Elektromobilių pramonė bando busti iš komos – „Hyundai“, „Daimler“, „Audi“ ir „BMW“ drąsiau, „VW“ vis dar prisibijo, o „Tesla“ belieka tik stebėti  ()

Koronaviruso pandemija privertė elektromobilių gamintojus uždaryti gamyklas. Pirmiausiai tai nutiko Kinijoje, tada Europoje ir galiausiai JAV. Tai tęsėsi keletą savaičių, tačiau gamintojai vienas po kito skelbia grįžtantys prie gamybos, nors ir tenka dirbti kiek kitaip. Tik amerikiečiams dar teks palaukti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kadangi pandemija prasidėjo Kinijoje ir ši šalis koronavirusą pažabojo pirmoji – joje elektromobilius gaminančius gamyklos jau dirba.

Dabar eilė ateina ir Europai, kurios šalys viena po kitos – nors ir nedrąsiai – skelbia kontroliuojančios pandemiją ir supranta, kad reikia kuo greičiau atkurti gamybą bei skatinti ekonomiką.

Pirmieji savo gamyklas ketina atidaryti „Hyundai“ bei „Audi“, o kitą savaitę tikimasi, kad ir „Daimler“ pradės gamybą.

„Hyundai“ grįžta prie darbo, bet ne pilnu pajėgumu

„Hyundai“ turi gamyklą Nošovice, Čekijoje. Joje yra gaminami „Kona“ elektromobiliai ir po trijų savaičių prastovų – gamykla bando grįžti prie įprasto ritmo. Tiesa, kol kas dirbs dvi darbuotojų pamainos, o ne trys, kaip buvo iki šiol.

Ir tai labiausiai susiję su tuo, kad „Hyundai“ taiko „socialinio atsiribojimo priemones“, įskaintant pertvarų naudojimą poilsio kambariuose, patalpų dezinfekavimą bent keletą kartų per dieną ir kt.

Dabar dar sunku pasakyti, kaip trijų savaičių prastovos ir dabartinis, lėtesnis darbas paveiks gamybos apimtis, bet „Hyundai“ iki šiol planavo per metus pagaminti 30 000 „Kona“ elektromobilių.

„Audi“ žengia pirmuosius nedrąsius žingsnius

„Audi“ taip pat atnaujino darbus Vengrijoje esančioje automobilių gamykloje. Dirba 100 žmonių ir šioje gamykloje yra gaminami „e-Tron“ elektromobiliams skirti elektros varikliai. Patys elektromobilių surinkimo darbai vyksta Briuselyje pastatytoje gamykloje, kuri savo veiklą atnaujins balandžio 20 d.

Na, o Vokietijoje, Ingolštate, esanti gamykla, kurioje bus gaminami naujieji „Audi A3 Sportback e-Tron“ elektromobiliai, duris atvers balandžio 27 d.

„Daimler“ bei „BMW“ jau numatė kada grįš prie darbų – „VW“ atsargesni

„Daimler“ taip pat praneša, jog Brėmene, Vokietijoje, esanti gamykla duris atvers balandžio 20 d. Čia bus gaminami „Mercedes-Benz EQC“.

Pranešama, jog „VW“ yra atsargesnė ir Vokietijoje esančios 5 gamyklos kol kas vos vos juda. Dirba tik 1700 darbuotojų ir atliekamos tik kelios svarbiausios užduotys.

Na, o „BMW“ planuoja gamybą atnaujinti balandžio 30 d.

Situacija JAV išlieka nežinioje

Naujienos apie tai, kad Europoje esančios gamyklos atveria duris pasirodė praėjus daugiau kaip mėnesiui nuo to momento, kai Kinijoje buvo atnaujinta elektromobilių gamyba.

„Tesla“ kompanijai tai yra gyvybiškai svarbus dalykas, nes JAV gamyklos uždarytos, o Šanchajuje, Kinijoje, esančioje gamykloje jau verda darbai ir per savaitę pagaminama po 3 000 elektromobilių. Įvertinus visas aplinkybes, tai yra geras rezultatas.

Dabar didžiausias klausimas yra dėl JAV ir kada čia automobilių gamintojai atvers savo gamyklas.

Koronavirusas JAV pasiekė vėliausiai ir dabar valstijose yra pats pikas, tad apie gamyklų atidarymą ir ekonomikos gaivinimą tik kalbama.

Kalifornijos gubernatorius Gavinas Newsomas pristatė valstijos planą, kaip ketinama atgaivinti ekonomiką, bet akivaizdu, jog niekas negali tiksliai pasakyti, kiek dar laiko reikės laikytis griežčiausių karantino priemonių.

Be to, ir leidus atnaujinti elektromobilių gamybą, teks laikytis naujų saugumo standartų, diegti apsaugos priemones, kad koronavirusas ir vėl negįžtų.

Tad „Tesla“ gamyklos Fremonte veiklos pradžia lieka neaiški ir labai tikėtina, kad kažkokių pozityvesnių žinių šiuo klausimu galima tikėtis tik gegužės mėn.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(10)
(0)
(10)

Komentarai ()