių visam pasaulyje likę gal tik 10, o anksčiau buvo naudojamas kaip mokyklinis autobusas (1)
Estijoje gyvenantis technikos entuziastas Andresas Ojamae atvaivino vietą rečiausių sovietinių laikų automobilių, rašo drom.ru. Vyras savo rankomis restauravo pirmosios kartos bortinį sunkvežimį UAZ 450D, kuris buvo gaminamas nuo 1958 iki 1967 metų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Skaičiuojama, kad visoje buvusios Sovietų Sąjungos teritorijoje liko ne daugiau kaip 10 tokių mašinų.
Visa UAZ 450 modelių gama buvo sukonstruota panaudojant GAZ 69 agregatus.
„Batono“ važiuoklės konstrukcija laikui bėgant keitėsi, tačiau šiuolaikiniai automobiliai daug kuo panašūs į 450-ąjį modelį kėbulo detalėmis.
Visgi priekinės dalies dizainas pastebimai skiriasi – kitokia radiatoriaus grotelių formą ir žibintų bei posūkių vieta.
Rado atsitiktinai
A. Ojamae retą sunkvežimį rado visiškai atsitiktinai.
Jis domėjosi sena technika – prieš dvejus metus Pernu mieste vykusioje klasikinių automobilių parodoje pristatė savo GAZ 69. Renginio metu prie jo priėjo pagyvenęs vyriškis ir pasiūlė parduoti tokį pat modelį.
Estas susidomėjo ir po poros dienų nuvyko pas senolį pasiimti automobilio. Tuomet šalia GAZ 69 ir pamatė uždengtą gerokai retesnį eksponatą – tai buvo UAZ 450D.
A. Ojamae pradėjo domėtis automobilio istorija. Senolis papasakojo, kad sunkvežimis buvo pagamintas 1963 metais. Kadaise jis priklausė kolūkiui, į kurį pateko iš kariuomenės technikos parko.
Vietoje krovinių platformos buvo įrengta uždara būda, o su ja UAZ buvo naudojamas kaip mokyklinis autobusas.
Solidaus amžiaus vyras automobilį įsigijo dar kai buvo jaunas – dar septintojo dešimtmečio pradžioje. Per 45 metus jis su sunkvežimiu nuvažiavo 70 tūkst. kilometrų.
UAZ jis daugiausiai naudojo išvykoms į žvejybą ir sugauto laimikio pristatymui į turgų.
Senolis neketino parduoti sunkvežimio ir A. Ojamae teko ilgai įtikinėti jį, kad mašina atsidurs gerose rankose. Galiausiai savininkas pasidavė.
Restauravo greitai
Prieš pradėdamas restauraciją estas ilgai rinko informaciją apie tokius UAZ. Vėliau darbai užtruko neilgai – maždaug pusę metų.
A. Ojamae sakė, kad užduotis nebuvo iš sunkiųjų – prieš imdamasis 450D jis restauravo GAZ 67. Su tuo automobiliu jam teko gerokai ilgiau pavargti.
Naujam gyvenimui prikeltame sunkvežimyje 85 proc. detalių yra tokios pat kaip ir originalo.
Labiausiai trūksta UAZ emblemos priekyje, kuri turi būti senojo pavyzdžio – raudonas apskritimas su gamyklos pavadinimu, stilizuotais sparnais ir chromuotu rėmeliu.
A. Ojamae pažymėjo, kad sezono 450D panašumas į dabartinės kartos UAZ modelius – apgaulingas. Anot jo, iš šiuolaikinių automobilių tinka tik priekinis stiklas, ratlankiai ir padangos.