Kodėl niekam nereikia didžiausio pasaulyje keleivinio lėktuvo „Airbus A380“? Didinga pradžia ir kas darosi dabar ()
„Airbus A380“ pirmam skrydžiui pakilo tik 2005 metais, o darbą pradėjo 2007-aisiais. Tačiau šio palyginti jauno modelio gamybos laikas artėja prie pabaigos. Dviaukštis milžinas tiesiog netinka šiems laikams ir dabar „Airbus“ liko pagaminti tik 9 tokius orlaivius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kai A380 buvo pristatomas, „Airbus“ manė, kad jis bus labai sėkmingas. Buvo manoma, kad oro linijos veiks naudodamos saulės ir spindulių modelį - norintys skristi į kitą vandenyno pusę pirmiausia atkeliaus į oro linijų bazę. Tačiau taip nenutiko. Oro linijos pasirinko konkurencingesnį ilgų kelionių organizavimo būdą ir tokius maršrutus vykdo iš kelių miestų mažesniais lėktuvais. Ir toks oro linijų veikimo metodas nėra vienintelė A380 bėda.
„Airbus A380“ yra tiesiog milžiniškas. 72,72 metrų ilgio ir 79,75 metrų pločio (sparnų ilgis) A380 yra didžiausias keleivinis lėktuvas pasaulyje. Kadangi tokio anksčiau nebuvo, kai kurie oro uostai turėjo modifikuoti savo terminalus. Tai, beje, apribos ir panaudotų A380 pardavimą - jo išlaikymas ir lankstumas tiesiog nėra patrauklūs.
Tačiau jei inžinieriai būtų turėję daugiau laisvės, A380 sparnai būtų dar ilgesni. Tai padėtų sukurti daugiau keliamosios jėgos ir sumažinti degalų sąnaudas. Dabar A380 yra toks alkanas degalų, kad jis praktiškai turi būti visiškai pilnas, kad oro linijoms jį apsimokėtų naudoti. Taip yra ir dėl to, kad A380 yra brangus - o kaip nebus, kai tas pats lėktuvas yra gaminamas keturiose šalyse, o jo dalys keliauja laivais, baržomis, traukiniais ir kitais lėktuvais?
Taigi, vasarį paaiškėjo A380 gamybos pabaigos data - 2021-ieji. „Airbus“ įtikino didžiausią A380 naudotoją „Emirates“ sumažinti savo užsakymą ir ėmė gaminti paskutinius lėktuvus. Dabar liko tik 9 - 8 keliaus į „Emirates“ angarus, o paskutinis - į Japonijos ANA rankas.
Seniausi A380 po truputį jau keliauja į perdirbimo aikšteles. Pirmasis A380 operatorius „Singapore“ pirmasis tokio lėktuvo taip ir atsikratė. Šio mėnesio pradžioje taip pasielgti turėjo ir „Air France“. Tiesą sakant, pastarosios oro linijos visų savo A380 taip atsikratys iki 2022-ųjų pabaigos. Gerai bent tai, kad net 90 % A380 konstrukcijos yra perdirbama arba panaudojama iš naujo - juos galima ardyti atsarginėms dalims arba tiesiog perdirbti metalą.
„Emirates“ planuoja paskutinių A380 atsisakyti tik po 2035-ųjų metų. Tikėtina, kad šis milžinas kažkur pasaulyje skraidys dar bent 20 metų. Na, nebent globali ekonomika apsivers aukštyn kojom arba žaliosios tendencijos privers oro linijas savo didžiakakčių A380 atsisakyti neplanuotai.