Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2019-09-27 12:39
viska lemia sitas vienintelis parametras - energetinis talpumas:
licio jonu akumai sugeba sutalpint apie 0,25kwh/kg
benzas/dyzelis apie 12kwh/kg.
bet dar skiriasi kai kurie faktoriai.
pvz pacios energijos panaudojimo naudingumas.
is akumu gali isgaut netoli 90-95% vidutiniu naudingumu.
o is benzo-dyzelio tik apie 25-30% naudingumu.
taip pat reiktu ivertint pavaros sudetinguma. elektrine pavara yra labai trumpa - faktiskai variklis gali sukt rata tiesiogiai. ir elektrines pavaros naudingumas siekia 70-98%.
su VDV varikliu pavaru kelias ilgas. visokios greiciu dezes ir reduktoriniai perdavimai, ten naudingumas gali but nuo 25% iki mazdaug 70%.
visumoje situacija vistiek ne elektromobiliu naudai.
ju galutinis gaminio(automobilio) energetinis talpumas apie 0,2kwh/kg (licio tipiniai)
o VDV automobilio apie 1,5kwh/kg.
atsilikimas net apie 7,5 kartus.
teslu akumu geresnis siektiek energetinis talpumas, nes ju polimeriniai. isspaus gal net iki 0,3-0,35kwh/kg, bet vistiek atsilikimas dar bus didelis, apie 4,5 karto...
-------------------
taigi tiketina paplitimo riba elektromobiliu kazkur bus ne daugiau 15-20%. su priverstiniais "skatinimais" - nu gal isspraus iki 30-40% paplitimo. tik bus dirbtina situacija. dominuos pagal mane hybridai - nes technologijos racionalumas viska apsprendzia - o ne debilai valdzioje. jei per daug vers "pazaliuot" - tiesiog suzlugdys salies ekonomika. o vdv tobulins manau ekonomiskumo kryptim - kad pagerint NK - ismetant transmisijas ir ismetant neekonoimiskus rezimus. sita kryptis buvo uzmirsta. paliekant tik elektros generacija. manau valdys rinkoje ikraunami hybridai. istatymus ar ten pwm lengvatas reiketu orientuot butent i juos, i geriausia racionalu varianta. o ne i kazkokias lempines "normas" - kurios niekaip nesurisamos su ekonomine logika. o sukistuose miestuose, kur tarsa aktualu, tiesiog kazkaip uzdraust VDV (ar elektros+VDV) vaziavimo rezima. arba apmokestint visus ivaziuojancius vdv ir hybridus. va vietini apmokestinima miestuose jau galimetu orientuot i ismetimo "normas". nes cia jau logiska. o ribot naudingesne technologija - tai kaip pjautis saka ant kurios sedi. laukt reikia - kol patobules. va sito valdziazmogiai kazkodel nesuvokia - patys i skurda visus suvaro, tame tarpe ir save
HardAxe 2019-09-27 14:00
Gal ir gerai, kad nustipo elektromobilių įdėja tais laikais... Jeigu būtų prigaminę tiek švino baterijom varomų automobilių dabar gamta būtų ar tik ne labiau užteršta už tai ką turim šiandien.
Juk nuo to laiko dar dešimtmečius niekas nesidomėjo nei aplinkosauga nei sveikata...
kestutisz 2019-09-27 14:43
Tai ta mes pamatysim jau po kokio dešimtmečio. Na, ne švino (švinas brangus, tad jo niekas neišmeta) - užteršto ličio, plastmasės ir kitokių "carbonų" kalnus (bo reikia lengvinti ir lengvinti karučius).
iPienius 2019-09-27 16:15
taciau dabar turetume zymiai pazangesne/talpesness baterijas, jei baterijos butu tobulintos tiek laiko, kaip buvo su VDV
HardAxe 2019-09-27 17:05
na 20metų nuo šiandien ir 20metų anuomet... manau šiai dienai mažiau šiukšlių prisigeneruos, nes bent kažkas yra mąstantis ta linkme.
Ar_as? 2019-09-27 17:22
Jūs čia padiskutuokit, kokie tie elektriniai automobiliai beviltiški, o aš matau per apps Sparko VW e-Up po langais stovi, pasiimu ir keliauju namo už 2 autobuso bilietėlių kainą ir 1/2 nuosavo kibiro išlaikymo kainos.
AAA000 2019-09-27 20:10
klysti. svinas buvo tobulinamas ir toliau, tiesiog stacionarus variantai. nesustojo tobulinimas niekada. tu matyt niekaip nesupranti, kad yra ne tik technologines, bet ir fizikines ribos. litis jas irgi turi. kiek zinau su liciu naftos pagrindo kuro talpumo net neimanoma perzengt. bet atsilikimo riba nera labai didele. tokia pakenciama maksimaliai isvyscius, tik apie 2-3 kartai. cia jei vertint tik pati kura. faktiskai sumoje su kitom technologijom automobilizme turetu susilygint situacija. kazkada...
talpiausias yra vandenilio kuras.
Xdmin 2019-09-27 21:36
As tai kazko apie svininius akumus nezinau turbut, nes ant popieriaus tai jie labai tinkami hibridams atrodo. Ypac anksciau, kai licio jonu baterijos buvo ir brangios ir netalpios.
Pvz, is 74Ah 750A 12v 84e, svoris 17kg. Cia pirmo akumuliatoriaus pasitaikusio tikros charakteristikos.
12 * 750 = 9kW momentine galia. Du tokius paimi, naudoji ne maksimalia galia ir turi 15kW saltini elektros varikliui. Kaina ~170e, svoris 35kg.
O jei 4 idedi, tai 30kW isibegejimui net be VDV nera labai mazai, juk VDV nedroziant panasiai galios ir naudojam.
Ko daugiau reikia? Ziemai apvilkti putplasciu, kad talpos maziau prarastu. Vienu isibegejimu kiek ten tos talpos nuims, 2-3% ? Ilgaamziskumui tai neturetu daug itakos daryti, o jei laikys 2-3 metus, tai nebrangu pakeisti.
- 2019-09-27 23:05
Rūgštiniai. Bjaurūs aptarnavimo prasme. Jautrūs temperatūros svyravimams.
HardAxe 2019-09-28 15:30
Švino akumai nemėgsta būti iškrauti ir labia nemėgsta gylaus iškrovimo. O hibridas ar saulės elektrinės būtent to ir nori, kuo daugiau kWh/kg.
AAA000 2019-09-28 19:18
hybridams - taip.
saules elektrinems - ne.
tiesiog kai saules elektrines pradeda projektuot visokie buhalteriai ar parduotuviu vadybininkai - tipo kaip imortal su savo lempinem prognozem - tai idedamas nepakankamas akumuliatoriu kiekis nes "taip pigiau" iki "garantijos pabaigos", ar dar kas nors cia vartotoju durninimas. versle pvz tas nevyksta - nes ten kai neismano - pasisamdo bent jau kokius inzinierius ir gauna pelna is teisingos eksplotacijos.
Berserkas 2019-09-28 19:48
Kažkodėl didieji auto gamintojai pereina prie grynų elektromobilių gamybos, o ne hybridų. VDV tampa vis nepatikimesni, vis daugiau prikimšta ekologijos sistemų, o dar jeigu hybridas, dar papildomai elektros varikliai, baterijos ir t.t.
Daimler AG, VW AG pereina prie grynų elektromobilių gamybos. Visi kiti didieji auto gamintojai taip pat. Ford žada pradėti gaminti elektrinius F-150, Mustang automobilius. Paaiškink, kur tu matai hybridų plitimą?
Berserkas 2019-09-28 19:57
Tačiau tam, kad galėtum naudoti vandenilį, visa sistema užima ir sveria pakankamai nemažai. Dėl to tas talpumas geras pagal kuro kiekį, bet ne visos sistemos. Pažiūrėk tik po kiek talpyklose būna vandenilio. Toyota Mirai turi bakuose tik 5l vandenilio, o tie bakai sveria beveik 90kg, visas auto apie 1.8t, o dydis kaip padidinto Priuso.
Honda Clarity sveria apie 1.9t. EPA 589km. Man rodos elektromobiliai nurungia šiuos hybridus.
AAA000 2019-09-28 21:28
didina ir plecia elektromobiliu gamyba. nereiskia kad pereina. hybridai is ufonautu nenukrenta, tai kas juos pagal tave gamina? nonamines firmeles is pakaunes garazu kooperatyvo?
VDV netampa nepatikimesni. tas visas "eko" sistemas vercia diegt buhalteriai. vat tipinis nesigaudantis pvz is Lietuvos deleguotas buvo - Semeta. zvengiau kai vokieciam pasiule buhalterini mokesti ant ismetimo duju. toki lempini. vat vokieciu reakcijo patiko. jie primete, kad logikos yra - bet nutare patikrint. jie galvojo kd cia pamatuotas ir paskaiciuotas pasiulymas. savo buhalterius ikinke. tie paskaiciavo. rezultatas - nesamone. pasiunte Semeta su jo idejom... ir Lietuva prarado labai daug tarptautinio prestizo - nes sublizgejo tarptautiniu idiotizmu...
konkreciai del Ford - jie net kelias hybridiniu perdavimo deziu ir transmisiju kartas pakeite. o prie elektromobiliu vis dar "pereina" ir "zada" tiesiog tie auto Amerikos ir kitu pasaulio saliu rinkai. pas mus net nepardavineja, nes ES auto rinka yra uzdara. o Azija nesugeba pakonkuruot normaliai, bet tikrai stuma Europos gamintojus sitam segmente. Anglijoj pvz dabar populiariausi hybridai. juos net vagia labiausiai, draugelis turi - tai syka i bata kad nenuknistu sake labai nesunku pavogt - pora laidu uztrumpina ir nuvaziuoja ant elektros pavaros jo rajone sake per menesi po kelis nuknisa. visi panikoj, kas turi
Teslu beja sake nevagia - isvada - panasu konkretus slamstas...
AAA000 2019-09-28 21:42
tai jo. bet tu ziuri mazalitraskiu segmenta. furose taip greiciausiai nebus. o visa technologine sekme priklauso nuo to kuo vaziuos pats didziausias segmentas.
japonai kuria vandenilines mazalitraskes - nes ju situacija siektiek kitokia. ju net furos musu tipinio asmeninio automobilio dydzio pas juos kitoks segmentas didziausias. o jie kuria ir net is valdzios remia - nes nenori atsilikt - jei pasaulis pereitu ant vandenilio. pasaulis manau visumoje dar vertina. laukia proverziu. ypac akumuose. nes iskart ir elektromobiliai ir vandenilis gali but per brangu. kuro celes vandeniliui juk irgi palygint labai nesenai sukure. bet va su vandenilio bakais stringa as manau labai daug daba investuojama ir i akumus ir i vandenilio technologija. tyrinejimu lygmeny.
HardAxe 2019-09-28 21:45
Trumas smegenų vingis išvadą padiktavo
Tesla 24/7 pranešinėja savo poziciją. O jei ir pavogsi bus išbaninta iš visų Teslos stotelių, negalėsi įjungti žemėlapio, autopiloto ir t.t. Tiks tik dalims.
O teslų taisyti neautorizuotam servise irgi neišeina - ta patį baną galima gauti, tai dalys nepaklausios...
AAA000 2019-09-28 21:53
tai as priezastis suprantu.
bet svarbiausia yra galutinis vartotoju pasirinkimas. jei Teslos butu pakankamai normali masina - perdarytu ir ikrovimo sistema, ir valdyma apeitu, ir softa nulaustu. jei nera daliu - formuotusi neautorizuotu daliu rinka. is kitaicu stampovkes veztu ir pan. bet tas nevyksta. Anglijoj ten greiciau su pristatymais. maziau nesamoniu kaip pas mus. as manau Tesla jau praranda pozicijas Europoje. dar vokieciai paleide gamyba ka nors su rozetes standartu paburs Europos mastu ir bus isvis Teslai ragas juk amerikieciai su dyzelgeitu juos prikirpo, manai sitai taip ir nuleis?
Xdmin 2019-09-29 13:52
Akumuliatorius neskirtas vaziuoti, tik isibegeti. Kiek trunka staigus isibegejimas kuomet naudosi visa galia? Mieste tai butu 2-4 sekundes.
Nematau problemos ir su giliu iskrovimu. Kelione pradedi su siek tiek issikrovusiu akumuliatoriumi ( del savaiminio issikrovimo ), VDV pradeda ji krauti ir realiai visada vazineji pilnai pakrautu akumuliatoriumi. Skirtumas tik tas, kad vazinejant mieste, VDV apkrova tampa daug pastovesne, nei ne hibridiniame variante.
Sutinku, kad siai dienai kitos bateriju rusys jau labiau tinka, bet kodel svino akumuliatoriai nebuvo taip naudojami anksciau, kai licio jonu akumai nebuvo tiek isvystyti kaip dabar?
Berserkas 2019-09-29 14:33
Nyderlanduose kai pristatė Model 3, perkamiausias naujas automobilis. Tikrai nelėtėja Teslos pardavimai Europoje. Vis dar ji neturi realių konkurentų. Va, VW ID. 3 realus konkurentas, bet ir tai dar reikia palaukti kol pardavinės,o ki to laiko nebus konkurentų.
AAA000 2019-09-29 18:19
tai hybridas mazdaug taip ir veikia kaip aprasei. tik ne vien mieste. visur tas pastovios apkrovos rezimas yra. tik dar viena tarpine grandis yra tarp akumo ir ratu ikista. elektros variklis su labai placiu apsuku diapazonu. nezinau - gal nesidomi - zinotum
ten naudoja specialia pavara - suliejancia mechaniskai dvieju varikliu apsukas. toks gana sudetingas reduktorius su planetiniais perdavimais. bet jis paprastesnis pvz uz automatine greiciu deze. VDV variklis ten duoda pastovu galinguma. o greitejimus ir letejimus uztikrina elektrinis variklis. jis arba ilieja apsuku. arba dirba letinimo rezime - nuima apsukas. ir generuoja i akuma. kai labai suletejama ir akumas pakrautas pilnai - VDV isvis isjungiamas. arba jei pvz akumas tuscias 0 tai vdv net stovint gali dirbt pilna apkrova, kol ikraus akuma. cia ir yra, kur as vadinu - "teisingas" hybridas. su ribotu akumu kiekiu. faktiskai siam momentui pati geriausia automobiliu technologija. suteikianti visus imanomus privalumus ir is VDV ir is elektros pavaru. ir kaina praktiskai visiem prieinama.
o pirmi hybridu variantai ten pievos buvo, sukdavo ant to pacio veleno ir vdv dirbo placiam apsuku diapazone , ir elektros variklis. ta prasme nebuvo jokios naudos is tokios hybridizacijos - nes neefektyvus rezimai. ten tebuvo panaudojama principe tik stabdymo rekuperacija ir kazkiek sutaupoma...
pvz jei paimt gryna elektromobili ir tipo tik ikist atskira isorini generatoriu - tai nebus tas pats. rezimai irgi bus prastesni nei "teisingo" hybrido. faktiskai reikia tobulint ne VDV, o tobulint tik jo darbo rezima ieskant optimaliausio varianto. ir toks modulis gali but standartizuotas. cia butu pats geriausias varintas - kol nera pigiu akumu. bet kai valdzioj debilai buhalteriai - jie savo kazkokias lempines "ismetimo" normas ivedines. kai turetu ivedinet ekonomiskiausio vdv modulio standartizacija ir daugiau nesiknist - nes technologiniu galimybiu riba yra. bet negi visiem debilam isaiskinsi, kai net technologiski zmones sunkiai gaudosi kaip cia reiketu elgtis
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
10 įdomiausių faktų apie elektromobilius: beveik 200 metų istorija, kas buvo pagrindinis konkurentas ir kaip koją kišo naftos pramonė