Ateina nauja era karyboje: JAV kariškiai į žygius ims robotus, o sekantis žingsnis - robotizuoti kariai (Video) ()
JAV kariuomenės padaliniai tikisi jau kitais 2020 metais gauti distanciniu būdu valdomas robotizuotas platformas, skirtas logistinėms ir medicininės evakuacijos funkcijoms, pasakoja Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Idėja yra tokia, kad kariai išsilaipinus galėtų savo ar papildomą krovinį gabenti ne patys, kaip dabar, bet pasitelkdami robotizuotas platformas. Pavyzdžiui, vidutinio Lietuvos kario vien kuprinė sveria virš 30 kg, o juk papildomai tenka nešiotis ekipuotę (šalmas, neperšaunama liemenė, ekipuotės liemenė arba diržas ir kt.), ginkluotę bei amuniciją. Taigi, susidaro labai didelis svoris, kuris mažina kario mobilumą kovos lauke“, – pasakoja karys.
Pasak jo, tai kenkia vienam pagrindinių principų: ugniai bei manevrui. „Taip pat tokios žmogaus ribos sumažina amunicijos bei kitos įrangos gabenimo kiekį. Tad tikimasi, kad šios platformos padidins išsilaipinusių karių mobilumą, ugnies galią ir apsaugą“, – aiškina D. Anatanaitis. Jo teigimu, kitas etapas (jeigu šis pavyks) – robotizuoti kariai.
„Daugiau geležies – mažiau karių nuostolių“, – apibendrina atsargos majoras.
Robotas-mulas „Squad Multipurpose Equipment Transport“ (SMET) yra transporto priemonė, skirta sumažinti kareivių apkrovą nešiojant ginklus ir atsargas mūšio lauke. Tikimasi, kad šios mažos transporto priemonės kartu su kareivių būriu eis visur, kur bus nukreiptas ir būrys. SMET turėtų be pertraukos veikti iki 72 valandų ir gebėti nugabenti 1000 svarų (apie 450 kg) krovinį iki 60 mylių (apie 100 km) atstumu.
Kariai, išbandę prototipinius robotus, džiaugiasi, kad jie labai tylūs. Bandymuose dalyvavęs seržantas Nathanielis Packardas teigė, kad įrenginio nesigirdi jau už 30-40 pėdų (9-12 metrų), o tai – laba ididelis privalumas ypač naktį.
Iš viso iki šiol išbandytos keturios motorinės transporto priemonės: MRZR-X sistema, sukurta „Polaris Industries Inc.“, „Applied Research Associates Inc.“ ir „Neya Systems LLC“; daugiafunkcinis taktinis transportas, sukurtas „General Dynamics Land Systems“, „Hunter Wolf“, sukurtas „HDT Global“ ir sistema RS2-H1, kurią sukūrė „Howe Technologies“.