Vienas iš didžiausių kabrioleto vairavimo malonumų žiemą - kodėl „Chevrolet Camaro“ stogas nemėgsta šalčio?  (1)

Lietuva yra puikiai kabrioletams tinkanti šalis. Mes turime pakankamai gražią vasarą, mūsų kelius supa gamta, o žiema yra pakankamai trumpa ir nebaisi. Taip, čia dangus dosnus krituliais, tačiau kabrioletai teikia tiek džiaugsmo, kad visada smagu rasti progą nusikelti stogą. Netgi žiemą - jei nesate bandę šio malonumo, pasistenkite tai padaryti. Tačiau kai kurie automobiliai net neleidžia nusikelti stogo, kai šalta. Kodėl? Negi jie rūpinasi jūsų sveikata?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sveikata rūpintis nėra dėl ko. Daug net 10-15 metų senumo automobilių, ypač kabrioletų, turi šildomas sėdynes ir labai geras klimato kontrolės sistemas. Ir tai yra puiku. Kai aplink viskas balta ir tvyro lengvas šaltukas nėra nieko maloniau kaip mėgautis šalto oro gaiva ir važinėti nuosavame šildomame burbule atviru stogu. Iš tiesų, giedra žiemos diena yra tokia pati gera proga nusikelti stogą kaip ir saulėta vasaros popietė, jei tik neketinate važiuoti didesniu greičiu. Aišku, jei visgi ryšitės tai išbandyti, turite žinoti apie vieną neigiamą pasekmę - kiti vairuotojai į jus žiūrės kaip į paskutinį kvailį.

Gerai, galbūt tokia pramoga priimtina ne kiekvienam, tačiau turbūt sutiksite, kad tai nėra taip jau keista - kabrioletai ne veltui bandomi ir žiemą. Tačiau jei pabandytumėte atidaryti „Chevrolet Camaro“ kabrioleto stogą tvyrant lengvai neigiamai temperatūrai pastebėtumėte tik žinutę centriniame ekrane - dėl šalčio stogo atidarymas yra negalimas. Vėlgi, ne dėl jūsų sveikatos.

Tiesa yra ta, kad elektriniai automobilių stogai dažnai naudoja hidraulinį skystį, kuris leidžia tai origami magijai suveikti greičiau ir naudojant mažiau mechaninių detalių. Tai, beje, gerokai padidina stogo remonto kainą, tačiau pats stogas gali būti stipresnis ir kartu veikti greičiau. Tačiau „Chevrolet“ ar GM apskritai naudojamas hidraulinis skystis nemėgsta šalčio - pasiekus neigiamą temperatūrą jis ima tirštėti, todėl mechanizmui tenka dirbti sunkiau, padidėja gedimo tikimybė, jis greičiau dėvisi. Todėl „Chevrolet“ nusprendė „Camaro“ vairuotojams net galimybės tokios nesuteikti.

Aišku, rankinis stogo atidarymo mechanizmas vis tiek veikia, tačiau ši procedūra yra gana ilga ir erzinanti - niekas nesivargins. „Chevrolet“ tik nori užtikrinti, kad žiemą neliksite be stogo visiškai. Tačiau „Ford Mustang“ tokių apribojimų neturi ir „Ford“ teigia, kad jie nėra būtini, jei naudojamas kokybiškas hidraulinis skystis ir stiprus mechanizmas.

Taigi, tai įrodo, kad gamintojai žino, kad vairuotojai anksčiau ar vėliau norės nukelti automobilio stogą žiemą (todėl ir įdiegė šią stogo blokavimo funkciją), tačiau nesistengia suteikti tokios galimybės. Kita vertus, „Chevrolet Camaro“ gali būti tik nedidelė išimtis. Kai kurie automobiliai, tokie kaip „Bentley Continental GTC“, netgi salono temperatūrą pakelia automatiškai vos tik vairuotojui nuspaudus stogo atidarymo mygtuką.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(6)
(2)
(4)

Komentarai (1)