Daugiausiai arklių viename litre – kuris automobilis gali pasigirti santykinai galingiausiu varikliu?  (8)

Bet kuris itin galingas variklis yra ypatingas inžinerinis pasiekimas. Kuo darbinis variklio tūris didesnis, tuo iš jo lengviau išspausti norimas arklio galias, tačiau kartu auga ir svoris, o tai nėra gerai. Reikia surasti geriausią balansą tarp variklio dydžio ir galios. Kuriam gamintojui tai pavyko padaryti geriausiai? Kuris šiuo metu rinkoje esantis naujas automobilis gali pasigirsti geriausiu darbinio tūrio ir galios santykiu?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Atsakymas paprastas – „Koenigsegg Jesko“, pristatytas dar šiemet Ženevos automobilių parodoje. „Agera“ pamaina, gavusi Christiano von Koenigseggo tėčio vardą, turi seną gerą 5 litrų V8 variklį, tačiau dabar jis išvysto 1280 ag (955 kW) važiuojant benzinu arba 1600 ag (1193 kW), kai bakas yra užpildytas etanoliu. Taigi, vienas „Jesko“ variklio darbinio tūrio litras išspaudžia net 320 arklio galių. Kai kurie automobiliai, kaip „Ford Fiesta“ ir „Volkswagen Up!“, turi 1 litro variklius – ar galite juos įsivaizduoti turinčius 320 ag?

„Koenigsegg Jesko“ tokį įspūdingą rodiklį pasiekė, pasitelkęs ne vieną gudrybę. Lyginant su „Agera“, „Jesko“ variklis sukasi greičiau (maksimalūs sūkiai išaugo nuo 8250 iki 8500 apsisukimų per minutę), nes „Koenigsegg“ jame sumontavo naują 180 laipsnių alkūninį veleną, kuris yra net 5 kg lengvesnis nei anksčiau. Kiekvienas cilindras turi savo nuosavą slėgio daviklį, kad unikali „Koenigsegg“ degalų įpurškimo sistema visada veiktų idealiai tiksliai.

Aišku, už tokią galią reikia dėkoti dviems dideliems turbokompresoriams. Įprastai automobilių gamintojai stengiasi vengti labai didelių turbokompresorių, nes jie kuria turbolagą – varikliui sukantios lėčiau, jis būna santykinai silpnesnis. Galios kreivę įmanoma išlyginti elektronika, tačiau stebuklų nepasieksi. Todėl „Koenigsegg Jesko“ turi anglies pluošto suspausto oro talpą, kuri reikalui esant greitai įsuka turbinas ir panaikina tą turbolagą. Oras iš tos talpos į turbokompresorius perduodamas net 20 barų slėgiu.

Galiausiai, „Koenigsegg“ išsprendė ir variklio vibracijų problemą – „Jesko“ turi „Regera“ automobiliui sukurtas aktyvias variklio tvirtinimo pagalves.

„Koenigsegg Jesko“ yra išties įspūdingas automobilis. Tik 125 tokie bus pagaminti ir visi jau yra parduoti. Teigiama, kad „Jesko“ gali pasiekti bent 483 km/val. greitį, bet gali būti, kad to nesužinosime, nes vienintelė vieta Europoje, kur būtų galima saugiai išvystyti tokį greitį, priklauso „Volkswagen“.

Beje, kalbant apie darbinio tūrio ir galios santykį, ar atspėtumėte, kas yra antroje vietoje? Tai – „Mitsubishi Evo X FQ-440 MR“. 2014 metais pasirodęs ir vos 2 litrų variklį turėjęs automobilis išvystė 440 ag. Tuo tarpu „Bugatti Chiron“ atsidurtų tik 8-oje šio sąrašo vietoje – jo 8 litrų variklis išvysto 1479 ag (185 ag/l).

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(51)
(4)
(47)

Komentarai (8)