Ką daryti, jei kaimynas prašo padėti užvesti automobilį su laidais: kaip tai padaryti nieko nesugadinus ir kada geriau nė neprasidėti  ()

Šaltais žiemos rytais neretai galima sulaukti kaimynų ar draugų pagalbos šauksmo su prašymu padėti užvesti automobilį. Į tokią situaciją galime pakliūti ir patys. Dažniausiu tokios problemos sprendimo būdu tampa užvedimo laidai. Bet kaip jais naudotis, kad pagalba netaptų papildoma problema?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Po šaltos nakties neužsivedantį automobilį dažniausiai bandoma atgaivinti dviem būdais – tempiant buksyravimo lynu arba su specialiais užvedimui skirtais laidais. Pirmasis būdas suteikia didesnes garantijas, tačiau reikalauja ir tam tikrų sąlygų. Pavyzdžiui, tinkamos kelio ar gatvės atkarpos. Tuo metu norint automobilį užvesti su laidais, tai galima padaryti praktiškai bet kur.

Tačiau prieš pradedant suteikti arba priimti pagalbą, būtina žinoti tam tikrus žingsnius, kad pagalba būtų efektyvi, o ne taptų dar didesne problema.

Visų pirma, būtina išsiaiškinti, kodėl automobilis neužsiveda. Pavyzdžiui, jei akumuliatorius išsikrovė dėl to, kad vairuotojas pamiršo išjungti žibintus ar salono apšvietimą – tai menka problema.

Kur kas sudėtingiau bus tuo atveju, jei automobilis neužsiveda dėl techninio gedimo. Pavyzdžiui, jei dyzeliniam varikliui neveikia pakaitinimo žvakės. Tokiu atveju, užvesti automobilį laidais gali nepavykti apskritai.

Identifikavus problemą, galima imtis kito žingsnio – laidų uždėjimo. Daugelis specialistų pataria pirmiausia uždėti gnybtą ant norimo užvesti automobilio akumuliatoriaus teigiamo (+) poliaus. Tuomet kitą gnybtą uždėti ant pagalbą teikiančio automobilio akumuliatoriaus „pliuso“.

Po to tokia pačia seka turi būti sujungiami neigiami (–) akumuliatorių poliai. Patartina, kad laidus jungtų vienas žmogus. Taip pat būtina laidus laikyti atskirai. Tai yra, kol gnybtais jungiami teigiami poliai, neigiamų polių sujungimui skirtą laidą geriau duoti palaikyti kolegai.

Šiuos veiksmus reikia atlikti ypač atidžiai, nes supainiojus ir gnybtais sujungus neteisingus akumuliatoriaus polius gali įvykti trumpasis jungimas ir papildomų problemų gali turėti ne tik pagalbos prašiusio, bet ir ją suteikusio automobilio savininkas.

Tinkamai uždėjus laidus patartina palaukti apie 15 minučių, kol pagalbos prireikusio automobilio akumuliatorius pasikraus. Tuomet pagalbą teikiantį automobilį būtina užgesinti ir tik tuomet mėginti užvesti „nusilpusį“ kolegą, tačiau laidus galima palikti.

Šį veiksmą būtina atlikti dėl to, kad dėl užvedimo metu galimų įtampos svyravimų galima pakenkti abiejų automobilių generatoriams ar kitoms elektronikos sistemoms. Dėl tos pačios priežasties, nepatartina užvedimo metu didinti padedančio automobilio variklio apsukas.

Jei automobilis techniškai tvarkingas ir visi veiksmai atlikti teisingai, po vieno ar dviejų mėginimų užvesti dar visai neseniai gyvybės ženklų nerodęs variklis turėtų užsivesti. Jei iš pirmo karto to padaryti nepavyko, viską galima pakartoti. Tačiau būtina atkreipti dėmesį, kad neišsikrautų pagalbą teikiančio automobilio akumuliatorius.

Užvedus pagalbos reikalavusį automobilį, laidus būtina atjungti atvirkštine tvarka, nei jie buvo prijungti. Tai yra, pirmiau atjungiami neigiami poliai, po to – teigiami.

Pravartu žinoti ir tai, kad benzininius variklius su laidais paprastai pavyksta užvesti greičiau ir paprasčiau, nes jiems reikia mažiau elektros energijos. Su dyzeliniais automobiliais gali tekti pavargti ilgiau.

Taip pat galutinio rezultato sėkmę gali lemti ir naudojamų laidų kokybė bei maksimali jų apkrova. Pavyzdžiui, 300 A (amperų) laidai bus mažiau efektyvūs nei tokie, kurių maksimali apkrova 500 ar 700 A.

Beje, prieš skambindami draugui ar prašydami kaimynų pagalbos, pasitikrinkite savo automobilio civilinės atsakomybės draudimo sąlygas. Galbūt jums priklauso nemokamos pagalbos kelyje paslauga ir išspręsti problemą gali padėti profesionalas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
Autoriai: Vytenis Kudarauskas
(14)
(6)
(8)

Komentarai ()