Kaip rasti tinkamiausias padangas savo visureigiui?  ()

Skirtingų automobilių padangų pajėgumas ir naudojimo apribojimai gali labai skirtis. Labai didelis padangų visureigiams asortimentas rinkoje reiškia, kad tikrai turėsime būtent Tau tinkantį padangų komplektą, tereikia suprasti, kokio reikia!


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Padangų visureigiams skirstymas

Didelis padangų visureigiams pasirinkimas pirkėjus kartais gali gluminti, kai jie su tuo susiduria akis į akį. Tokiu atveju, prieš pasirenkant konkretų padangų modelį, tikslingiausia susipažinti su padangų visureigiams tipais, kad sužinotum, kurios iš jų geriausiai atitiks Tavo reikalavimus! Straipsnio tęsinyje siūlome apžvelgti tris pagrindinius visureigių padangų tipus.

1. Universalaus profilio padangos (labiau tinka miesto raizgalynei)

Nors yra išimčių, egzistuoja nerašytas įstatymas, kad dauguma naujų visureigių paprastai jau gamyklose sukomplektuojami su universalaus profilio padangomis, turint mintyje tai, kad maksimalus galutinis vairuotojo nuvažiuotų kilometrų skaičius bus asfaltuota kelio danga. Jei ir Tavo visureigiui taip pat buvo uždėtos tokios padangos, galėsi jas iš tikrųjų įvertinti tik tada, kai nuvažiuosi daug kilometrų. Kad suprastum, ar universalaus profilio padangos buvo tinkamas pasirinkimas, užduok sau keletą klausimų:

  • Ar padangų pajėgumas numatytomis sąlygomis (sausas, drėgnas asfaltas) buvo patenkinamas?
  • Ar padangų pajėgumas buvo pakankamai geras važiuojant bekelėmis ir žiemą sniegu?
  • Ar jos turėjo krovumo apribojimų, dėl kurių negalėjai vežti didesnių krovinių ar vilkti sunkesnės priekabos?

Universalaus profilio padangos geriausiai tinka tiems eismo dalyviams, kurių kasdienis maršrutas daugiausia veda asfaltuotais ir švariais keliais, įskaitant žvyrkelius. Reikia nepamiršti, kad Tavo automobiliui gamykloje buvo uždėtos padangos, kurios buvo pasirinktos bendradarbiaujant su padangų gamintoju, kad būtų užtikrintas optimalus pajėgumas skirtingomis važiavimo sąlygomis. Jei jos neapvylė ir esi jomis patenkintas, tuomet greičiausiai prie universalaus profilio padangų reikėtų ir likti. Ateityje galėsi pasižvalgyti ir po kitų gamintojų modelius, kad šiek tiek patobulintum kurį nors iš svarbių padangų pajėgumo aspektų, tokių kaip komfortas, degalų taupymas, sukibimas ant ledo ar sausos dangos.

2. All-terrain (50/50 kelio–bekelės panaudojimas)

All Terrain tiesiogiai verčiant iš anglų kalbos reiškia visiems keliams arba skirtingoms dangoms skirtas padangas. Iš esmės pavadinimas taip pat paaiškina jų naudojimą. All Terrain tipo visureigių padangos skirtos vairuotojams, kurie kasdien važinėja po miestą, o kartais mėgsta užsukti, pavyzdžiui, į kaimą ar kokiam kitam ilgesniam pasibuvimui gamtoje. Galimi scenarijai, kai visureigis turėtų būti su minėtomis padangomis, gali būti šie:

  • Gilus sniegas. Daugelis šiuo metu gaminamų All Terrain tipo padangų yra skirtos važinėti ir snieguotais keliais, ir tai patvirtina ant šių padangų pateiktas trikampio kalno ir snaigės simbolis. Tokios automobilių padangos, kai visi ratai yra varomieji, net labai apsnigtu keliu gali vairuotojui padėti pasiekti galutinį kelionės tikslą.
  • Prastos dangos būklės ir nelygus kelias. All Terrain padangų šoniniai kraštai yra tvirtesni ir būdingas didesnis atsparumas dilimui. Jei Tavo maršrutas dažnai veda žvyrkeliais, šios padangos gebės atlaikyti nelygių kelių poveikį jų gumai.

Prieš skubant pirkti All Terrain padangas kaip universalią priemonę nuo visų galimų nemalonumų keliuose, verta atsižvelgti į tai, kad, kaip ir su daugeliu kitų dalykų, gebėjimas tuo pačiu metu atlikti kelis darbus apima ir tam tikrus kompromisus. Kadangi šios padangos turi ryškesnius protektoriaus blokus, jų triukšmo lygis gali žymiai padidėti, todėl sumažės komforto lygis. Be to, didesnis pasipriešinimas riedėjimui ir svoris, lyginant su lygiems keliams skirtomis padangomis, reiškia, kad taip pat gali nukentėti ir degalų taupymas.

3. Purvo padangos (pritaikytos bekelėms)

Jei Tavo visureigis naudojamas vietose, kur keliu gali būti vadinamas tik formaliai (gilus sniegas, purvini takai ir šiurkštus žvyras bei smėlio dangos), purvo padangos bus geriausias pasirinkimas!

Nors neretai automobilius su purvo padangomis vairuojantys vairuotojai yra miestų eismo dalyviai, purvo padangos yra specialiai sukurtos didžiąją gyvenimo dalį važinėti būtent bekelėmis. Absoliutinant tradicinio purvo padangų naudotojo vairavimo įpročius, 80 proc. laiko turėtų praleisti važinėdamas bekelėmis, o tik 20 proc. – geros kokybės keliais.

Purvo padangų trūkumai yra tokie patys kaip All Terrain tipo padangų, tik labiau išreikšti: padidėjęs triukšmo lygis, pasipriešinimas riedėjimui ir mažesnis degalų taupymas. Čia reikėtų paminėti, kad naujausi atradimai ir technologijos leido šiuolaikinėms purvo padangoms pagerinti šias charakteristikas, o gamintojai tuo tarpu siūlo vadinamąsias hibridines padangas, sujungiančias All Terrain ir purvo padangų savybes.

Tai, žinoma, yra specializuotos padangos ir visi aukščiau minėti trūkumai tampa nereikšmingi, kai tenka visiškai neišvažiuojamais keliais ieškoti geriausios stovyklavietės ar žvejybos vietos. Be to, nė su vienomis padangomis Tavo visureigis kelyje neatrodys aršiau, kaip su šiomis.

“Run-Flat” technologija – kas tai yra ir ar Tau jos reikia?

Prakiurusi padanga paprastai nustebina vairuotoją pačiu netinkamiausiu laiku ir netinkamiausioje vietoje. Kai kurie vairuotojai net nesistengs išspręsti problemos patys ir paskambins techninės pagalbos tarnybai, kurios kartais gali tekti laukti net valandą. Tie, kurie moka pakeisti ratą, žino, kad tai nėra švariausias darbas, ir tai daryti nėra malonu, ypač skubant. Dar blogiau, jei automobilyje nėra atsarginio rato.

Padangų gamintojai taip pat pagalvojo apie šiuos scenarijus ir sukūrė vadinamąją Run-Flat arba nulinio slėgio padangą. Jos suprojektuotos taip, kad trūkus padangai būtų galima išlaikyti automobilio svorį ir nuvažiuoti dar iki 150 kilometrų atstumą iki namų ar artimiausio serviso.

Run-Flat padangos kaip standartinė įranga dabar yra uždėtos vis ant daugiau naujų automobilių. Šiuo metu būtent BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Mini“ yra vieni iš aktyviausių šios technologijos diegėjų formuojant savo automobilių standartinę įrangą.

Nors Run-Flat padangos dažnai yra painiojamos su savaime užsirakinančiomis padangomis, būtent savęs palaikymo (angl. self-supporting) tipo Run-Flat padangos yra dažniausiai naudojamos. Šios padangos turi specialiai sustiprintą šoninį kraštą, kad šis galėtų išlaikyti automobilio svorį, kai iš dalies ar net visiškai dingsta oro slėgis. Nors iš pirmo žvilgsnio šis išradimas atrodo visų galvos skausmų sprendimas, reikėtų atsižvelgti į tai, kad ši technologija taip pat turi tam tikrų apribojimų.

Privalumai

  • Gali tęsti kelionę su prakiurusia padanga: pagrindinė Run-Flat padangų technologijos nauda yra aiški – leidžia nuvažiuoti net iki 100 ir daugiau kilometrų su prakiurusia padanga. Tai gera žinia, jei šis įvykis įvyko šalto, lietingo vakaro metu pavojingame miesto rajone. Gamintojai dažniausiai nustato greičio apribojimą perdurtai Run-Flat padangai, tačiau daug maloniau važiuoti lėčiau nei stovėti ant kelio.
  • Patenkinamas stabilumas važiuojant su pradurta padanga: padangos pradūrimas važiavimo metu nesukels staigaus automobilio valdymo kontrolės praradimo, nes ji gali išlaikyti automobilį net ir be oro, neleisdama jo svorio perkelti į vieną kampą. Automobilio valdomumas bus paveiktas minimaliai.
  • Daugiau vietos bagažinėje: daugelis automobilių su Run-Flat padangomis neturi nei atsarginio rato, nei padangų keitimo rinkinio, nes jų nereikia. Todėl automobilio bagažinėje lieka daugiau vietos pirkiniams. Tiesa, tokį privalumą turi tik tie automobiliai, kuriems Run-Flat padangos buvo uždėtos jau gamykloje.

Apribojimai

  • “Prakiurusios padangos” rizika išlieka: jei vairuotojas nemato problemos dėl prakiurusios padangos (važiuoja daugiau nei gamintojo nustatytas saugus atstumas ar viršija rekomenduojamą greitį), padanga gali pradėti skaidytis, ir tokiu atveju rezultatas bus panašus kaip prakiurusios ar oro pripūstos padangos. Automobilio vilkiką taip pat teks kviesti ir tada, jei padangos šoninis kraštas yra suplyšęs arba jomis buvo užvažiuota ant kokios didelės kliūties.
  • Sunku nustatyti, ar padanga pradurta: vienas iš neigiamų sustiprintų šoninių kraštų šalutinių poveikių yra tas, kad jie slėgio praradimo atveju nesubliūkšta. Pageidautina, kad automobilis su Run-Flat padangomis taip pat turėtų padangų slėgio stebėjimo sistemą, kitaip nežinosi, ar Tavo automobilio padanga prakiuro, ar ne.
  • “Griežtesnis” važiavimas: sustiprinti padangų šoniniai kraštai ne tik išlaiko padangos formą pradūrimo atveju, bet ir labiau amortizuoja duobes ir nelygumus kelyje. Automobilių, kurių Run-Flat padangos uždėtos gamykloje, pakaba paprastai būna sureguliuota atsižvelgiant į šį aspektą, tačiau naudotų automobilių savininkams tokios padangos gali sumažinti bendrą komforto lygį.
  • Aukštesnė kaina: Run-Flat padangų keitimas yra brangesnis nei tradicinių padangų. Kainos svyruoja, tačiau jos gali būti 30–40 EUR aukštesnės nei ta pati tradicinė padanga. Be to, daugelis Run-Flat padangų nėra remontuojamos, ir jas teiks keisti iš karto poromis.

Prieš perkant padangas, apie savo konkretaus automobilio modelį ir jam tinkamiausias padangas visada verta pasitarti su specialistu. Padangos1 rasi didelį padangų visureigiams pasirinkimą ir kvalifikuotus specialistus, kurie padės Tau rasti tinkamiausią padangų komplektą už geriausią kainą! Eik į www.padangos1.lt ir sužinok daugiau!

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai ()

Susijusios žymos: