Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2019-05-11 20:49
bahuriux, su ultracap'ais tame ir bėda, kad duotų naudos, reikia pakankamai didelio. Tada kainuoja labai brangiai, sveria daug. Tiesiog su dabartinėm technologijom nėra šansų. Gal kada ištobulės - tada kodėl gi ne. Jei grynai miesto mašina, 20kWh akumas, ultracapas kad dinamiškas būtų. Bet jei ultracap'as bus tas pats kas 20kWh baterija, nu tai ne kažką tada.
Xdmin 2019-05-12 13:50
1 tonos automobili nuo 0 iki 100 isjudinti reikia ~360kJ, nepaisant ivairiu nuostoliu.
360kJ = 100Wh.
Ultracapai siuo metu talpina 5Wh/kg.
20kg ultracapu uztenka itin mazam masiniukui isibegeti iki 100 km/h. Skamba per gerai, turbut bus kazkur klaida
Nosfis 2019-05-12 14:20
Prisimink, kad dar palaikyti važiavimą vienam kilometrui reikia 43 Wh energijos Dabar tokia maža mašina kaip volsvagen E-UP sveria 1129kg su 90 km nuotoliu. Su žmogum, žiūrėk jau ir 1200 kg, dar keleivį imesk, į bagažine kažką jau ir virs 1300 kg. Ir jau ultracapo reikia 26 kg. Matai kaip greitai auga svoris ? Ir čia tik isibegejimui skirtas daiktas. Pvz e-up akseleracija yra 12,4 s iki 100km, dėl tokio įsibėgėjimo ir nedrožia baterijos ir gali važiuoti. Bet ne, mums reikia įdėti dar 30kg, kad mašina greičiau įsibėgėtų. Prisimink 1Wh ultracapo kainuoja 10 eurų dabar, tai tu nori padidinti mašinos kainą maždaug 1300 eurų, tik dėl greito įsibėgėjimo.
Kitas dalykas prisimink apie tūrį dar, jos užima vietos, netik svorio. Maždaug 5Wh/L, Tai dar papildomai 30L vietos, reikia padaryti, kai tuo tarpu ličio akumų talpa yra apie 350 Wh/L.
Xdmin 2019-05-12 14:30
Pagrisk sita teigini.
Nosfis 2019-05-12 15:04
Daleiskim ši mašina išnaudoja 200Wh norint įsibėgėti iki 100km - visgi važiuojam su įjungtom šviesom, radijas, kita mašinos elektronika, kelio/oro/detalių pasipriešinimas, bei ne su tuščia mašina. Jos baterija yra 18,7 kW/h. Tai reiškia, kad per sekundę yra iškraunama apie 0,086% procentai baterijos. Kadangi čia yra miesto mašina, tai dažniausiai važinėja 50-60 km/h greičiu (kamščiuose dar ir mažiau). Tokiu iškrovimo greičiu, baterija smarkiai nekaista - kas ir yra baterijos žudikas. Pats iškrovimo greitis nekenkia, kenkia jos kaitimas.
Xdmin 2019-05-12 15:31
Bet del staigaus iskrovimo jos kaista ir tai jas nuzudo.
Jei E-Up turetu ultracapus, tai ne tik del isibegejimo greitesnio, bet isibegejimo metu baterija galetu maziau buti apkraunama, nes didele dalis energijos tuo metu butu paimama is ultracapu. Baterija labai butu tuo patenkinta. Kad padides kaina bei turis sutinku, niekad ir nepriestaravau del sito.
Nosfis 2019-05-12 15:39
Aš žiuriu tu net neperskaitai mano teksto, kur ir kada E-UP lakstys 100 km ir kur tu įsibėginėji nuo 0 iki 100 ? Ir ką tu palyginai - 90 000 mašina su 23 000
Kitas dalykas, baterija dar žudo ciklai- kodėl tesla taip ilgai laiko, nes turint 400 km baterija, nuvažiavus 180 000km tu išnaudojai tik apie 450 baterijos ciklų, kai jos apskaičiuotos 700-1000.
Su ultracapais, tu didinsi ciklų skaičių, nes po kiekvieno įsibėgėjimo baterija juos turėsi vėl pakrauti.
Xdmin 2019-05-12 16:03
Kodel su ultracapais sunaudosiu daugiau ciklu?
Nosfis 2019-05-12 16:13
Nes gausis ratai<-ultracpas<-baterija, vietoj ratai<-baterija, prarandi efektyvumą, todėl reikės daugiau energijos, kitaip tariant didesnis ciklų sunaudojimas. Aišku čia silpniausias mano argumentas prieš ultracapus, nes tas ciklo padidėjima bus nedidelis. Bet tiesiog aš nematau jokio tikslo vietoj baterijos dėti ultracapus. Nes tiesiog vietoj to, kad juos dėti, yra pigiau ir efektyviau tiesiog dadėti baterija.
Tu nori naudoti ultracapa kartu su baterija, bet tu man paaiškinkt kodėl papaščiau nėbūtų svorį arba vietą skirta kondensatoriams nepakeitus tiesiog didesne baterija ?
Xdmin 2019-05-12 16:29
Kad nuspaudus pedala iki dugno neperkeptu baterijos. Kad stabdydamas susigrazinciau kiek imanoma daugiau energijos. Kad begedamasis po sustojimo, baterijos beveik visiskai neapkrauciau, jai tektu tik kompensuoti nuostolius del riedejimo trinties, oro pasipriesinimo ir sistemu neefektyvumo. Baterija realiai tik viena karta ikrautu ultracapa o toliau butu naudojama tik greicio palaikymui, o tai leidzia naudoti ir kitas bateriju rusis, ne tik tas, kurios sugeba staigiai atiduoti dideli kieki energijos.
Ir energijos saltinis net nebutinai turi buti baterija, tai gali buti Mazdos rotorinis generatorius, kuriuos zada naudoti Toyota, ar bet kuris kitas efektyvus energijos saltinis.
PS: Su ultracapais realiai galetum padaryti geresni Toyota Prius.
Nosfis 2019-05-12 16:49
Gerai pažiurėkim objektyviai -
Pliusai įdėjus kondensatorių 30kg arba apie 150-200 Wh į mašiną - 1. Didesnė galima akceleracija 2. Maždaug 3-5 % didesnis energijos atgavimas 3. Mažesnis baterijos kaitimas. Kaina apie 2000 eurų
Pliusai įdėjus papildomą baterija 30kg arba apie 5-6 kWh energijos į mašiną - 1. Didesnis atstumas maždaug papildomų 40-50 km 2. Ilgesnis baterijos tarnavimo laikas. 3. Mažesnis baterijos kaitimas. Kaina apie 1700-2000 eurų.
Tai kai vėlgi klausimas ar apsimoka, pagrinde dėl didesnio įsibėgėjimo. Nes tiesiog įdėjus didesne baterija tu gauni ir didesni atstumą ir ilgiau tarnaujančia baterija. Tokiai kaip E-UP tai padidins nuvažiuojamą atstumą vos ne 50 procentų.
P.S Ličio jonų baterijos naudojamos ne dėl didelio energijos kiekio atidavimo, bet dėl didžiausio energijos tankio.
Xdmin 2019-05-12 17:19
Energijos atidavimas nepaskutineje vietoje. LiIon galima pakeisti LiFePO4 ir tureti 2000 ciklu baterija.
PS: Be to, nebutina tureti tiek ultracapu, kad vien jais pasiektum 100km/h. Gali tureti tik puse ju, ir nuimi 50% streso nuo baterijos , pridedamas tik 15-20kg svorio uz 1k euru (kaina tavo, nezinau is kur ja trauki).
Nosfis 2019-05-12 18:01
Taip nebūtina, bet net su 15-20kg baterija vietoj kondensatoriaus tu vistiek mašinai pridėsi 20-30 km, bei ilgaamžiškumą ir pan. O kaina imu iš čia: https://www.supercaptech.com/battery-vs-supercapacitor
bahuriux 2019-05-12 20:36
Tapati logikos ir fizikos klaida. Tavo toj grandinėj "ratai<-ultracpas<-baterija, vietoj ratai<-baterija, prarandi efektyvumą". Nieko neprarandi bet sunaudoji energiją kuria iššvaistytum stabdydamas, nes baterija net nesugeba taip greit priimti tokius kiekius energijos, arba dar didesnė degradacija gresia dėl perdidelių srovių ir kaitimo. Ištikto tai yra, baterija>inverteris<ultracapas, (inverterį valdo protinga elektronika ir dėšinė pėda), tada iš inverterio į variklį/generatorių (generatorius kai stabdai) > ratai. Efektyvumo priešingai nei galvoji tu neprarandi, bet mieste įgyji papildomai, tuo tarpu netgi taupydamas baterijos ciklų skaičių.
Beja baterijos iškrovimo ciklai skaičiuojami nuo pilnos talpos, tarkim turim 3,7V 2Ah 18650 li-ion batareiką, tai va pilnai pakrovus ir pilnai iškrovus bus vienas ciklas (dėl paprastumo dabar nesigilinsim į pergilaus iškrovimo niuansus). Arba nepilnai dakrautą bateriją 100 kartų iškrovus ir iškart pakrovus su 1/100 talpos (0,02Ah), taip pat yra tik vienas ciklas. Kitaip sąkant, kad ir kaip tu žaisi su krovimu/iškrovimu, vienas ciklas yra kai tu tą bateriją įkrausi sumoj visus 2Ah ir iškrausi visus sumoj 2Ah.
Dėl kainos net nežinau kaip vertinti, kai vien dažų ir kelių pribombasų kaina gali viršyti 10-15% pačio auto kainos, perkant betkokį automobilį. Tarkim pasirinkimai tokie (skaičiai iš lempos, bet ne į pievas).
22000€ 12,5s iki 100km/h, baterijos garantija 120.000km Tarkim tai bus bazinis modelis tolesniam palyginimui.
24000€ 5s iki 100km/h ir miesto rėžimu didesnis nuvažiuojamas atstumas iki 30%, baterijos garantija 150.000km,
24000€ 10s iki 100km/h ir 30%, didesnis nuvažiuojamas atstumas tiek mieste tiek už miesto, baterijos garantija 150.000km.
Logiškiausia išvada būtu pirkti už 26000€, 4s iki 100km/h, 60% toliau nuvažiuojantį mieste ir 30% toliau nuvažiuojantį už miesto, su baterijos garantija iki 200.000km
Pavariau buhalterijos ;P
Nosfis 2019-05-12 21:03
Žiūrėk kaip nori, bet kuo grandinėje yra daugiau jungčių, tuo mažesnis efektyvumas. Baterijai vistiek reikės krauti kondensatorių, nes regeneracija nėra 100 proc ir nebus. Jūs kondensatorių naudingumą, bei pranašumą prieš baterijas šiek tiek pervertinate.
Paaiškinsiu kodėl genda baterijos. Joms kraunantis ir išsikraunant vyksta ličio jonų judėjimas. Jos juda pro specialią pusiau laidžia membraną ir joms bejudant kažkoks procentas visą laiką ličio jonų joje užstringa. Todėl svarbu pilnų ciklų skaičius, o ne krovimų. Pats greitas iškrovimas ir pakrovimas savaime joms nekenkia ir netgi tam tikrais atvejais gali padėti, kadangi su didesniu potencialu gali ištrūkti ličio jonai kurie buvo įstrigę membranoje. Problema atsiranda kai tą membraną per daug užkaista ir tada liaudiškai tariant ličio jonai yra įkepami į vidų ir jų jau nebeatgausi. Aišku su greitu pakrovimu ir iškrovimu jos labiau kaista, todėl didžiąją dalį atvejų yra tiesiog sukepama. Bet pvz tesla jas greito įkrovimo metu aušina, todėl nėra daroma žala baterijoms.
Evil Goku 2019-05-12 21:46
Normaliuose elektromobiliuose, dabartiniai ultrakondensatoriai visiškai gauna į kaulus nuo dabartinių ličio jonų baterijų. Naudoti kondensatorių neapsimoka, vien dėl žiauriai mažo (lyginant su ličio jonais) kWh/kg santykio. Važiojant normaliai (be agresyvių stabdymų), nuvažiuojamas atstumas padidėtų tik keliais įsibėgėjimais.
Ultrakondensatoriai naudingi gali būti tik ten kur reikia važiuoti agresyviai (gazas dugnas - stabdi dugnas).
Arba kokiuose autobusuose - troleibusuose, kur reikia dažnai bėgėtis stabdytis, o bėgėjimuisi ir stabdymui reikalinga daug energijos.
Xdmin 2019-05-12 22:12
Bet mieste, spaudziant gaza pasildai baterijas, stabdant regeneracija vyksta - vel pasildai baterija ir vel spaudziant gaza dar pasildai. Jei bateriju kiekis didelis, tai nieko tokio, bet kai ju nedaug jos pradeda kepti. O blogiausia, kad ne visi modeliai turi ausinima.
Nosfis 2019-05-12 22:51
Toks jausmas, kad po miestą lakstote kaip Shumacheris Maksimali aksekeracija ir maksimalus stabdymas
O jei rimtai, tai ištikrųjų su tokio tipo kaitimuu didesnę problemą turi didelės baterijos, o ne mažos. Kadangi vėsimo greitis priklauso nuo paviršiaus ploto ir tūrio santykio. Didelės baterijos turi mažą santykį todėl, pvz Nissan leaf baterijos ir parėjo, todėl kad turi dvigubai didesnia baterija negu E-UP, bei 50 procentų galingesnį variklį. Dėl to ir smarkiau kaito ir nebuvo galimybės atvėsinti ir pati savaime nespėjo. Iš čia matosi dar vienas Teslos ličio jonų pirštelių privalumas, papildomai palengvinamas aušinimas
AAA000 2019-05-12 23:05
Nosfi, manau nesupranti kaip veikia superconderiai. jie negamina energijos ir nedidina ciklu kiekio. jie tik nuvalgo energetinius suolius ir uzpildo energetines duobes. ta prasme jei yra staigus energetinis suolis, pvz del sstaigaus stabdymo ar staigaus isibegejimo - superconderis pagesina 95% poreikio. o akumuliatorius teduoda tik tuos likusius 5% ir jis veikia optimaliam rezime. jo resursas prailginamas. aisku jei energetinis suolis uzsitesia - akumuliatoriaus dalis pradeda didet. bet perejimo rezimas nebuna staigus.
ta pati efekta duoda smagraciai. jie tiesiog mechaninis superconderiu analogas irgi tausoja technika. ir vdv varikliu darbo ilgaamziskuma pratesia.
nebutina ten pridet superconderiu belenkiek. apskaiciuot galima poreiki. jei vairuotojas ramiai vazinejantis pensionas - jam gal net nereikes isvis geriau papildoma akumu sekcija isides.
superkonderiai prasti akumuliatoriai kaupimo ir islaikymo prasme jie dar ir visokius savaiminius nuostolius didelius turi.
Nosfis 2019-05-12 23:36
Aš manau, kad tu šiek tiek maišai mano pozicija ir kažką savaip interpretuoji. Aš kondensatorių ir nesiūlau naudoti kaip baterijos ar pagalbinės baterijos. Ir mano pozicija yra, kad vietoj pakankamai didelio kiekio UC geriau teisiog įdėti daugiau paprastos baterijos.
Pats UC kaupia energija, o kam ji paskui yra panaudojama ir kur ji tinkama naudoti yra kitas klausimas. Ką aš bandau ir pasakyti, kad naudoti jį kaip pagalbine baterija yra neefektyvu.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Elonas Muskas jau kitąmet žada tokias elektromobilių baterijas, kokių pasaulis dar nematė