Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Atk 2020-05-18 16:35
Straipsnis apie nieką dėja, nėra jokių skaičių, kiek anksčiau atlaikė ciklų, talpos praradimas... iki kokios įtampos buvo įkrauta ir t.t...
Bet jau dabar yra akumuliatoriai, kurie 2000 ciklų ir daugiau gali atlaiktyti, atrodo, kai talpa nukrenta iki 90 proc. O toliau ji ne taip greitai krenta, kaip pirmi procentai...
Tai jeigu automobilis gali nuvažiot 1 įkrovimu 500 km. Tai 500x2000= 1000 000km. O kol išsikraus iki 80 procentų tapos tai bus ir 3 milijonai kilometrų...
Vidutiniškai automobilis vidutinio žmogaus nuvažiuoja per metus apie 20 000 km. Tai Per 10 metų nuvažiuos 200 000 km. Per 100 metų 2 milijonus kilometrų.
bahuriux 2020-05-18 18:50
Esi didelis, bet vis dar tiki pasakomis? Baterijos (celės baterijų viduj) degraduoja ne mažėjančiai kaip rašai ir netgi ne linijiniu būdu, o geometrine progresija bet ji eina žemyn, ta prasme celės degraduoja po truputi, kaip ir priklauso, bet nuo kažkurio ciklų ir piknaudžiavimo laipsnio jos tiesiog dvesia išvis viena po kitos,kol baterijos naudoti negalima normaliai. Taspats kaip su laptopo baterija nauja ji laiko 3 valandas po metų 2h, po 2 metų 2 minutes.
Paramotoras 2020-05-18 23:32
Siaip jau tesla programiskai apriboja usable iki 80 proc maks. Kas reiskia net kai batareike degraduos iki 80 proc ant skydelio vis dar nerodys degradacijos.
immortallt 2020-05-19 09:44
Tai reiškia, kad nesupranti kam rezervuoja tos baterijos dalį.
Rezervuoja ne tam, kad nerodyti kiek "nusidėvi", o kad nekrautum iki pilnos baterijos ir neiškrautum iki dugno, t.y. nenaudotum jos tokiame rėžime, kokiame nusidėvėjimas pasireiškia sparčiausiai. Bet vat ateina mažai besidomintys ir susigalvoja savo "tiesą".
O šiaip jus stebina, kad straipsnyje, kurio pavadinime "ruošiasi pristatyti" nėra parametrų ir jokių skaičių?
Chevy 2020-05-19 10:44
Mintys perskaičius straipsnį....
Ar naudoto elektromobilio baterijas dės į naują elektromobilį? Aišku, kad ne. Kuri dabar pagaminta transporto priemonė pravažiuoja iki utilizavimo daugiau nei 300 000 - 400 000 km?. Subyra į gabalus arba sudaužoma. Tokia konstrukcija, tokios medžiagos ir t.t. Tada būtų logiška manyti, kad tas pačias baterijas bus galima panaudoti 2 - 3 elektromobiliams? Ar dabar Tesla pradės gaminti nuvažiuojančias virš 1,5 mln. km transporto priemones? Tai tada reikės mažiau jų ateityje gaminti ir reiks branginti, kad būtų pelningumas. Ir ar žmonės persiauklės, kad važinėtų vienu elektromobiliu pusią savo aktyvaus gyvenimo.
Tokią ridą turi krovininis tolimųjų pervežimų transportas. Jei tokios baterijos bus naudojamos vilkikuose ar sunkvežimiuose, tai suprantama. O lengviesiems elektromobiliams, manyčiau, bereikalingas resursų ir energijos švaistimas.
immortallt 2020-05-19 10:54
Galingesni, didesni nuvažiuoja, ir daugiau nei 400 000km, tik va pas mus, kai kiekvieną kartą parduoda atsuka iki 200 000km atrodo nenuvažiuoja.
Ateityje taip pat augs car sharing/auto taksi kiekis, ir tie automobiliai laisvai suvarys visą eksploatacijos rezervą. Taksi mieste sugeba prisukti per metus 80,000 km, o jei bus autopilotas, kuris dirbs 24/7, tai prisuks ir daugiau.
Pelningumas kristų jei skaičiuosi, kad esi vienintelis gamintojas.
Automobilį gali keisti, tiesiog jį parduosi sekančiam eilėje.
Priešingai, nekokybiškos, mažiau laikančios baterijos yra resursų švaistymas. Iš esmės elektromobilyje pagrindinės problemos bus važiuoklė ir kėbulo rūdys.
Vat kur yra problema įprastinei automobilių pramonei, kad būtent detalių beveik nereikės, o iš čia ateina didelė dalis autorizuotų pardavėjų/servisų pelno.
iPienius 2020-05-19 12:58
panaudotas tokias baterijas galima panaudoti energijos saugojimui pavyzdziui namuose. baterija, turinti tarkim tik 80% talpos, elektromobilyje gal ir nelabai tinka, bet namuose gali drasisi nauoti. saules elektrines su energijos kaupimu baterijose sparciai populiareja. ypac ten, kur yra elektros tiekimo sutrikimu, kad nereiktu buti be elektros
HDi 2020-05-19 13:08
Aha nereikės, kur jau ne.
Net ir įprastam automobilyje labiausiai besidėvi ir remontuojama pakaba, o nuo kokių 2000-ųjų ir elektros problemos nesvetimos. Ar gal elektromobiliai neturi tradicinės pakabos? O pakabos elementai dar ir brangesni elektromobiliui dėl didesnio elektromobilio svorio.
Taip, neliks ten jokių sankabų/smagračių/turbinų/EGR probemų, bet sėkmingai reikės ir toliau keitinėt kitus dalykus kaip kad baterijų aušinimo pompas, žarneles, sėkmingai koks nors krovimo blokas atsakys, kamera, ar koks nors šilumos siurblys (nes tie tai ir namuose, kur stovi NEJUDINAMI - sugenda).
Elektromobilio varančioji sistema tikrai paprastesnė dėl žymiai žymiai mažesnio judančių detalių kiekio, bet per 100 metų VDV patapęs ir pakankamai patikimu, o vat pakaba niekur nedingo, visa elektronika ir periferija komfortui darosi tik sudėtingesnė, taip kad gali būt ramus, servisai ne tik kad klestės, bet dar ir detalės brangs ir darbas dėl reikalo turėt labiau kvalifikuotus darbuotojus, o garažiukai nebe kapitalkes varikliui papigiai darys, o variklius pervynios, ar mikroschemose nusprogusius kondensatorius perlituos, šilumos siurblius restauruos, kad nereiktų viso bloko už brangiai keist.
Jei pažiūrėtum dabartinių naujų tradicinių automobilių populiariausias garantines problemas, tai ten pats variklis pačiam gale dažniausiai yra, o topus ima elektros problemos/multimedijos problemos.
Net ta pati tesla kenčia nuo visokių neatsidarančių krovimo lizdų, užstrigusių rankenėlių išlindimo ir t.t. Tai tiesiog vienas problemas keičia kitos...
kukulis4 2020-05-19 13:24
Kazkaip jus visi galvojat tik apie lengvuosius automobilius, kuriems toks resursas 99.5% atveju nereikalingas. Kaip del vilkiku? Uzmeskit aki i 8-10 metu senumo vilkikus, ir ju ridas
https://autoplius.lt/skelbimai/krovinin ... la_id=4564
Evil Goku 2020-05-19 13:40
Baterija dėvisi, ne pagal tai kiek km nuvažiavo, bet pagal ciklų skaičių. Jei vienu pakrovimu "fūra" galės nuvažiuoti dvigubai ilgiau, tai įveikus vienoda atstumą, "fūros" akumas bus "atlikęs" dvigubai mažiau ciklų.
kukulis4 2020-05-19 14:14
Nu come on. Negali tiesiog paimt ir ignoruot tam tikru dalyku... tam kad vaziuot dvigubai ilgiau, reikia daugiau bateriju, kuriu negali tiesiog prikraut belenkiek. Papildoma tona batareikiu, reiskia minus viena tona nuo galimo naudingo krovinio. Nes vilkiku bendras svoris ribojamas, o dauguma atveju vilkikai kraunasi maksimalu galima svori. Daugiau batereikiu reiskia didesne bendra kaina, tas tiesa beveik visada. Daugiau batareikiu gali reiksti, kad akumo tu tiesiog negalesi pilani uzkraut per ta laika, kol vairuotojas ilsesis. USA interstate vilkikas on average vaziuoja tarp 700 ir 1200 per para. Reiskaisi, reikia, kad elektrinis vilkikas sita atstuma galetu nuvaziuot su pora stabtelejimu pasikrovimui, speju po koki gera pusvalandi.
Bet kokiu atveju, jeigu kalbam apie lengvosios masinos batareike, ir sakom, kad ji gali (ar turi) islaikyt kad ir 80% savo capacity po 200k km, tai vilkikui reikia, kad toki capacity batareike islaikytu po to grazaus milijono km kaip minimum, plius ta batarke, beabejo, kad turi buti talpesne (vadinasi ir didesne, tik kaip minejau, dydziui yra limitai).
kukulis4 2020-05-19 14:31
ps. as taip labai grubiai paskaiciavau, kad pagal teslos deklaruojama galima energijos tanki (330wh/kg), tesla-semi zadama range (800km) ir zadamas sanaudas (<=2kwh/mile) plikos batareikes turetu svert mazdaug 3 tonas su trupuciu. Ir cia tik plikos celes, be jokiu kitu komponentu kurie yra butini batareikei. Gal kazkas nepatinges ir paskaiciuos tiksliau, bet cia bet kokiu atveju yra perdaug svorio, kad riboto batareikes resurso problema galetum sprest tiesiog damesdamas dar batareikiu. Ka as noriu pasakyt overall, tai kad jeigu tokia kompanija kaip Tesla investuoja butent i batareikes tarnavimo laiko pratesima, tai greiciausiai tam yra gana rimta priezastis. O man tiesiog atrodo, kad ta priezastis yra butent tie automobiliai, kurie po 1000 km vaziuoja ne karta per metus, o kone kiekviena diena.
Evil Goku 2020-05-19 14:36
Tiesiog daviau kaip pavyzdį. Jei vilkikas vienu įkrovimu galės nuvažiuoti x kartų didesnį atstumą nei lengvasis automobilis (su tokio pat tipo baterijomis, tik dėl didesnės talpos), tai jo baterijų resursas (kilometrais) bus x kartų didesnis.
kukulis4 2020-05-19 15:03
Bet butent tai ir neveikia - didesnis batareikiu tankis - ok, jeigu sugalvos kaip sugrust daugiau energijosi ta pati turi - viskas ok. Taciau kai kalbam tiesiog apie didesne talpa, vadinasi kalbam ir apie didesni batareikes svori, vadinasi ir didesnes sanaudas paciai batareikei gabent. Ir gaunasi uzdaras ratas. Panasiai kaip su SSTO raketom - teoriskai imanoma, praktiskai dar niekas nera net arti to.
immortallt 2020-05-19 15:09
HDi, žinoma remontuoti reikės, bet atmesk visas dalis iš VDV ir kiek brangių remontų lieka?
Sumažės kokiais 60-70%. Tai yra 2/3 autorizuotų servisų užsidarys, kad išlaikyti krūvį.
HDi 2020-05-19 18:32
Iš kur čia toks skaičius paimtas? Jei imam senus sudilusius laužus, su atsuktom ridom, kur realios ridos virš pusės milijono, tai jo, motoras problema, bet kas tokius varo į autorizuotus servisus? Turbūt labai nustebtum pamatęs, kad autorizuoti servisai daugiausiai uždirba iš garantinio nesąmoningų gedimų/recallų (kurie daugeliu atvejų nesusiję su varikliu - žymiausias turbūt dyzelgeitas, bet jei priminčiau, kiek milijonų atšaukimų skirtingi gamintojai turėjo dėl oro pagalvių, ar net ta pati toyota dėl gazo pėdalo, kas galioja ir EV) ir atstatymo po avarijų ir abu šituos finansuoja draudimas arba gamykla, o ten planiniai aptarnavimai, žmogelio negarantinis rato guolio keitimas (kas galioja ir EV) ir net padangų montavimas/saugojimas sezono metu yra tik lašas jūroj autorizuoto serviso įplaukose, tai iš kur tie 60-70%, nes man tai tiesiog atrodo kad vienas problemas pakeis kitos, tai tie 60% iš oro paimti.
Kiek kartų savo Yariso, ar kokią ten Toyotą turi, variklį remontavai brangiai? Nes aš per 10 metų, su skirtingo senumo mašinomis brangiausią remontą tai pamenu tik sankabą. Dar pamenu vairo kolonėlę 2 kart teko daryt, bet elektromobilis ir tokią turi.
immortallt 2020-05-19 20:58
Na sankaba su Yaris jau teko keisti
60% buvo iš ES ataskaitos, kuri analizavo, kodėl kai kurios šalys (juridinių asmenų grupės) gali nenorėti skatinti elektromobilių. Galbūt ir ataskaita klysta, o aš be reikalo patikėjau, pažiūrėsime.
P.S. dėl oro pagalbių net du kartus tas pats Yaris buvo kviestas į autorizuotą.
P.S.S. dėl pavarų dėžės-roboto, kas susiję su pavarų dėže/sankaba, tenka vežti į autorizuotą. Radau neva kuris užsiima, bet po jo vis tiek teko į autorizuotą vežti, pakrapštė, pinigus paėmė, bet pataisė dviem savaitėms.
Paramotoras 2020-05-19 23:43
Ja ja. Saugumo sumetimais ribojam talpa. Nu tai ikisam 100ah batareike ir paribojam iki 10ah. Ir volia vis ne amzina batareikie.
AAA000 2020-05-20 02:35
buhalteris
hdi - gali nevargt - jis elementariai nesupranta ka tu ten rasai
AAA000 2020-05-20 02:53
siaip tai yra ir ilgaamziu licio celiu. neteisus esi. kur aktyvios chemiskai medziagos separatoriuje sukistos. ten degradacija tikrai galima kontroliuot vos ne iki nulio. ten degradacija nera chaotine kaip iprastose licio celese. bet tos celes LABAI brangios. neislindo is prototipo stadijos. ir nera pigaus budo ta separatoriu gamint nes ji pagamint sanaudos mazdaug kaip procesoriu pagamint sluoksneliais uznesinet reikia... cia manau tikrai ne sitos pas Muska - jis gi atpigima zada + keiciasi kai kurie komponentai.
as manau ten geriausiu atveju koki nors elektroda patobulino, pratestavo Musko ufonautai laboratorijoje - pagerejo biski ilgaamziskumas - plius jam roziniu makaronu gal prikabino. ir daba trimituoja - kad akcijos nenukristu bus matyt kai pristatys. manau nieko gudro ten ner. as manau su akumais juodai failina - tai daba pazadais sita skyle lopo. sunkvezimiai irgi nejuda - cia kaip matau kukulis4 kur rasineja - jis suprato priezasti - del ko nejuda sunkvezimiuose svori/wh isgaut sunkiau - nes ten aukstesnio reikia nei lengvoms ar paspirtukams. skraidantiems aparatams svoris/wh limitas dar aukstesnis. licio akumai kazkur ties furom ir sustos. bet lengviesiems auto turetu pakakt. uztat taip desperatiskai ir plecia lengvuju gama Muskas - nes technologinis ragas siknon jau pareina is skraidanciu aparatu licio akumu limito manau pakaktu dirizabliams. visumoje miestuose tai galetu but alternatyva vdv furoms pvz ismest. sakykim gelzkeliais ir vdv furomis iki logistikos sandeliu miestu periferijoje. o jau mieste - dirizabliais arba furatrulikais-hybridais(dali kelio pervaziuoja ant akumu - kur nera liniju) kokiais pristatymas - iki krautuviu tecnologiskai va ta kryptim yra tik galimybiu. pilnavercio pakeitimo furoms kolkas ner.
---------
siaip durniausia yra tas - kad visi nori VISISKO pakeitimo, cia ir DABAR - MOMENTALIAI - o technologijos ta sunkiai gali - nebent kazkokia labai geniali tecnologija. technologijos daro laipsnini pakeitima. ir jei istatymus visokie debilai priiminetu atsizvelgdami ir technologiju realiais galimybes - pokyciai butu daug greitesni. ne tik ekonominiai. tame tarpe ir ekologiniai.
kas liecia darbo vietas - technologijos deja eina sudetingumo kryptim ir darbo kiekis tik dides. bet problema - mazes paprastu darbo vieto. reikes kur reikia labai daug galvot
mane sitoje temoje labiausia juokina buhalteris imortal - jis nesupranta - kad "autorizuotas" nereiskia kokybes. tai reiskia kad sumokesi uz tau nereikalingas paslaugas - nes komplekte itraukta jau nuo pardavimo momento viskas apgalvota - kaip apmaut tokius buhalterius. iki tokio lygio - kad patys buhateriai dar agituoja uz ju paciu apmovima va sitas momentas man asmeniskai juokingiausias. nors cia yra blogybe - techninis neisprusimas
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tai iš esmės pakeis automobilių rinką: „Tesla“ ruošia pristatyti „milijoną mylių“ atlaikysiančią bateriją – „mes turime išplėsti baterijų gamybą iki beprotiško lygio. Tokio, kokio žmonės šiandien net negali suvokti“