SGD terminalas Lietuvoje: kas jį gamino, kaip teko perdaryti Klaipėdos uostą ir kaip jis pakeitė Lietuvos istoriją (Video)  (3)

Prieš beveik pustrečių metų į Lietuvą atplaukė suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivas-saugykla „Independence“. Tai buvo istorinis įvykis, žymėjęs Lietuvos išsilaisvinimą iš Rusijos dujų tiekimo monopolio.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Independence“ dydis įspūdingas – laivo ilgis siekia 294 metrus, o tai beveik prilygsta Vilniaus televizijos bokšto aukščiui. Laivą Pietų Korėjoje statė didžiausia pasaulyje laivų statybos kompanija „Hyundai Heavy Industries“. Kad jis galėtų prisišvartuoti Klaipėdoje, reikėjo gilinti uosto akvatoriją, įrengti specialią krantinę, nutiesti 18 kilometrų vamzdynų, pastatyti matavimo stotį.

„Reikėjo pertvarkyti gamtinių dujų perdavimo sistemą, kad dujas būtų galima importuoti ir iš vakarinės šalies pusės, o ne tik rytinės, kaip iki tol. Taip pat reikėjo pakeisti dujų sistemos apskaitą, muitinės, metrologijos... Darbų mastas buvo išties didelis“, – sako „Klaipėdos naftos“ SGD verslo vystymo direktorius Tadas Matulionis.

Daugiau – laidos įraše:

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Mokslo sriuba
Mokslo sriuba
(10)
(3)
(7)

Komentarai (3)