Suradote savo automobilį su tuščia padanga? Nepasimeskite - 3 būdai, kaip išspręsti šią problemą (Video)  (3)

Netikėtai kelyje prakiurusi padanga – nemaloni situacija, su kuria susiduria ne vienas vairuotojas. Ką daryti tokiu atveju? Kviesti techninę pagalbą? Ieškoti pagelbėti galinčių draugų? O galbūt visas problemas galima išspręsti patiems?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jei padanga prakiuro jums važiuojant, stenkitės kaip įmanoma greičiau surasti saugią vietą ir sustokite. Važiuoti su tuščia padanga yra ne tik nesaugu, nes automobilis gali tapti sunkiai valdomas, bet galite padangą sugadinti taip, kad jos pataisyti jau nepavyks, taip pat gali nukentėti ir ratlankis. Jei problemą pastebėjote laiku, ją išspręsti galite keliais būdais.

Tačiau, prieš naudodami bent vieną iš jų, visų pirma įsitikinkite, ar oras iš padangos išeina greitai. Jei pripūsta padanga išsileidžia greitai, per 5–10 minučių, geriau nerizikuokite ir problemą stenkitės išspręsti vietoje. Jei oras išeina lėtai, pripūskite padangą ir mėginkite pasiekti artimiausią remonto vietą, žinoma, važiuodami mažesniu greičiu.

Atsarginis ratas

Daugelis senesnių automobilių turi atsarginį ratą, jį galima rasti bagažinėje arba automobilio apačioje, galinėje kėbulo dalyje. Kai kurie gamintojai dėdavo viso dydžio atsarginį ratą, kiti, taupydami vietą, montuodavo mažesnį, tinkamą tik kelionei iki artimiausio automobilių arba padangų serviso.

Prakiurusios padangos problemą efektyviausiai išspręsite turėdami atsarginį ratą. Jums reikės tik rakto ratų varžtams atsukti ir keltuvo. Šie įrankiai dažniausiai laikomi šalia atsarginio rato.

Prieš keisdami ratą, po automobilio kėbulu įstatykite keltuvą. Tam skirtos vietos pažymėtos automobilio slenksčio apačioje. Kelkite automobilį, kol jis truputį pakils, bet neiškelkite per daug, pasukite prakiurusį ratą.

Truputį pakėlę automobilį, specialiu raktu atlaisvinkite varžtus, bet neišsukite jų visai. Kai varžtai atlaisvinti, kelkite automobilį tol, kol keičiamas ratas pakils į orą ir suksis laisvai. Dabar galima visiškai išsukti ratą laikančius varžtus ir nuimti prakiurusį ratą.

Paėmę atsarginį ratą, uždėkite jį į vietą ir užfiksuokite jo poziciją įsukdami bent vieną varžtą. Kad nekiltų sunkumų, varžtus pasidėkite taip, kad bent vieną iš jų galėtumėte pasiekti ranka.

Pritvirtinę ratą vienu varžtu, įsukite ir kitus, tačiau neužveržkite, tik įsitikinkite, kad jis tokioje pozicijoje, kaip ir turėtų būti. Kai ratas savo vietoje, iš lėto leiskite automobilį, kol atsarginis ratas palies žemę ir nebegalės suktis.

Tada galutinai užveržkite varžtus. Tik nepersistenkite. Vienas ar du trakštelėjimai reiškia, kad varžtas prisuktas tinkama jėga – jis ne per laisvas ir neperveržtas. Varžtus stenkitės priveržti ne paeiliui, bet kryžiuokite.

Pavyzdžiui, jei automobilio ratas tvirtinamas keturiais varžtais, pirma tvirtai prisukite viršutinį kairį, tada apatinį dešinį, po to viršutinį dešinį ir galiausiai apatinį kairį. Baigę dar kartą patikrinkite, ar tikrai visi varžtai prisukti, ir visiškai nuleiskite automobilį.

Būtina pasirūpinti iš anksto, kad jūsų atsarginis ratas būtų tinkamas naudoti, todėl reguliariai tikrinkite, ar jame tinkamas oro slėgis. Tai padės išvengti nemalonumų, kai atsarginis ratas yra tik papildomas svoris, o ne priemonė problemai kelyje išspręsti.

Padangos sandarinimo balionėlis

Visgi ne visi automobiliai turi atsarginį ratą. Vis dažniau vietoje jo automobilių gamintojai pirkėjams siūlo prakiurusios padangos remonto komplektus. Juos sudaro nedidelis oro kompresorius ir skylės užtaisymo priemonės arba suspausto oro balionėlis su užpildu, kuris užkemša padangos skylę.

Balionėlis su skylę užpildančiomis putomis yra paprasčiausiai naudojamas. Tiesiog iš balionėlio išeinančią žarnelę reikia pritvirtinti prie ventilio ir visą balionėlio turinį išpurkšti į prakiurusios padangos vidų. Tai užtrunka vos keletą minučių, tačiau šią priemonę geriausia naudoti tik kraštutiniu atveju. Kodėl?

Visų pirma, ši priemonė padės tik tuo atveju, jei padangoje yra nedidelė skylė. O šios priemonės šalutinis poveikis – sandarinimo putos, kurios, patekusios į padangą, ne tik užkemša skylę, bet ir ištepa padangos vidinę dalį bei ratlankį. Kai nuvyksite į remonto dirbtuves, už šių putų pašalinimą servisas gali prašyti papildomo mokesčio arba valymu gali tekti pasirūpinti patiems.

Skylės užtaisymas su guminiu kaiščiu

Taupydami vietą ir svorį, vietoje atsarginio rato automobilyje galite turėti mažą oro kompresorių ir padangos remonto komplektą, kurį sudaro keli guminiai kaiščiai ir įrankiai skylei paruošti bei kaiščiui įtvirtinti.

Prieš naudojant kaištį, reikia surasti pažeistą padangos vietą. Gali būti, kad padanga prakiuro dėl į ją įsmigusio vinies ar varžto. Todėl, visų pirma, pasistenkite į padangą pripūsti oro, pakelkite automobilį, o idealiausia, jei pavyks ratą nuimti.

Apžiūrėkite padangą, galbūt pažeidimas matomas akivaizdžiai. Jei pažeistos vietos rasti nepavyksta, ant padangos iš lėto pilkite vandenį ir žiūrėkite, ar yra vieta, iš kurios kyla burbuliukai. Suradę pažeistą vietą patikrinkite, ar skylėje yra įstrigusių pašalinių daiktų, ar ne. Jei jų yra, ištraukite juos replėmis arba atsuktuvu. Tik būkite atidūs – šalinama vinis arba varžtas gali iššauti, todėl sumažinkite oro slėgį.

Kai skylė surasta, pasiruoškite įrankius jai užtaisyti. Iš ratų remonto komplekto išimkite guminį kaištį ir įdėkite jį į specialų įrankį. Jame yra ertmė, kuri primena adatos skylę, todėl kaištį truputį suplokite ir įkiškite į įrankio skylę iki pusės.

Iš padangos pašalinę ją prakiurdžiusius pašalinius daiktus, paimkite kitą komplekte esantį įrankį, kuris primena dildę. Įkiškite jį į skylę ir išvalykite bei padidinkite ją. Nebijokite, to reikia, kad kaištis tinkamai įsitvirtintų padangoje. Nebijokite naudoti jėgą.

Dabar metas į skylę įkišti kaištį. Specialiu įrankiu įstatykite kaištį į skylę. Tam gali prireikti jėgos. Kaištį kiškite, kol liks dviejų galų viršūnėlės, ir staigiu judesiu ištraukite įrankį, su kuriuo įstatėte kaištį. Jei viskas gerai, oras iš padangos nebeturėtų dingti. Likusias kaiščio viršūnėles nupjaukite arba nukirpkite, o padangą pripūskite iki reikiamo slėgio.

Nesvarbu, kuriuo būdu pasinaudosite, prisiminkite, kad tai tik laikinas sprendimas ir jums vis tiek būtų gerai nuvykti į automobilių servisą, kur specialistai padės padangą suremontuoti profesionaliai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
(9)
(27)
(-18)

Komentarai (3)